چرا رنگ بندی هارد وسترن متفاوت است؟

چرا رنگ بندی هارد وسترن متفاوت است؟

در صورتی که در حوزه سخت‌ افزار و کامپیوتر فعالیت می‌ کنید غیر ممکن است نام هارد وسترن را نشنیده باشید. این هاردها در سال ۲۰۱۵ با رنگ بندی‌ های مختلف به بازار وارد شدند، اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از کاربران تازه وارد ایجاد شود، این است، که چرا رنگ بندی هارد وسترن متفاوت است؟

در حال حاضر این نوع هاردها در رنگ‌ های آبی، سبز، مشکی، قرمز، طلایی و بنفش به بازار عرضه شده است، که هر کدام از آنها می‌ تواند ویژگی‌ های مختلفی مانند ابعاد، ظرفیت، کلاس سرعت، حافظه و موارد متفاوتی نسبت به دیگر نمونه‌ ها داشته باشد. در ادامه در مورد هر کدام از رنگ بندی هارد وسترن و ویژگی‌ های هر کدام برای شما صحبت می‌ کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

هارد وسترن با رنگ آبی

این نوع هاردها در دسته هارد و دیسک‌ های عمومی و همه کاره قرار دارند. معمولاً از هاردهای آبی رنگ برای انجام همه امور سطح متوسط و پایه استفاده می‌ کنند و این تجهیزات می‌ تواند برای کاربران معمولی گزینه مناسبی باشد.

در صورتی که برای کاربردهای خانگی نیاز به خرید هارد دیسک با قیمت پایین و کارایی ویژه تا سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه دارید، می‌ توانید اقدام به خرید هارد دیسک‌ های آبی  WD  کنید. در نظر داشته باشید، این هارد دیسک‌ ها نویز نسبتا بالایی داشته و نسبت به بیشتر هارد‌ها از کارایی پایین‌ تری برخوردار هستند.

هارد وسترن با رنگ سبز

در حوزه رنگ بندی هارد دیسک معمولا هاردهای با رنگ سبز نیز جزء محصولات پرفروش به حساب می‌ آیند. به زبان ساده می‌ توانیم بگوییم هاردهای سبز در واقع همان سری آبی هستند، که عملکرد پایین تری داشته و قیمت ارزان تری دارند. علاوه بر این، می‌ توان، از این هارد دیسک‌ ها برای تشکیل ساختارهایی با ظرفیت زیاد نیز استفاده کرد.

معمولا هارد دیسک‌ های رنگ سبز نویز بسیار کمی تولید کرده و به همین دلیل می‌ توانند برای مصارف خانگی و دانلود از اینترنت مناسب باشند. توجه داشته باشید هاردهای سبز بسته به سری ساخت می‌ توانند دارای سرعت‌ های چرخش متفاوتی از ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور در دقیقه باشند.

ممکن است در حالت طبیعی این نوع هاردها سرعت پایینی داشته باشند اما در عوض از عمر بالاتری برخوردار هستند. این هاردها گرمای کمی هنگام کار تولید می‌ کنند و از مصرف انرژی پایینی نیز برخوردار هستند البته توجه داشته باشید عملکرد آن ها زیاد هیجان انگیز نیست.

هارد وسترن با رنگ سبز

هارد دیسک وسترن رنگ مشکی

یکی از شناخته شده‌ ترین رنگ بندی هارد وسترن را می‌ توانیم رنگ مشکی معرفی کنیم. در صورتی که کاربر حرفه‌ای هستید و می‌ خواهید یک هارد مناسب برای سیستم خود تهیه کنید، معمولاً رنگ مشکی آن گزینه مناسبی است. در اغلب مواقع این هاردها گزینه ایده‌آل برای گیمینگ، تولید محتوا و ایجاد محتوای چند رسانه‌ای است.

به عبارتی می‌ توانیم بگوییم کاربرانی که تمایل به رسیدن به بالاترین کارایی را دارند و می‌ خواهند، از سیستم خود به منظور ویرایش عکس و ویدیو استفاده کنند، می‌ توانند، از هارد دیسک‌ های رنگ مشکی بهره‌مند شوند.

