تعمیر هارد اکسترنال سیگیت(seagate)

تعمیر هارد اکسترنال سیگیت

شرکت سیگیت، یکی از پرطرفدارترین برندهای هارد اکسترنال در دنیاست.این کمپانی در سال ۲۰۰۶ با خرید شرکت مکستور و در سال ۲۰۱۴ با خرید شرکت سامسونگ بزرگترین شرکت تولید هارد در جهان است. این شرکت با تولید هارد ۵مگا بایتی شروع به کار کرد که هاردهای سیگیت بصورت اینترنال و اکسترنال کاربرد دارند .

اما بحث ما نحوه تعمیر هارد اکسترنال ، در برند سیگیت میباشد . که با ظرفیت های مختلف در بازار موجود میباشد . هارد سیگیت به جرات میتوان گفت محکم ترین هد را دارا میباشد و از نظر بد سکتور خیلی دیر دچار بدسکتور میشود و اگر هارد سیگیت دچار بدسکتور شود تقریبا میتوان گفت غیر قابل رفع میباشد . برای تعمیر هارد اکسترنال سیگیت به خرابی های شایع این هارد می پردازیم.

خرابی نرم افزاری هارد سیگیت چیست؟

  • هارد روشن شده اما در  Disk Management  شناسایی نمیشود.
  • در Disk Management شناسایی شده اما با ظرفیت ۰ نشان میدهد.
  • شناسایی شده اما زمان استخراج اطلاعات به کندی و در بعضی از موارد اطلاعات قابل کپی نمیباشد .

بیشترین مراجعات برای تعمیر هارد سیگیت،مربوط به عدم شناسایی هارد سیگیت است.در بیشتر این موارد هارد روشن میشود اما در کامپیوتر دیتکت نمی شود . این نوع خرابی که مربوط به سیستم عامل هارد یا همان Service Area هارد است، بیشترین خرابی موجود در این نمونه در هاردها میباشد هارد های اکسترنال سیگیت بعلت جابجایی مکرر نسبت به هاردهای اینترنال سیگیت بیشتر در معرض خرابی Service Area میباشند و نیز هاردهای سیگیت بعلت دارا بودن از یک لیست کارکرد کلی هارد به این مضمون که تعداد دفعات روشن شدن هارد بصورت نادرست ، سکتور های خراب ، بدسکتور و یکسری از خرابی های مرسوم به هارد اکسترنال سیگیت شروع به پر کردن این فهرست کرده و پس از مدتی هارد به علت خرابی های مکرر و پر کردن این فهرست هنگ کرده و دیگر قدر به ریختن سکتورهای خراب را در این لیست ندارد و شروع به آلارم میدهد و پس از مدتی چون هارد توانایی شناسایی سکتور سالم را از دست میدهد دیگر توانایی شناسایی Service Area یا خود یا همان ساختمان کلی تشکیل دهنده هارد را نداشته و هارد به حالت Busy میرود . کانون بازیابی اطلاعات با Backup های سالم از تمامی هاردهای موجود در بازار توانایی Rebuild این ماژول ها را داشته و در صورت نیاز میتواند فریمور این هاردها را آپدیت کرده و هارد را ز حالت Busy خارج کرده و اطلاعات مثل روز اول روی هارد باقیمانده و هارد قابل Read & Write می باشد .

خرابی های سخت افزاری هارد دیسک

برای تعمیر هارد اکسترنال سیگیت، نکته  قابل توجه این میباشد که شرکت سیگیت با خریداری شرکت سامسونگ از تکنولوژی سامسونگ نیز بهره میبرد. هاردهای اکسترنال سیگیت دو دسته کلی میباشند :

