اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی

اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی

اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی

بازیابی اطلاعات به فرایند به دست آوردن مجدد اطلاعاتی گفته می‌ شود، که به دلایل مختلف مانند ایجاد اشتباه از طرف کاربران یا آسیب‌ های رسانه‌ای مختلف یا حتی آسیب‌ های فیزیکی حذف شده باشند.

یکی از موارد مهمی که در حوزه اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی باید در نظر گرفته شود، روش‌ های مناسب و استاندارد برای ریکاوری اطلاعات است، تا کاربران بتوانند، به همه اطلاعات خود به طور کامل دسترسی داشته باشند.

در این قسمت برای شما در مورد اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی صحبت می‌ کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

دستگاه‌های ذخیره سازی شامل چه مواردی هستند؟

دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات شامل کارت حافظه، فلش مموری و هارد اکسترنال هستند، که به دلیل داشتن قابلیت جابجایی، اکثر مواقع افراد از آن برای نگهداری اطلاعات مختلف استفاده می‌ کنند.

برخی مواقع امکان دارد به دلایل گوناگون اطلاعات چندین ساله‌ای که روی دستگاه‌ های ذخیره‌ سازی وجود دارد پاک شده و به همین دلیل شما نیاز به ریکاوری کردن آن ها داشته باشید.

در این زمان در نظر گرفتن اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی اهمیت پیدا می‌ کند. زیرا این دستگاه‌ های قابل حمل از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است، تا شما بهترین اصول و موارد را به کار ببرید، تا بتوانید، به اطلاعات پاک شده خود به صورت مجدد دسترسی داشته باشید.

دستگاه‌های ذخیره سازی شامل چه مواردی هستند؟

چه موضوعی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی را ممکن می‌ سازد؟

وقتی فایلی از روی انواع سیستم عامل‌ ها حذف می‌ شود، آن سیستم عامل به جای پاک کردن همیشگی آن، منابع فایل‌ های موجود را حذف می‌ کند. به این معنی که به دلیل اینکه رونویسی از فایل‌ ها نیاز به منابع محاسباتی و زمان زیادی دارد، در نتیجه سیستم عامل‌ ها فایل مورد نظر را به طور کامل پاک نکرده و آن را در حافظه خود ذخیره می‌ کنند.

در این زمان داده‌ ها در محیط‌ های ذخیره سازی دست نخورده باقی مانده و به صورت غیر قابل دسترس قرار می‌ گیرند. همین موضوع باعث می‌ شود، تا افراد بتوانند، به کمک تکنیک‌ های بازیابی اطلاعات اقدام به بازگرداندن فایل‌ های مورد نظر کنند.

به دلیل اینکه انواع فایل‌ ها مانند اسناد تجاری مهم، نرم‌ افزارها، فیلم و تصاویر، فایل‌ های پروژه و… از حافظه دائم پاک نمی‌ شود، در نتیجه مراکز بازیابی اطلاعات یا اشخاص با توجه به اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی می‌ توانند، به راحتی فایل‌ هایی که به صورت عمدی یا سهوی حذف شده‌اند، را برگردانند.

اصول اساسی و راهکارهای مناسب جهت بازیابی اطلاعات از دستگاه‌ های ذخیره سازی

در حال حاضر بسیاری از مهندسان و افراد با تجربه در زمینه بازیابی اطلاعات به افراد مختلف توصیه می‌کنند، تا در مورد اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی به خوبی مطالعه کرده، تا بتوانند، در مواقع ضروری از بهترین راهکار برای ریکاوری و برگرداندن اطلاعات پاک شده استفاده کنند.

در حال حاضر راه‌ های مختلفی جهت بازیابی اطلاعات وجود دارد؛ برای مثال استفاده از نرم‌افزارها و برنامه‌ های مختلف، مراجعه به قسمت‌ های مشخص شده در سیستم‌ های ویندوز و مک، تعمیر هارد یا فلش مموری خراب شده، ترمیم فایل‌ های مشکل‌دار، پاک کردن برنامه‌ های ویروسی و…. از مهم‌ ترین راهکارهایی است، که می‌ توان برای بازیابی اطلاعات پاک شده انجام داد.

در نظر داشته باشید موارد ذکر شده جزو اصول اساسی بازیابی اطلاعات به حساب می‌ آید و در صورتی که شما آن ها را در نظر داشته و طبق مراحل تعیین شده پیش بروید می‌ توانید، با خیال راحت اطلاعات مهم و ضروری را که پاک شده است، به دست بیاورید.

تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۸۰
۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۷۶

مزایای آشنایی با اصول اساسی بازیابی اطلاعات

آشنایی با اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی دارای مزیت‌ های مختلفی است برای مثال

  • باعث می‌ شود، تا شما به صورت سریع و دقیق روش مناسب را پیدا کنید.
  • بتوانید از گزینه‌ های پیشرفته و تخصصی جهت ریکاوری استفاده کنید.
  • در مواقع لزوم و هنگامی که تخصص کافی ندارید می‌ توانید، از افراد با تجربه در این مسیر کمک بگیرید.
  • این کار از ایجاد سردرگمی و به وجود آمدن مشکلات بیشتر مانند خرابی هارد جلوگیری می‌ کند.

پس در نظر گرفتن راهکارها و اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی می‌ تواند، به شما کمک کند، تا بتوانید، به طور منطقی راه مناسب را انتخاب کرده و از آن برای برگرداندن اطلاعات پاک شده و مهم کمک بگیرید.

آیا خود شما می‌ توانید اقدام به بازیابی و ریکاوری اطلاعات پاک شده نمایید؟

برای یافتن پاسخ این سوال نیاز است، تا موارد مختلفی را بررسی کنید؛ برای مثال

  • میزان تخصص و مهارت شما در این زمینه
  • بررسی سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزاری بودن مشکل
  • میزان مهم بودن اطلاعات از دست رفته
  • زمان حذف و از دست رفتن اطلاعات

از جمله مهمترین مواردی هستند که می‌ توانند، در پاسخ به این سوال موثر باشند. اما به طور کلی اگر می‌ خواهید اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی را رعایت کنید نیاز است، تا برای بازگرداندن اطلاعات خود از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

زیرا ریکاوری و بازیابی اطلاعات یک کار تخصصی است و در صورت وجود یک اشکال کوچک و در صورتی که در این زمینه مهارت کافی نداشته باشید ممکن است همه اطلاعات شما برای همیشه حذف شده و دیگر نتوانید، به آن ها دسترسی داشته باشید.

 

آیا خود شما می‌ توانید اقدام به بازیابی و ریکاوری اطلاعات پاک شده نمایید؟

سخن پایانی

در این قسمت برای شما در مورد اصول اساسی بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی صحبت کردیم و همانطور که متوجه شدید انتخاب روش‌ ها و راهکارهای مناسب می‌ تواند، در بازیابی سریع اطلاع به شما کمک کند.

اگر تجربه‌ ای در این زمینه ندارید می‌ توانید  از کارشناسان و مهندسان کانون بازیابی اطلاعات جهت ریکاوری هارد خود و یا تعمیر آن کمک بگیرید.

مجموعه ما در بازیابی اطلاعات پاک شده از روی هارد دیسک یا فلش مموری به شما کمک می کند. علاوه بر این، در صورتی که هارد شما آسیب دیده است می‌ توانید، با صرف هزینه کم آن را توسط مهندسان مجموعه ما تعمیر کرده و مثل قبل از آن استفاده کنید.

از رای شما سپاسگزارم