بازیابی ماشین مجازی پاک شده: راهکارها و روش‌ ها

بازیابی ماشین مجازی پاک شده: راهکارها و روش‌ ها

زمانی که اقدام به ارتقا، تعویض یا پاک کردن ویندوز سیستم می‌ کنید ممکن است یکسری اطلاعات و داده‌ ها از روی سیستم شما پاک شود. در این مواقع اگر روی سیستم خود تعدادی ماشین مجازی داشته باشید و ویندوز شما پاک شود، این سیستم‌ ها نیز پاک شده و از دست می‌ روند.

در نتیجه شما نیاز به بازیابی ماشین مجازی پاک شده دارید، تا به اطلاعات مهم و ضروری خود به صورت مجدد دسترسی داشته باشید. اگر می‌ خواهید، در مورد بازیابی ماشین مجازی پاک شده، در سیستم‌ های کامپیوتری اطلاعات کامل‌ تری کسب کنید، می‌ توانید، تا آخر این بخش همراه ما باشید.

علت پاک شدن ماشین مجازی

قبل از اینکه بخواهیم راهکارها و روش‌ های مختلف را برای بازیابی ماشین مجازی پاک شده، در اختیار شما قرار دهیم بهتر است، در ابتدا علت پاک شدن آن ها را بدانید. به طور کلی می‌ توانیم بگوییم ماشین مجازی وظیفه افزایش امنیت اطلاعات و ذخیره سازی داده‌ ها را بر عهده دارند.

در اغلب سازمان‌ ها و شرکت‌ ها از ماشین مجازی بیشترین استفاده را می‌ کنند، به همین دلیل پاک شدن اطلاعات و داده‌ ها از روی ماشین مجازی به راحتی اتفاق نمی‌ افتد.

اما به چه علتی گاهی مواقع شاهد پاک شدن ماشین مجازی هستیم؟ از مهمترین دلایل آن می‌ توانیم، به خراب بودن فایل‌ های سیستمی و خرابی فیزیکی هارد دیسک اشاره کنیم.

علاوه بر این، گاهی مواقع نیز ویروسی شدن سیستم و استفاده از برخی بد افزارها نیز می‌ تواند، در پاک شدن آن تاثیرگذار باشد، که در این مواقع نیاز است، تا شما اقدام به بازیابی ماشین مجازی پاک شده کنید.

 

علت پاک شدن ماشین مجازی

بهترین راهکارها و روش‌ ها جهت بازیابی ماشین مجازی پاک شده

در این قسمت می‌ خواهیم برای شما بهترین روش‌ ها و راهکارهای تست شده را که امروزه بسیاری از مهندسان از آن جهت بازیابی ماشین مجازی پاک شده استفاده می‌ کنند معرفی کنیم.

۱. استفاده از R-Studio Technician License

این قابلیت یکی از بهترین گزینه‌ ها جهت بازیابی اطلاعات پاک شده است. برای استفاده از آن شما نیاز به کد فعال سازی برنامه داشته، یا باید اجازه دسترسی برنامه‌ ها را به آن بدهید. پس از اینکه اقدام به دانلود و نصب این برنامه کردید باید به کمک یک سی دی مجاز آن را بالا بیاورید.

در قدم بعدی جهت بازیابی ماشین مجازی باید به کمک این برنامه اقدام به بوت کردن ماشین مجازی کنید؛ حالا می‌ توانید، با کمک یک usb یا هارد اطلاعات پاک شده، را بازیابی و ذخیره کنید.

۲. استفاده از R-Studio Network License

یکی دیگر از روش‌ ها برای بازیابی ماشین مجازی پاک شده استفاده از این برنامه است. اما دقت کنید، جهت استفاده از این برنامه شما باید به مجوز شبکه دسترسی داشته باشید. اگر این مجوز را دارا باشید می‌ توانید، با کمک آن به صورت شبکه‌ای همه اطلاعات و داده‌ های مورد نظر را بازیابی کنید.

در این روش نیز همانند مراحل قبل شما باید در ابتدا اقدام به دانلود و نصب برنامه کرده و سپس آن را با درایو سی دی، بوت کنید. در مرحله بعد نیاز است، تا چگونگی بوت شدن سیستم را بر اساس درایو مورد نظر تغییر دهید. در مرحله آخر نیز پس از بوت شدن برنامه، بازیابی ماشین مجازی شروع شده و پس از دسترسی به آن ها می‌ توانید، در جای مناسب آن ها را ذخیره کنید.

۳. استفاده از R-Studio Local License

در صورت داشتن مجوز دسترسی به لوکال این برنامه، شما می‌ توانید، با کمک Image Drive اقدام به بازیابی ماشین مجازی پاک شده و دیگر داده‌ها و اطلاعات خود را کنید. به این منظور منظور نیاز است، تا شما برنامه R-Studio Agent Emergency Iso را دانلود و اجرا کنید.

 

در مرحله بعد باید ماشین مجازی را با کمک درایو سی دی بوت و اجرا کنید. در مرحله آخر نیز جهت بازیابی باید ایمیج درایو ماشین مجازی را به وجود آورده و آن را در یک مکان مناسب مثل هارد اکسترنال ذخیره کنید. سپس باید این ایمیج به وجود آمده را در برنامه R-Studio باز کرده و به وسیله آن اقدام به ریکاوری و بازیابی ماشین مجازی مورد نظر کنید.

بهترین راهکارها و روش‌ ها جهت بازیابی ماشین مجازی پاک شده

 

در صورت عدم اهمیت به بازیابی ماشین مجازی پاک شده چه مشکلی به وجود می‌ آید؟

در صورتی که در زمان مناسب و بلافاصله پس از پاک شدن اطلاعات و داده‌ ها اقدام به بازیابی ماشین مجازی پاک شده نکنید، این موضوع می‌ تواند مشکلات مختلفی برای شما به وجود بیاورد. برای مثال ممکن است پس از گذشت مدتی همه اطلاعات به طور کلی پاک شده و شما دیگر قادر به بازیابی آن ها نباشید.

علاوه بر این، ممکن است هزینه بازیابی آن ها نیز به دلیل سخت شدن کار افزایش پیدا کند. پس در صورتی که اطلاعات مهم شما از روی هارد و ویندوز پاک شد توصیه ما به شما بازیابی ماشین مجازی پاک شده توسط یک گروه و شرکت متخصص و با تجربه در این زمینه است.

به طور کلی شما باید بلافاصله پس از این اتفاق به آن ها مراجعه کرده و بخواهید، با روش‌ های تخصصی و صحیح اطلاعات مهم شما را بازگردانند.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما درباره بازیابی ماشین مجازی پاک شده صحبت کردیم و مهمترین روش‌ ها را جهت بازیابی و ریکاوری اطلاعات معرفی کردیم. توجه داشته باشید، در صورتی که اطلاعات پاک شده برای شما اهمیت زیادی دارند، به منظور پیشگیری از مشکلات بدتر بهتر است، از یک تیم متخصص و با تجربه بخواهید اقدام به بازیابی اطلاعات هارد شما به صورت تخصصی کنند.

به این منظور می‌ توانید، از خدمات کانون بازیابی اطلاعات استفاده کنید. مجموعه ما از مهندسین و تکنسین‌ های با تجربه و ماهر در این زمینه کمک می‌ گیرد و در کمترین زمان اقدام به بازیابی ماشین مجازی پاک شده شما و دیگر اطلاعات مهم از روی هارد دیسک می‌ کند.

از رای شما سپاسگزارم