  1. سیگیت Back Up Plus2
  2. سیگیت Expension

سیگیت بک آپ پلاس که از تکنولوژی سامسونگ بهره میبرد از نظر هد به قدرت هاردهای اورجینال سیگیت نمیباشد اما ز نظر Log Service Area  دیرتر دچار خرابی می شوند و اصولا هاردهای سیگیت بکاپ پلاس دچار خرابی یک یا چند هد میشود ، که نیاز به جراحی میباشند. کانون بازیابی اطلاعات با بهرهگیری از متخصصین مجرب و دستگاه های پیشرفته از جمله PC3000 و MRTPRO قابلیت جراحی هارد های فوق و در بعضی از موارد خاموش کردن هدهای خراب و استخراج اطلاعات از هد سالم را دارا میباشند اما هارد های اکسترنال Expension که بیشتر از ظرفیت ۱ترابایت به بالا میباشند آخرین خرابی مربوط به هد میباشد و به علت اینکه نسبت به تمام نمونه های موجود در بازار از قدرت بیشتری برخوردار میباشند. جهت جراحی هاردهای فوق نیاز به یک کلین روم استاندارد و ابزار جراحی فوق پیشرفته و از همه مهمتر یک متخصص با تجربه در زمینه هارد نیاز میباشد که کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از تمام فاکتور های فوق شرکت امنی جهت بازیابی اطلاعات هارد شما . برگشت اطلاعات بدون کم و کاست میباشد.

سوالات متداول


آیا با تعمیر هارد اکسترنال یا اینترنال سیگیت اطلاعات از بین می رود ؟


جواب : بله ، درست ترین و بهترین راه حل تعمیر هارد دیسک اعمال کامل پروسه رایت یا همان Low Leve Fromat کامل هارد دیسک می باشد ، که این امر منجر به نابودی کامل اطلاعات شما خواهد شد پس در صورت مهم بودن اطلاعات حتما” به کارشناس مربوطه اعلام نمائید تا در صورت نیاز اول اطلاعات ریکاوری و سپس هارد تعمیر و مجددا” عملیاتی شود.


من هارد خود را دربیرون از محیط کلین روم باز کرده و سپس درب هارد را بسته ام آیا این کار من اشتباه بوده است؟


بله ، هارد دیسک به علت دقت بالا به هیچ عنوان نباید درب هارد در محیطی خارج از کلین روم باز شود باز کردن خارج از این محیط کلین روم باعث ورود گرد و غبار به سطح پلتر و به طبع باعث خرابی هارد دیسک می شود.


آیا هارد دیسک بعد از جراحی قابل اطمینان می باشد و می توان از آن مجدد استفاده کرد؟


خیر ، هارد دیسک فقط برای ریکاوری اطلاعات جراحی خواهد شد و در صورت جراحی هارد دیسک دیگر حتی در صورت دیتکت شدن قابل اطمینان نمی باشد.


چه هاردی بخریم اکسترنال یا اینترنال؟


هارد اکسترنال یا اینترنال بر اساس استفاده تعریف پیدا می کند و در صورت نیاز به هاردی جهت بک آپ گرفتن از اطلاعات می توان از هارد اکسترنال و در صورت نصب OS یا همان سیستم عامل حتما” باید از هارد اینترنال استفاده نمائیم.


آیا هارد بعد از تعمیر قابل اطمینان بوده و می توان به هارد اطمینان نمود؟


بله ، در صورت تعمیر هارد دیسک توسط یک مرکز معتبر و چک کردن هد رایت و Read در آنجا اصطلاح مناطق خراب هارد دیسک کاملا” مانند یک هارد نو و سالم قابل استفاده می باشد.


بهترین نرم افزار تعمیر هارد دیسک چیست؟


 نمی توان گفت بهترین نرم افزا چیست ولی هر نرم افزاری که بتوان کل هارد دیسک را یک یا چند بار عمل رایت را روی هارد انجام دهد نرم افزار خوبی می باشد.


آیا هارد اکسترنال را به صورت اینترنال یا بر عکس می توان استفاده کرد؟


بله ، هارد های اکسترنال Seagate به علت تبدیل یکپارچه نمودن برد ، این امر ممکن است و به راحتی شما می توانید این کار را انجام دهید.


آیا هارد اکسترنال سیگیت نمایندگی تعمیرات دارد؟

شرکت سیگیت، نمایندگی رسمی در ایران برای بازیابی هارد ، و ریکاوری ندارد.اگر هارد دیسک شما به مشکل بخورد و یا آسیب دیده باشد می توانید از یک مرکز تعمیر هارد برای بازیابی طلاعات آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)