بازیابی سرور

تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد سرور

سرورها مهم اند چون اطلاعات همه کاربران در آن ذخیره می‌شود.اگر نتوانیم به اطلاعات سرور دسترسی داشته باشیم، برای ریکاوری سرور، از چه روش هایی استفاده کنیم؟ آیا بازیابی سرور امکان پذیر است؟ برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

بازیابی اطلاعات سرور

سرورها، نقش مهمی در فعالیت‌های روزمره‌ی کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. چه به وب سرورمتصل باشید یا به سرور حسابداری، سرور ایمیل، سرور پایگاه‌داده، سرور مجازی یا ترکیبی از این سرورها متصل باشید، در هر صورت شما برای بهرهمندی بهتر، نیازمند دسترسی منظم به حافظه‌ی ذخیره‌سازی دیجیتال می‌باشد.

اگر سرور شما بدون یک نسخه‌ی پشتیبان دچار مشکل شود، در این صورت با زمان خاموشی (downtime) پیش‌بینی نشده و هزینه‌های بازسازی سنگینی مواجه خواهید شد. متاسفانه، سرورها به عنوان سیتم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات و داده، مستعد آسیب‌دیدگی و خرابی هستند و تعداد بسیاری از سرورها، پتانسیل بالایی برای آسیب دیدگی‌های جدی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارند.

سرویس‌ها و خدمات سایت کانون بازیابی اطلاعات، از طریق یک شبکه‌ی گسترده، تعمیرات و بازیابی اطلاعات اختصاصی را ارائه می‌دهد. ما در حوزه‌ی پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا در صورت از دست رفتن اطلاعات و داده‌ها، میزان بازیابی اطلاعات بالایی داشته باشیم.

گروه ما در بازیابی اطلاعات سرور تخصص دارد. ما سرویس‌ها و خدمات حرفه‌ای را برای سرورهای مجازی و فیزیکی ارائه می‌کنیم. تیم مهندسی ما، با هر نوع سیستم‌عامل و هر نوع فایلی، به صورت گسترده فعالیت داشته‌است. از طریق دانش گسترده‌ی ما از موارد و مشکلات گذشته و همچنین اطلاعات ما در مورد تکنولوژی‌های پیشرفته، می‌توانیم هر مشکل خرابی و از دست رفتن داده را در عرض چند روز، به طور موثر حل کنیم.

همین امروز با تیم سرویس خدمات مشتریان ما تماس بگیرید تا برای ارزیابی رایگان سرور، برنامه‌ریزی کنید. سرویس‌ها و خدمات سایت کانون بازیابی اطلاعات در چندین دفتر کار انجام می‌گیرد و صرف نظر از موقعیت مکانی شما، می‌توانیم خدمات سریع و ایمن را برای کسب‌وکار شما ارائه دهیم.

تکنولوژی بازیابی اطلاعات سرور

سرورها دستگاه‌های ذخیره‌سازی بسیار تخصصی هستند و مهندسان بازیابی اطلاعات، برای ارائه‌ی خدمات ایمن، به تجهیزات و ابزارهای تخصصی نیاز دارند.

آزمایشگاه ما دارای یک اتاق تمیز(clean room) ایزو (iso)، با کلاس استاندارد ۱۰ می‌باشد. این محیط کنترل شده و اختصاصی، تمامی آلاینده‌های مضر را از هوا پاک می‌کند و به مهندسین اجازه می‌دهد تا هارد درایوها و دیگر سرورهای آسیب‌دیده را به طور ایمن تعمیر کنند. این اتاق تمیز ایزو ۴، مقدار آلاینده‌ها را به کمتر از ۱۰ آلاینده در هر فوت مکعب می‌رساند. ما به طور منظم این اتاق تمیز را مورد آزمایش قرار می‌دهیم تا با استاندارهای دقیق مطابقت داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: کلین روم (clean room) چیست؟

علاوه بر این، ما خدمات بازیابی اطلاعات برای ماشین‌های مجازی از جمله VMware، Virtual Server، Hyper-V، XenServer و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهیم. سرویس‌های کانون بازیابی اطلاعات ، یکی از اولین ارائه‌کنندگان سرویس و خدمات در بازیابی اطلاعات اختصاصی برای سرورهای ابری می‌باشد. ما از تکنولوژی‌های اختصاصی و انحصاری زیادی استفاده کرده‌ایم تا میزان ثابتی از بازیابی اطلاعات را برای داده‌های از بین رفته، فرمت‌شده و حذف‌شده و همچنین فایل‌های مجازی آسیب‌دیده ارائه کنیم.