توجه داشته باشید، این رنگ بندی هارد وسترن در کنار داشتن کارایی و سرعت بالا و داشتن پردازنده دوگانه از قیمت بالاتری نسبت به دیگر هاردها برخوردار است.

تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۸۰
۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۷۶

هارد دیسک وسترن رنگ قرمز

هارد دیسک‌ های رنگ قرمز نیز جزء هاردهای عمومی هستند و معمولاً از آنها برای ذخیره سازی تحت وب استفاده می‌ کنند. معمولاً هارد دیسک‌ های قرمز دارای اندازه‌ های کوچک و متوسط بوده و در اغلب مواقع از آنها برای ذخیره سازی اطلاعات در امور تجاری و اداری استفاده می‌ شود.

این نوع هاردها دارای مصرف انرژی بسیار کم و نویز پایینی هستند به همین دلیل بسیاری از افراد آنها را گزینه مناسب جهت کار مداوم در نظر می‌ گیرند. از مهم ترین مزیت‌ های رنگ بندی هارد وسترن قرمز می‌ توانیم، به قیمت مناسب و امنیت و سازگاری بالا اشاره کنیم. البته در نظر داشته باشید عملکرد دسترسی تصادفی آنها ممکن است زیاد بالا نباشد.

هارد دیسک وسترن رنگ بنفش

هاردهای رنگ بنفش یک گزینه تخصصی جهت انجام امور نظارت و مانیتورینگ هستند. این نوع هاردها می‌ توانند اقدام به ذخیره اطلاعات به صورت ۲۴.۷ کنند و می توان، از آنها در سیستم‌ های  NVR  و  DVR  استفاده کرد. توجه داشته باشید، این نوع هارد دیسک‌ ها قابلیت پشتیبانی از فناوری ذخیره سازی با دوربین‌ های مدار بسته را داشته و می‌ توان، از آنها در تجهیزات و سیستم‌ های مختلف نظارتی استفاده کرد.

جالب است بدانید تاکنون معایب جدی از این نوع هارد دیسک‌ ها ارائه نشده است و از مهم‌ ترین مزیت آن ها می‌ توانیم، به داشتن ظرفیت بالا، سازگاری با دستگاه‌ های مختلف و قیمت مناسب اشاره کنیم.

اگر به دنبال اطلاع از رنگ بندی هارد وسترن هستید، که برای شما به صورت تخصصی کار کند ممکن است رنگ بنفش گزینه خوبی برای شما باشد.

هارد دیسک وسترن طلایی

این نوع هارد دیسک‌ ها جزء محصولات حرفه‌ای و پرچمدار هستند، که در میان انواع رنگ بندی هارد وسترن جزء محصولات درجه یک و با کیفیت به حساب می‌ آیند. در حال حاضر از هاردهای طلایی در مراکز داده و سیستم‌ های پردازش پیشرفته مثل ابر کامپیوترها استفاده می‌ کنند.

جالب است بدانید، این نوع هارد دیسک‌ ها قابلیت خواندن و نوشتن ۵۵۰ ترابایت داده، را دارند و در کنار آن قیمت خرید آن ها نیز بسیار بالا است. این نوع هاردها دارای فناوری سنسور شوک چند محوره هستند، که همین موضوع سبب افزایش پایداری آنها در مقابل حوادث الکتریکی و فیزیکی می‌ شود.

هارد دیسک وسترن طلایی

سخن پایانی

در این قسمت برای شما در مورد رنگ بندی هارد وسترن صحبت کردیم و همانطور که متوجه شدید علت متفاوت بودن رنگ آنها بستگی به کارایی و نوع عملکرد آنها دارد. برای دریافت هرگونه خدمات در حوزه هارد دیسک و یا بازیابی اطلاعات از دست رفته می‌ توانید، از خدمات کانون بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

مجموعه ما اقدام به ارائه انواع خدمات تخصصی در حوزه تعمیر و بازیابی اطلاعات انواع حافظه‌ های جانبی می‌ کند. علاوه بر این، در صورت تمایل می‌ توانید، از گروه ما به منظور برطرف کردن هرگونه عیب، ایراد و خرابی به وجود آمده برای هارد سیستم خود کمک بگیرید.

از رای شما سپاسگزارم