راهکارهای بازیابی اطلاعات از هارد سوخته

راهکارهای بازیابی اطلاعات از هارد سوخته

هارد دیسک های به عنوان دستگاه های ضروری هستند که به عنوان حافظ اطلاعات شخصی و محرمانه شناخته می شوند. اما نکته ای که وجود دارد این است که امکان دارد هارد دیسک ها به هر دلیلی دچار سوختگی شوند. سوالی که در این جا مطرح می شود این است آیا اطلاعات موجود در هارد دیسک ها قابل بازیابی است؟ برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در  زمینه بازیابی اطلاعات از هارد سوخته با ما همراه باشید.

نحوه بازیابی اطلاعات در هارد سوخته

در ابتدای امر باید بدانید که بازیابی اطلاعات از هارد سوخته بر اساس مشکلاتی که برای دستگاه ایجاد شده است انجام می گیرد. هاردها ممکن است به دو شکل فیزیکالی و لاجیکالی دچار مشکل شوند. پس از تشخیص این موارد باید به یک متخصص بازیابی در این زمینه مراجعه کنید، که از دانش لازم برخوردار باشد.

فرایند بازیابی اطلاعات برای هاردهای سوخته با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص انجام می گیرد. همانطور که می دانید نرم افزارها و سیستم عامل در هارد دیسک به عنوان مهمترین بخش ها شناخته می شود. یکی از قسمت های لاجیکالی در هاردیسک ها فریمور می باشد. زمانی که فریمور آسیب ببیند به این معنی است که مغز هارد شما که کنترل عملیات خواندن و نوشتن را بر عهده داشته دچار آسیب دیدگی شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

در ادامه بازیابی اطلاعات از هارد سوخته باید بگوییم خراب شدن فریمور به تنهایی می تواند به همه ی اجزای هارد دیسک آسیب بزند. هنگامی که فریمور دچار آسیب دیدگی شده باشد حتی اگر اجزای فیزیکالی هارد دیسک ها سالم باشند، هارد دیسک از خود نشانه هایی را بروز می دهد که در نظر افراد غیرمتخصص یا کاربران به عنوان یک آسیب دیدگی فیزیکالی و مکانیکی در هارد به شمار می رود.

نرم‌افزار TogetherShare Data Recovery Pro به عنوان یکی از بهترین تجهیزات در زمینه بازیابی اطلاعات از هارد سوخته شناخته می شود، که امکان بازگردانی فایل های حذف یا پاک شده را دارد. این خرابی ها ممکن است بر اثر وجود مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، خاموشی های ناگهانی و ویروس به وجود بیاید. با استفاده از این نرم افزار می توانید هاردهای سوخته را ریکاوری نمایید.

نحوه بازیابی اطلاعات در هارد سوخته

نکاتی در مورد ریکاوری هارد سوخته

همانطور که می دانید بازیابی اطلاعات از هارد سوخته به تجهیزات پیشرفته و مدرنی نیاز دارند. در صورت نبود این تجهیزات امکان بازگرداندن اطلاعات وجود نخواهد داشت.

  • دقت داشته باشید فرایند بازیابی اطلاعات در هارد دیسک ها باید در مراکزی انجام شود که دارای کلین روم هستند. دقت داشته باشد کلین روم مورد نظر باید استانداردهای لازم را داشته باشند.
  • زمانی که کاربر علائم سوختگی را در هاردهای سوخته پی سی بی را مشاهده کنند نباید از هارد استفاده نمایند. در این شرایط از خاموش و روشن کردن سیستم اجتناب کنید.
  • برای اینکه از آسیب جدی به هارد دیسک ها جلوگیری کنید از اتصال آن ها به واحدهای برق دیگر خودداری نمایید.
  • هرگز برد پی سی بی را که در هارد سوخته وجود دارند با سایر بردهای دیسک ها تعویض نکنید. زیرا این امر باعث می شود که هار دیسک آسیب بیشتری ببیند این امر باعث می شود بازیابی اطلاعات از هارد سوخته به سختی انجام بگیرد.
  • یکی از مواردی که برای ریکاوری اطلاعات در هاردها بسیار ضروری است کدهای فریم‌ویر اورجینال به همراه خواننده PCB اورجینال می باشد.

تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۸۰
۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۷۶

مراحل بازیابی اطلاعات هارد سوخته

اولین و مهمترین چیزی که برای ریکاوری هاردهای سوخته حائز اهمیت است تشخیص قطعه ای است که دچار سوختگی شده باشد.

§         اصلاح یا تعویض قطعه سوخته

پس از اینکه قطعه ی سوخته را در هارد تشخیص دادید در برخی موارد با تعویض کردن قطعه ی مورد نظر این امکان را خواهید داشت که با عوض کردن قطعه به شکل صحیح بخش زیادی از مرحله ی نخست کامل کرد سپس هارد دیسک یا حافظه نگهداری را آماده ی استفاده ی مجدد یا بهره برداری کنید.

بعد از اینکه قطعه ی سوخته را تشخیص دادید باید آن را تعویض کرده زمانی که هارد را روشن شد می توانید میزان آسیبی به هارد چقدر است. در اکثر موارد بیشترین آسیب از ناحیه برد هارد می باشد، که باعث آسیب های جدی به قسمت های نرم افزاری و سخت افزاری هارد می شود. در برخی موارد متوجه می شویم که آسیب ها متوجه هد هارد شده است. در برخی دیگر سیستم عامل هارد دیسک یا فریم ویر دچار آسیب های جدی شده اند. البته این صدمات را می توانید به سادگی رفع کنید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم بازیابی اطلاعات هارد سوخته معمولا با استفاده از نرم افزارها انجام می گیرد. در حقیقت این راهکار به عنوان بهترین و مطمئن ترین راهکار به شمار می رود. فراموش نکنید زمانی که کامپیوتر شما قادر نیست هارد را شناسایی کند.

این می تواند به عنوان یک مسئله ی چالش برانگیز باشد. در این موقعیت می توانید از نرم افزارهای مخصوص برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. این پیشنهاد را معمولا برای زمانی مطرح می کنند که کاربران نمی توانند به داده ها دسترسی داشته باشند.

در هنگام بازیابی اطلاعات هارد سوخته لازم است که سریعا استفاده از درایوها را متوقف نمایید. به این دلیل که استفاده از درایو باعث می شود که هارد شما آسیب بیشتری ببیند و در هنگام بازیابی مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

در صورتی که هارد شما آسیب جدی ندیده و هنوز توسط کامپیوتر شناسایی می شود می توانید از نرم افزار استفاده کنید. نکته ی مهم اینکه در برخی موارد نرم افزارها تنها می توانند بخشی از داده ها را بازگردانند، در برخی موارد هم امکان بازگردانی هیچکدام از داده ها را ندارند.

   اصلاح یا تعویض قطعه سوخته

سخن پایانی

در این مطلب بازیابی اطلاعات هارد سوخته را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که در ابتدای امر هم اشاره کردیم، استفاده این فرایند می تواند بسیار ریسک پذیر و مشکل باشد. با توجه به اینکه این عملیات نیاز به تجهیزات تخصصی و دانش بالایی برای بازگردانی اطلاعات دارد، لازم است شما در هنگام تعمیر هاردها نهایت دقت را به کار ببندید. در صورتی که سرویس بازیابی اطلاعات توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام نگیرد ممکن است اطلاعات شما برای همیشه از بین برود. گروه هارد ریپیر به عنوان یک تیم متخصص می تواند به شما مشاوره های لازم را بدهد.

از رای شما سپاسگزارم