بازیابی اطلاعات NAS

بازیابی اطلاعات nas

ریکاوری اطلاعات nas

ما در کانون بازیابی اطلاعات ،توانایی بازیابی اطلاعات NAS را با کمک متخصصین بازیابی اطلاعات هارد دیسک و تکنیسین های شبکه پس از سالها تلاش و کسب تجارب ارزشمند داشته و به شما در بازیابی اطلاعات NAS اطمینان می دهیم که دیگر نگران از دست دادن اطلاعات NAS خود نباشید.

نمونه هایی حقیقی که برای مشتریان کانون بازیابی  اتفاق افتاده را در زیر آورده ایم:

  1. در نمونه ای از هارد دیسک QNAP NAS که دارای ۴ هارد دیسک بوده و به صورت RAID-5 کانفیگ شده است. ۲ عدد از هارد دیسک ها آسیب دیده بودند و قابل شناسایی نبودند. ما یکی از هارد دیسک ها را تعمیر کردیم ، سپس از کل هارد ها نمونه برداری کردیم و اطلاعات با موفقیت ، بصورت کامل و بدون هیچ تغییراتی بازیابی و تحویل مشتری داده شده.
  2. در نمونه ای دیگر از هارد دیسک D-Link NAS که مانند نمونه قبل دارای ۴ هارد دیسک می باشد و آرایه بندی هارد دیسک ها مطابق استاندارد RAID 5 می باشد نیز ۳ عدد از هارد دیسک ها دچار خرابی شده بودند. وضعیت نگران کننده این بود که هر ۳ هارد دیسک دچار آسیب دیدگی از ناحیه هد هارد دیسک شده بودند. یکی از مراکز بازیابی اطلاعات بیش از ۶ ماه بر روی هارد دیسک ها وقت گذاشته بود تا اطلاعات را بازیابی کند ولی متاسفانه شانس با ایشان یار نبوده و نتیجه ای حاصل نشده بود. ما هارد دیسک NAS را بعنوان مرکز دوم دریافت کردیم. در کمال ناامیدی مشتری ، اطلاعات در کمتر از یک هفته و با نصف هزینه اعلام شده از سوی مرکز اول بازیابی گردید.
  3. نمونه ای از هارد دیسک Netgear NAS که از ۲ هارد دیسک تشکیل شده و سیستم فایلی آن ZFS بود. مشتری ما هارد NAS را به ۲ فروشگاه خدمات کامپیوتری و یک مرکز بازیابی تخصصی اطلاعات هارد دیسک نشان داده بود. هیچکدام کمکی به وی نکرده بودند. ما ظرف ۳ روز اطلاعات وی را بازیابی کردیم.
  4. نمونه ای از هارد دیسک WD NAS که از چهار هارد دیسک SATA با استاندارد RAID ( Spanned ) تشکیل شده بود. چیپ کنترلر RAID آسیب دیده بود و تمامی هارد دیسک ها سالم بودند که طی فرآیند بازیابی اطلاعات NAS اطلاعات ریکاوری شد.
  5. مورد دیگر نمونه ای از هارد دیسک Seagate NAS بود تشکیل شده از ۴ هارد دیسک با ظرفیت ۲ ترابایت و کانفیگ شده طبق استاندارد RAID-5. یکی از هارد دیسک ها خراب شده بود و پس از بررسی مشاهده شد که هر سه هارد دیسک دیگر دچار بد سکتور و خطا در خواندن اطلاعات و محتوای هارد دیسک بودند. درایو های خراب کاملا نمونه برداری و پس از بازیابی و ریکاوری طی ۵ روز تحویل مشتری گردید.
  6. نمونه ای از هارد دیسک WD My World Book NAS که آرایه بندی RAID-1 ( Mirror ) برای ۲ هارد دیسک انجام پذیرفته بود اما دچار آسیب فایل سیستم شده بود و هیچ اطلاعاتی قابل دسترسی نبود. کلیه اطلاعات در کانون بازیابی اطلاعات ریکاوری گردید.
  7. نمونه ای از هارد دیسک Thecus NAS که دارای ۴ هارد دیسک ۲ ترابایتی و به ظرفیت ۸ ترابایت و مطابق استاندارد RAID-0 کانفیگ شده بود. یکی از هارد دیسک ها آسیب دیده بود و دچار خرابی فرم ویر Firmware Corruption شده بود. ما بصورت موقت هارد دیسک خراب را تعمیر کردیم و از چهار هارد دیسک نمونه برداری انجام گرفت ، سپس کلیه اطلاعات بازیابی و به شرکت مذکور تحویل داده شد.
  8. نمونه ای از هارد دیسک LaCie NAS بعد از بروز رسانی فرم ویر ، مشتری دسترسی به فایلهای خود را از دست داد. ما از کلیه هارد دیسک ها نمونه برداری کرده و با بازسازی مجدد RAID هارد دیسک ها ، اطلاعات NAS را بازیابی کردیم.
  9. نمونه ای از هارد دیسک Synology Diskstation NAS دارای چهار هارد درایو که مربوط به یک هتل در غرب تهران بود پس از انجام ماموریت های دوره ای پرسنل جهت نظافت دچار آسیب هد بر اثر پرتاب به روی زمین شده بود و هارد دیسک NAS به کلی خاموش شده بود. آنها هیچ رزرو جدیدی را نمی توانستند برای مهمانان ثبت و ضبط کنند و هیچ بکاپی از اطلاعات خود نیز نداشتند. مدیر هتل درخواست بازیابی اطلاعات اضطراری نمود و بازیابی اطلاعات درایو هتل ظرف ۲۴ ساعت تکمیل گردید.