خرابی مجموعه‌ی سرورهای NASو SNAP نیازمند مهندسین و منابع بازیابی اطلاعات پیشرفته و حرفه‌ای می‌باشد. سیستم‌های سرور خوشه‌ای که قابلیت دسترسی بالایی دارند و در حال اشتراک گذاری فایل‌ها و پایگاه‌های داده‌ی مهم هستند، به دلیل ساختار در معرض خرابی و آسیب نیستند. بنابراین هنگامی که داده‌ها یا اطلاعات از دست برود، هیچ ابزاری وجود ندارد که بتوان داده‌ها را بازیابی کرد. زمانی که سرورهای لینوکس یا ویندوز وریتاس از بین برود، برای هر مورد از خرابی، باید اکثر ابزارها و برنامه‌ها نصب و ایجاد شوند. بسیاری از شرکت‌های بازیابی اطلاعات غیر تخصصی، قابلیت حل این مشکلات این پیچیده را ندارند.

مزایای سرویس‌های کانون بازیابی اطلاعات عبارتند از:

  • سریع‌تر شدن زمان گردش کار: از دست رفتن اطلاعات سرور می‌تواند شدیدا کسب‌وکار شما را به خطر بیندازد. سرویس‌های ما می‌توانند زمان خاموشی سیستم شما را محدود کنند. متخصصان ما بیشتر مشکلات را در طی دو الی پنج روز حل می‌کنند. سرویس‌های ما به صورت ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته و تمام سال انجام می‌گیرد و میانگین گردش کار ما کمتر از ۴۸ ساعت می‌باشد.
  • دارای گروه فعال و باتجربه‌ای برای بازیابی سرور: ما خدمات خود را برای سرورهای مجازی و فیزیکی ارائه می‌دهیم و تیم مهندسی ما، تجربه‌ی ترکیبی زیادی در مورد دستگاه‌های ذخیره‌سازی ظرفیت بالا دارد. چه یک وب سرور اختصاصی و بزرگ داشته باشید و یا یک سرور ایمیلی داشته باشید، متخصصان ما همیشه بهترین خدمات را برای بازیابی موفق اطلاعات فراهم می‌کنند.
  • دارای امنیت پیشرفته: ما به عنوان ایمن‌ترین سرویس‌دهنده‌ی بازیابی اطلاعات، دارای اعتبارات زیادی هستیم که تعهد ما را به حفاظت از حریم خصوصی شما نشان می‌دهد. سرویس‌های ما مورد تایید استانداردهای PCI می‌باشد. ما همچنین گواهی و سرتیفیگیت نوع دو را داریم و به عنوان عضو انجمن امنیت سیستم‌های اطلاعاتی، تمامی اعتبارات و گواهی‌نامه‌های خود را به صورت آنلاین قرار داده‌ایم.
  • دارای گزینه‌های گردش‌کار تشخیصی و چندگانه: برای تصمیم‌گیری در مورد بازیابی اطلاعات مهم از دست رفته، به اطلاعات قابل اعتماد نیاز دارید. تشخیص و شناسایی رایگان ما، یک برآورد و تخمین گردش‌کار سریع و دقیق را برای شما فراهم می‌کند. همچنین ما چندین سطح از خدمات را برای شما ارائه می‌کنیم تا زمان خاموشی (downtime) خود را کنترل کنید و بازیابی اطلاعات خود را با یک قیمت مقرون به صرفه انجام دهید.

مهمتر از همه، ما درک می‌کنیم که خرابی سرور، چگونه بر کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد. ما هر سروری را در اولویت بالا قرار داده و برای مدیریت هزینه‌ی بازیابی و زمان گردش کار، از هر گام در دسترس و موثری دریغ نمی‌کنیم. ما در توجه به جزئیات و حرفه‌ای بودن در کارها شهرت داریم و در طول سالهای متمادی، لیست بلندبالایی از مشتریان بازیابی سرور را ایجاد کرده ایم.

