روش‌های نوین بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال

روش‌های نوین بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال

یکی از موارد حیاتی که برای هاردهای اکسترنال وجود دارد بازیابی آن ها می باشد. تعداد زیادی از افراد برای اینکه از اطلاعات محرمانه خود محافظت کنند از هاردهای اکسترنال استفاده می کنند. معمولا این هاردها به عنوان نسخه های پشتیبان برای سیستم های کامپیوتری مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین در برخی موارد ممکن است فرایند حذف کردن داده هایی که بر روی این هاردها قرار دارند با مشکل روبرو می شوید.

از دیگر موارد مهم در این زمینه بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال می باشد. آشنایی با روش های بازیابی به کاربران کامپیوتر شانس بیشتری برای حفظ اطلاعات می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

روش های موثر برای بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال

همانطور که می دانید برای کمک به بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال راهکارهای متعددی وجود دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین روش هایی بپردازیم که بر اساس نیازهای افراد می باشد. این روش ها عبارتند از

§         از Command Prompt استفاده کنید

یکی از روش های بازیابی اطلاعات برای هاردهای اکسترنال روش CMD یا Command Prompt می باشد که کاربران بر اساس آن می توانند دستورات متنی را به کامپیوتر بدهند و بر روی سیستم عامل خود کنترل دقیقی را ایجاد کنند، این روش ریکاوری برای هاردهای اکسترنال استفاده می کنند که در اثر قرارگیری با بد افزارها دچار مشکل شده باشند. معمولا بد افزارها را می توانید به صورت ذخیره بر روی فایل ها مشاهده کنید. این فایل ها در هارد دیسک ذخیره شده و بر روی آن تاثیر می گذارند، امکان باز کردن آن ها نیز وجود ندارد.

§         بازیابی نسخه قبلی هارد اکسترنال

یکی از ویژگی های کاربردی در ویندوز File History می باشد این قابلیت به شما امکان بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال را می دهد. با استفاده از این راهکار می توانید به گذشته بازگردید و ورژن های قبلی را بازیابی نمایید. برای انجام ریکاوری هارد اکسترنال که داده های ان حذف شده است می توانید File History را در نوار جستجو مربوط سرچ کرده سپس بازیابی را با استفاده از این ترفند انجام دهید.

روش های موثر برای بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال

ریکاوری هارد اکسترنال با استفاده از نرم افزار

در صورتی که قصد دارید بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال را به بهترین نحو ممکن انجام دهید در این موقعیت می توانید از قدرتمندترین نرم افزار برای ریکاوری هارد فرمت شده انتخاب کنید. این نوع نرم افزارها به صورت دقیق برای از دست دادن اطلاعات طراحی می کنند.

تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۸۰
۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۷۶

§         ریکاوری با Disk Drill

یکی از نرم افزارهای مشهور برای بازگردندان اطلاعات هاردهای اکسترنال  Disk Drill می باشد. با استفاده از این ابزار هر کسی می تواند تنها با چند کلیک ساده هارد دیسک هایی را که به شکل اکسترنال و اینترنال وجود دارند را بازیابی نمایید. در کنار آن می توانید اطمینان حاصل کنید که همه ی فرمت های متداول مورد پشتیبانی قرار می گیرند.

با استفاده از نرم افزار Disk Drillدر هنگام بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال می توانید از قبل فایل هایی را که قرار است بازیابی کنید را مشاهده نمایید. این قابلیت به شما کمک می کند وقت و فضایی را که برای ذخیره سازی بر روی فایل ها نیاز ندارید را هدر ندهید.

§         ریکاوری با EaseUS

اگر به دنبال یک روش ساده و آسان برای بازگرداندن اطلاعات هارد اکسترنال خود هستید می توانید ریکاوری با EaseUS را امتحان کنید. با استفاده از این ویژگی کاربران می توانند اطلاعات حذف شده ی خود را به راحتی بازیابی کرده و به صورت کاملا موثر به پارتیشن هارد اکسترنال بپردازند. این نرم افزار را می توانید در فرمت های اطلاعاتی مختلف نظیر FAT16 FAT32، NTFS، EXT2/3 مورد استفاده قرار دهید.

§         ریکاوری هارد اکسترنال با PC3000

یکی از بهترین روش ها بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال به کارگیری دستگاه پی سی ۳۰۰۰ می باشد. این دستگاه توسط کشور روسیه ساخته شده است. این دستگاه علاوه بر توانایی بازیابی هاردهای اکسترنال از قابلیت بازیابی دیگر هارد ها مانند پرتابل، اینترنال را دارد. دقت داشته باشید که استفاده از این دستگاه به مهارت و تجربه ی زیادی نیاز دارد. کارشناسانی که قصد دارند از این شیوه بازیابی برای هارد ها استفاده کنند باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشند. این امر باعث می شود بتوانند از قابلیت های این دستگاه نهایت استفاده را ببرند.

در صورتی که هارد شما خراب شده باشد و مشکلاتی نظیر هنگ کردن، بدسکتوری هارد، کند بودن و دیتکت نشدن می توانید برای بازیابی اطلاعات از این دستگاه کمک بگیرید.

 

ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده

یکی دیگر از حالت هایی که در هاردهای اکسترنال وجود دارد که در آن شرایط به ریکاوری اطلاعات نیاز است، زمانی است که هارد در موقعیت فرمت قرار گرفته باشد. در برخی موارد ممکن است به هر دلیلی اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد حذف شود. دقت داشته باشید بر اساس شرایطی که وجود دارد همچنین مدت زمانی که از پاک شدن داده ها می گذرد بازیابی هاردهای اکسترنال می تواند متفاوت باشد.

در برخی موارد پس از اینکه هارد فرمت شد یا فایل های جدیدی به جای اطلاعات قبلی بر روی هارد ذخیره شد امکان بازیابی اطلاعات بسیار پایین می باشد. هاردهای اکسترنال دارای تنوع بالایی هستند، هر برند این دستگاه ها را به شکل ویژه ای طراحی کرده است همین امر باعث شده که هرکدام از هاردها برای ریکاوری روش ویژه ای داشته باشند. در هنگام ریکاوری هاردهای اکسترنال باید به مواردی توجه کرد. اولین نکته ای که برای ریکاوری اطلاعات باید به آن توجه شود مراجعه به مراکز معتبر می باشد.

ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده

سخن پایانی

همانطور که در طول این مطلب اشاره کردیم بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از مهمترین موارد استفاده از روش های متناسب با هاردها می باشد که در گرو مراجعه به مراکز معتبر و تخصصی در این زمینه است. گروه هارد ریپیر به عنوان یکی از مراکز تخصصی در زمینه تعمیر انواع هاردهای کسترنال به شمار می رود. می توانید با مراجعه به این مرکز از خدمات حرفه ای آن برخوردار شوید.

در صورتی که هارد شما دچار آسیب فیزیکی شده است هرگز شخصا اقدام به تعمیر آن نکنید. به این دلیل که دستکاری و باز کردن هار این احتمال را به وجود می آورد که امکان ریکاوری اطلاعات به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

 

از رای شما سپاسگزارم