ما بازیابی اطلاعات NAS را در موارد زیر انجام می دهیم:

  • حذف شدن و یا از بین رفتن تنظیمات RAID –  Lost RAID configuration
  • آسیب دیدگی هارد دیسک بر اثر بد سکتور – Hard drives with bad sectors
  • خرابی و آسیب فرم ویر – Hard drives with a firmware corruption
  • سوختن و یا خرابی چندین درایو – Multiple hard drive failure
  • عدم توانایی دسترسی به فایلها و اطلاعات هارد دیسک NAS از طریف شبکه محلی –  Unable to access any data over your LAN
  • عدم توانایی تعمیر و بازسازی هارد دیسک – Repair/Rebuild failed, cannot access data
  • سوختن کنترلر NAS – NAS controller fault
  • خرابی فایل سیستم – File system corruption
  • فرمت و یا حذف کردن تصادفی اطلاعات هارد دیسک NAS – Accidental re-formatting/deleting of data

 اقدامات لازم در زمان خرابی هارد دیسک NAS و RAID

  1. با دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات و سایر ابزارهای کاربردی کرک شده اطلاعات خود را به خطر نیاندازید. دانلود رایگان نرم افزار ریکاوری هارد دیسک ها بی علت نیست. برای آزمایش و کنجکاوی خوب است ولی برای در معرض خطر قرار دادن اطلاعات تان به هیچ وجه! ممکن است با دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک و تست آن ، برای همیشه اطلاعاتتان را از دست دهید و یا تلاش ما را برای بازیابی اطلاعات NAS خود چندین برابر کنید.
  2. اگر هارد دیسک NAS دچار آسیب و یا خرابی شد ، در اولین و کوتاهترین زمان ممکن ، سیستم NAS خود را خاموش نمائید. هرچه سریعتر اینکار را انجام دهید ، هزینه و ریسک کار پائینتر می آید.
  3. با دقت هارد دیسک NAS را از سیستم جدا کنید و در صورتیکه هارد دیسک ها را از محفظه خارج می کنید ، حتما ترتیب اولویت آنها را بعد از خارج کردن هرکدام بنویسید.
  4. همین حالا با کارشناسان ما در کانون بازیابی اطلاعات تماس بگیرید؛ ما تلاش می کنیم تا در اولین تماس برآوردی کلی از وضعیت هارد با توجه به علائم تشریح شده از سوی شما ، در اختیار شما بگذاریم و هزینه حدودی بازیابی اطلاعات را نیز به شما اعلام نمائیم.
  5. اگر قصد همراه آوردن هارد دیسک NAS خود به کانون بازیابی اطلاعات را دارید ، هارد دیسک را در پاکت آنتی استاتیک و نایلون حبابدار بپیچید تا اطمینان یابید که بر اثر ضربه و یا هر اتفاقی ، آسیبی به هارد دیسک NAS شما وارد نمی شود. ما به لوازم جانبی هارد دیسک NAS شما نیاز نداربم ، لزومی نیست که آنها را بهمراه بیاورید.
۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)