فرآیند ما برای بازیابی اطلاعات سرور

کانون بازیابی اطلاعات، یکی از معدود شرکت‌های حوزه‌ی بازیابی سرور در ایران می‌باشد که دارای امکانات تشخیص خطر یا ریسک حقیقی می‌باشد. در همان ساعات اولیه‌ی دریافت سرور شما، ما هزینه‌ی کار را اعلام و گردش کار را تخمین می‌زنیم. سرویس‌های ما بسته به خرابی سرور متفاوت می‌باشد.

دلایل رایج از دست رفتن داده‌های سرور عبارتند از:

  • خطاهای پیکربندی
  • انتقال ناتمام و اشتباه داده
  • نصب یا به‌روزرسانی نرم‌افزار
  • خطاهای سیستم عامل
  • آسیب فیزیکی
  • RAID Rebuild اشتباه و ناتمام(+)
  • ویروسی بودن
  • خطای کاربر

پس از دریافت تایید از سوی شما، ما هر گونه تعمیرات فیزیکی مانند تعویض هد یا همان جراحی هارد دیسک تعویض یا اصلاح برد هارد دیسک را در اتاق تمیز ایزو ۴ با کلاس استاندارد و تایید شده‌ی ۱۰ انجام می‌دهیم. مهندسین سرور در سایت ما سالها تجربه در حوزه‌ی هارد درایو، درایوهای حالت جامد(SSD) و درایوهای هیبریدی دارند. ما می‌توانیم با خدمت‌رسانی فوری و ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال، تعمیرات نوشتاری و خواندنی هد درایوها و دیگر نقص‌های فنی را با موفقیت و در عرض چند ساعت انجام دهیم.

سپس برای صحت کار و اطلاعات اصلی شما، تصویری از سرور را ارائه می‌کنیم. زمانی که یک نسخه‌ی کامل از داده‌های سرور شما را ایجاد کردیم، بازیابی را به جای سخت افزار اصلی، از طریق ایمیج انجام می‌دهیم تا از هرگونه مشکل و خرابی فایل ها جلوگیری کنیم. سرویس‌های کانون بازیابی اطلاعات  مجموعه‌ی بزرگی از سخت‌افزار RAID و تجهیزات شبیه‌سازی را نگه‌داری می‌کنند که این کار به مهندسین اجازه می‌دهد تا سرورهای آسیب‌دیده را بدون دسترسی به سخت‌افزار اصلی، بازسازی کنند.

پس از تعمیر آسیب‌ها، ما داده‌های بازیابی‌شده را بررسی می‌کنیم و نسخه‌ی از فایل‌های شما را بر روی یک هارد اکسترنال یا از طریق FTP ایمن، باز می‌گردانیم. بازگردانی آنها بسته به اندازه‌ی سرور شما و فایلهای مدنظر شما متفاوت می‌باشد. ما با استفاده از پروتکل‌های تایید شده‌ی SSAE 18 نوع دو و همچنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی شبکه، همیشه از حریم خصوصی شما محافظت می‌کنیم.

اگر نمی‌توانید به داده‌های یک سرور دسترسی داشته باشید، باید سریعا انتقال برق را به دستگاه قطع کرده و یا دیسک موردنظر را جداکنید. هرگز سعی نکنید خودتان داده‌ها را بازیابی کنید،اگر بازیابی آرایه RAID ، از سرور شما اشتباه انجام شود، می تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. اگر تلاش‌های بازسازی قبلی شما شکست خورده است، عدم انجام این کار بسیار اهمیت دارد. بازسازی سرور شما ممکن است باعث بازنویسی اطلاعات شود و تا حد زیادی شانس بازیابی کامل را کاهش دهد.

سرور خود را خاموش کنید و برای یافتن راه‌حل، با شرکت کانون بازیابی اطلاعات تماس بگیرید. ما می‌توانیم شما را در انتخاب راه‌حل‌های مناسب برای کسب‌وکارتان، کمک کنیم. از آنجایی که مهندسین ما در حوزه‌ی سیستم‌های عامل و انواع فایل‌ها تجربه‌ی کافی را دارند، همیشه بهترین گزینه‌ها و راه‌حل‌ها را برای بازیابی اطلاعات شما ارائه می‌کنیم.

