راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID

راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID

استفاده کردن از RAID سبب افزایش سرعت و کارایی پیاده‌ سازی اطلاعات به صورت اصولی می‌ شود، اما گاهی مواقع ممکن است مشکلاتی مانند پاک شدن اطلاعات برای آن ایجاد شده و نیاز باشد، تا شما آن ها را بازیابی کنید.

استفاده کردن از راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID می‌ تواند، به شما کمک کند، تا اطلاعات و فایل‌ های مهم و حیاتی را بازگردانده و بتوانید، به صورت مجدد از آن استفاده کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

معرفی RAID به زبان ساده

قبل از اینکه بخواهیم، در مورد راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID برای شما صحبت کنیم بهتر است، در ابتدا بدانید اصلاً RAID چیست؟ به طور کلی می‌ توانیم بگوییم RAID یک ترکیب مهم از چند هارد است، به عبارتی هنگامی که چند هارد دیسک به یکدیگر اتصال پیدا می‌ کنند، راید به وجود می‌ آید.

با کمک تکنولوژی RAID می‌ توان اقدام به افزایش امنیت، سرعت و کارایی تجهیزات ذخیره سازی کرد. در حال حاضر انواع مختلف RAID به وجود آمدند، که شما می‌ توانید، بر اساس نیاز خود آن ها را تهیه کنید.

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید اقدام به افزایش کارایی سیستم خود کرده و از حداکثر سرعت آن استفاده کنید، بهتر است قبل از تهیه و سفارش با متخصصین در این زمینه صحبت کنید.

اصلی‌ ترین هدف استفاده از راید این است، که شما بتوانید داده‌ های مختلف را در دیسک‌ های متفاوت ذخیره نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

معرفی RAID به زبان ساده

مدت زمان لازم جهت بازیابی اطلاعات RAID

هنگامی که مبحث راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID بررسی می‌ شود بسیاری از کاربران سوال می‌ کنند، که چقدر زمان برای ریکاوری آن ها احتیاج است؟ به طور کلی باید بگوییم، که زمان استاندارد آن بین ۱ تا ۳ روز کاری و در صورتی که شرایط اضطراری باشد شما می‌ توانید، با پرداخت هزینه اضافه در نزدیک به ۶ ساعت اطلاعات مهم را از روی هارد بازیابی کنید.

امروزه بازیابی اطلاعات برای موسسات مالی، نهادهای انتظامی و شرکت‌ های فعال در بورس اهمیت داشته و در نتیجه برای آن ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌ شود. در صورت مطالعه راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID اگر می‌ خواهید اطلاعات مهم و حیاتی را در کمترین زمان بازیابی کنید می‌ توانید، از مهندسان بخواهید، که سرعت کار خود را بالا برده و هرچه سریعتر آن را برای شما انجام دهند.

تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۸۰
۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۷۶

راهکارهای موثر جهت بازیابی اطلاعات در RAID

از راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID می‌ توانیم به استفاده از یکسری نرم‌افزارها برای انجام ریکاوری اشاره کنیم. توجه داشته باشید برنامه‌ های زیر قابل استفاده در سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک هستند:

  • DiskInternals
  • ReclaiMe Free RAID Recovery
  • GetDataBack
  • R-studio Data Recvery
  • Zero Assumption Recovery

مراحل و نحوه ریکاوری اطلاعات در RAID

پس از اینکه با راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID آشنا شدید، اکنون باید در مورد مراحل و چگونگی ریکاوری اطلاعات برای شما صحبت کنیم. در نظر داشته باشید بسیاری از مهندسین و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند، در ۷ مرحله اطلاعات پاک شده شما را از روی راید برمی‌ گردانند، این ۷ مرحله شامل

  • بکاپ گیری از اطلاعات
  • ایجاد یک فرایند تشخیص روی همه درایوها
  • تجزیه و تحلیل فراداده‌ های مربوط به درایور RAID
  • باز طراحی مجدد فیزیکی RAID
  • استفاده از سیستم‌ های فایلی جهت یافتن داده‌ ها
  • استخراج و آزمایش فایل‌ های نمونه
  • استخراج کردن همه داده‌ های موجود در RAID

است. موارد ذکر شده بعد از آشنایی با راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID جزء اصلی‌ ترین مواردی هستند، که جهت ریکاوری همه اطلاعات مورد استفاده قرار می‌ گیرند و باید به دقت و به ترتیب انجام شوند.

آموزش ریکاوری RAID

اگر مایل هستید، در مورد راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات RAID بدانید باید بگوییم، که برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات روی هارد نیاز است، تا از مهندسان در این مورد کمک بگیرید و اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید هیچگاه خود به تنهایی این کار را انجام ندهید.

در شرایط استاندارد مهندسان در ابتدا در مورد اطلاعات اولیه‌ای که به دست آوردند یک تیکت ثبت می‌ کنند. سپس یک گزارش نهایی از هزینه و زمانی که نیاز است، تا اطلاعات از روی راید بازیابی شود را در اختیار مشتری قرار می‌ دهند.

در صورتی که مشتری موافقت کرد بازیابی اولیه آغاز می‌ شود. سپس فرد متخصص اقدام به بررسی مواردی مانند برند سرور، پیکربندی RAID، نوع اطلاعات حذف شده و زمان حذف این اطلاعات کرده و بازیابی اطلاعات را به صورت تخصصی آغاز می‌ کند.

علاوه بر این، در صورتی که هارد با مشکل روبرو شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد، این کار را نیز برای شما انجام می‌ دهد. همانطور که گفته شد پس از به دست آوردن راهکارهایی موثر در بازیابی اطلاعات RAID نیاز است، تا این کار به صورت تخصصی انجام شود، که مهندسان این کار را به صورت صحیح و اصولی برای شما انجام می‌ دهند.

 

نکات مهمی که در مورد بازیابی اطلاعات RAID باید در نظر داشته باشید:

در صورتی که RAID با مشکلی روبرو شد حتماً موارد و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هیچگاه دیسک خود را اسکن نکنید.
  • هنگام خراب شدن، هارد را از دستگاه خارج کنید و سپس شماره روی آن را یادداشت نمایید.
  • هیچگاه Raid را بازسازی نکنید.
  • بلافاصله و فوراً هارد خراب را تعویض کنید.
  • هنگامی که یک هارد نو خریداری می‌ کنید، آن را تست و بررسی کنید.
  • هارد معیوب را به صورت صحیح تعویض کنید.

نکات مهمی که در مورد بازیابی اطلاعات RAID باید در نظر داشته باشید:

سخن پایانی

پس از اینکه با راهکارهای موثر در بازیابی اطلاعات آشنا شدید بهتر است برای ریکاوری کردن اطلاعات مهم خود از روی هارد دیسک از مجموعه کانون بازیابی اطلاعات کمک بگیرید.

شرکت ما جزء قدیمی‌ ترین شرکت‌ های بازیابی اطلاعات حذف شده، از روی هارد دیسک است، که علاوه بر بازگرداندن اطلاعات حذف شده، اقدام به تعمیر هارد دیسک برای شما کرده و آن را مثل روز اول به شما تحویل می‌ دهد.

اگر اطلاعات مهم شرکت و محل کارتان حذف شد، یا متوجه خراب شدن هارد دیسک شدید اصلاً نگران نباشید زیرا کانون بازیابی اطلاعات تمامی مشکلات را در کمترین زمان برطرف می‌ کند.

از رای شما سپاسگزارم