تحلیل و ارزیابی روش‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت

تحلیل و ارزیابی روش‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت

تحلیل و ارزیابی روش‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت

بررسی و تحلیل روش‌‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت یکی از مهم‌ ترین مواردی است، که همه افراد مخصوصاً کسانی که در حوزه مهندسی کامپیوتر فعالیت دارند باید در نظر داشته باشند.

برخی اوقات به صورت سهوی یا عمدی اطلاعات مهم از روی سیستم یا فلش مموری پاک شده و در این مواقع نیاز است، تا از راه‌ های صحیح و اصولی برای بازگرداندن آن استفاده کنیم.

اگر روش‌ های صحیح را برای انجام این کار انتخاب کنیم می‌ توانیم، از آسیب رسیدن به سیستم یا فلش جلوگیری کرده و همه اطلاعات خود را در کمترین زمان ریکاوری کنیم. در این قسمت برای شما در مورد روش‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت صحبت می‌ کنیم.

بازیابی اطلاعات به روش System Restore  در ویندوز

معمولا اولین و موثرترین کار برای بازیابی فایل‌ های حذف شده، استفاده از System Restore  در ویندوز است. این گزینه را می‌ توانید روی درایو C پیدا کرده و با کمک آن سیستم را به زمان پیش از پاک شدن فایل‌ ها بازگردانید.

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید، این کار را انجام دهید باید قابلیت آن روی سیستم شما نصب باشد. پس توصیه ما به شما این است، که هم اکنون قابلیت را فعال کرده، تا اگر اطلاعات شما پاک شد بتوانید، به کمک این روش آن ها را هرچه سریع‌ تر برگردانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

بازیابی اطلاعات به روش System Restore  در ویندوز

بازیابی اطلاعات به کمک Time Machine  در سیستم مک اپل

از دیگر روش‌‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت در سیستم مک می‌ توانیم، به استفاده از Time Machine  به عنوان یک ابزار ریکاوری و بکاپ گیری اشاره کنیم.

این ابزار به طور پیش فرض روی کامپیوترهای مک نصب است و شما با خیال راحت می‌ توانید، به منظور ریکاوری اطلاعات پاک شده از آن استفاده کنید. برای ریکاوری فایل‌ های پاک شده، از روی مک می‌ توانید، به صورت زیر عمل نمایید:

  1. در ابتدا نیاز است، تا دستگاهی که دارای بکاپ Time Machine است را متصل نمایید.
  2. سپس ابزار Time Machine را باز کنید.
  3. یک پنجره به شما نمایش داده می‌ شود، که باید آن را باز کنید.
  4. از طریق Time Machine آنقدر اسکرول نمایید، تا بتوانید فایل مورد نظر را مشاهده کنید.
  5. فایل حذف شده را انتخاب کرده و گزینه Restore را جهت بازگردانی آن انتخاب کنید.

بازیابی اطلاعات در هارد اکسترنال

از دیگر روش‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت می‌ توانیم، به ریکاوری کردن اطلاعات هارد اکسترنال اشاره کنیم. این کار ممکن است کمی سخت‌تر باشد و نیاز به تخصص بالاتری داشته باشد. برای این کار در صورتی که درایو اکسترنال شما به کامپیوتر متصل بوده است می‌ توانید، به سراغ Recycle Bin  رفته و آن را بررسی کنید.

در صورتی که فایل حذف شده را پیدا نکردید می‌ توانید، از طریق نرم‌ افزار Disk Drill نیز اقدام کنید، تا بتوانید فایل‌ های حذف شده را بازگردانید. البته در نظر داشته باشید کار کردن، با این برنامه نیاز به دقت زیادی دارد و شما باید از قبل تجربه کار کردن، با آن را بدانید، یا با افرادی که در این زمینه از تخصص کافی برخوردار هستند صحبت کنید.

تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۸۰
۰۲۱-۶۶۴۷۹۵۷۶

کمک گرفتن از یک گروه متخصص و باتجربه

آخرین مرحله جهت بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت را می‌ توانیم کمک گرفتن و مراجعه به یک گروه متخصص و با تجربه در این زمینه معرفی کنیم. توجه کنید اگر اطلاعاتی که پاک شده است برای شما اهمیت داشته و مربوط به سازمان یا شرکتتان می‌ شده است حتما برای بازگرداندن و ریکاوری آن ها نیاز است، تا از فردی با تجربه کمک بگیرید.

زیرا یک اشتباه کوچک می‌ تواند باعث پاک شدن دائمی فایل‌ ها و اطلاعات شما شده و گاهی مواقع نیز ممکن است، به هارد یا فلش مموری شما آسیب وارد کند. علاوه بر این، ممکن است، به منظور استفاده از برخی نرم‌ افزارها جهت ریکاوری، اقدام به دانلود بدافزارها کرد، که این موضوع سبب ویروسی شدن سیستم شما می‌ شود و می‌ تواند مشکلات بدتری ایجاد کند.

پس اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید توصیه ما به شما کمک گرفتن از افرادی است، که به صورت تخصصی در این زمینه مهارت و تجربه دارند.

کمک گرفتن از یک گروه متخصص و باتجربه

چرا تجزیه و تحلیل روش‌ های مختلف بازیابی اطلاعات اهمیت دارد؟

از موضوعات مهم و حیاتی که در حوزه آشنایی با روش‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت باید در نظر داشته باشید این است، که چرا ما اصلاً باید اقدام به بازیابی و ریکاوری اطلاعات و فایل‌ها کنیم؟

در پاسخ به این سوال می‌ توانیم بگوییم، که گاهی مواقع اطلاعاتی که پاک می‌ شوند حاوی مطالب بسیار مهم از یک شرکت یا سازمان هستند، که از دست رفتن آن ها مساوی با هدر رفتن چندین سال زحمت و تلاش افراد در حوزه‌ های کاری مختلف است. علاوه بر این، برخی دیگر از اطلاعات و فایل‌ ها نیز برای بسیاری از کاربران مهم بوده و آن ها مایل هستند، تا این اطلاعات را در گوشی یا سیستم خود داشته باشند.

به همین دلیل همواره توصیه بسیاری از مهندسین و متخصصین به افراد این است، که در مورد روش‌‌های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت تحقیق کرده، تا بتوانند بهترین آن را انتخاب کرده و در مواقع ضروری از آن جهت بازگرداندن اطلاعات و تصاویر یا ویدیوهای خود استفاده کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این قسمت در مورد روش‌ های بازیابی اطلاعات در مواجهه با مشکلات متفاوت متوجه شدید روش‌ های گوناگونی جهت انجام این کار در سیستم ها و دستگاه ها وجود دارد اما یکی از مطمئن‌ ترین و بهترین آن ها کمک گرفتن، از متخصصان در این زمینه است.

به این منظور ما کانون بازیابی اطلاعات را به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین شرکت‌ های تخصصی جهت بازیابی اصولی اطلاعات به شما معرفی می‌ کنیم. مجموعه ما همه اطلاعاتی که از دست داده‌اید و دیگر امیدی به بازگشت آن ها ندارید، را برای شما ریکاوری کرده و در اختیار شما قرار می‌ دهد.

از رای شما سپاسگزارم