پرسش‌ها و پاسخ‌ها

چگونه می‌توانم از هزینه‌ی بازیابی اطلاعات سرور مطلع شوم؟

ما ، تشخیص خرابی آزمایشگاهی رایگان را برای تمامی سرورها ارائه می‌دهد. پس از تشخیص، می‌توانیم به طور دقیق مشکل را بررسی کرده و یک قیمت‌گذاری بدون تعهد و تخمین زمان گردش‌کار را ارائه کنیم. عوامل رایجی که بر قیمت‌گذاری اثر می‌گذارند شامل تعداد درایوها در سرور، سیستم‌عامل و میزان آسیب‌دیدگی فیزیکی می‌باشد.

بازیابی اطلاعات سرور، تا چه زمانی طول می‌کشد؟

زمان گردش‌کار در هر اتفاق و مشکلی، متفاوت است. ما، خدمات اورژانسی ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته را ارائه می‌دهد و میانگین گردش کار خدمات، ۴۸ ساعت می‌باشد که در این حوزه، سریع‌ترین زمان گردش کار را دارا می‌باشد. ما برای حل هر مشکل، برآورد زمان رایگانی را انجام می‌دهیم.

چگونه می‌توانم شانس خود را برای بازیابی موفق سرور افزایش دهم؟

برای جلوگیری از آسیب بیشتر به اطلاعات، خرابی فایل‌ها و بازنویسی ناخواسته، سریعا سرور خود را خاموش کنید. خاموش کردن سرور، دستگاه را در شرایط اصلی خود حفظ خواهد کرد و شانس بازیابی کامل را افزایش خواهد داد. هرگز بازسازی، تعمیر و راه‌اندازی مجدد سرور خود را خارج از اتاق تمیز دارای مجوز و تایید شده انجام ندهید.

آیا کانون بازیابی اطلاعات خدمات بازیابی از راه دور را ارائه می‌دهد؟

بله. اگر یک سرور دارای مشکلات اساسی مانند حذف اتفاقی فایل یا خرابی فایل باشد ، از دسترسی عادی به فایل جلوگیری می‌کند، در اینصورت ما می‌توانیم بازیابی از راه دور را انجام دهیم. سرویس‌ها و خدمات بازیابی از راه دور، در مورد سرورهایی که از لحاظ فیزیکی آسیب دیده‌اند، مانند آسیب به آرایه‌های RAID، NAS و SAN امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در هنگام انتخاب یک شرکت بازیابی اطلاعات سرور، باید به دنبال چه چیزهایی باشم؟

 شرکت‌ها به ابزارهای تخصصی و مهندسین با تجربه نیاز دارند تا اطلاعات را از هر نوع سروری بازیابی کنند. همیشه به دنبال ارائه‌دهنده‌ی خدماتی باشید که شناخته‌شده و تایید شده باشند و همچنین زمان خاموشی (downtime) شما را محدود کنند. به دنبال ارائه‌دهنده‌ی خدماتی باشید که تجهیزات اتاق تمیز تایید‌شده و مجوزهای امنیتی کافی داشته‌باشند.

کانون بازیابی اطلاعات، پیشرو در بازیابی و تعمیر سرورها می‌باشد. ما دارای گواهی‌نامه‌ی MRT ,DOLPHIN می‌باشیم و بازیابی را در اتاق تمیز ایزو ۴ با کلاس ۱۰ انجام می‌دهیم که مناسب‌ترین و ایمن‌ترین محیط برای بازیابی سرورهای آسیب‌دیده می‌باشد.

کلام آخر:

کانون بازیابی اطلاعات، نماینده رسمی دستگاه و انحصاری دستگاه دلفین در ایران می باشد دلفین یکی از چند شرکت برتر در زمینه تولید ابزار ریکاوری هارد دیسک وانواع سرور وتولید ابزار الات جراحی هارد دیسک در دنیا می باشد که متخصصین کانون با بهره گیری از تجربه در کنار ابز الات روز دنیا و بهره گیری از پشیبانی های بین المللی درصد موفقیت را بیش از بیش بالا برده و از عمده تمایزات کانون با دیگر شرکت ها می باشد.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)