تعمیر هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال(WD) غول بزرگ حافظه در دنیا است و رتبه برتر پرفروش ترین هاردهای اکسترنال و اینترنال در اختیار این کمپانی قرار دارد.این شرکت در سال های اخیر تلاش زیادی برای افزایش سرعت،طول عمر و حجم ذخیره سازی هارد نموده است.

با این وجود  هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، ممکن است در اثر استفاده نامناسب یا حادثه آسیب ببیند و نیاز به تعمیر آن باشد به همین دلیل این مقاله به بررسی مهمترین ایرادات این نمونه از هارد دیسک می پردازد.

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما در کانون بازیابی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما هستند

خرابی برد هارد وسترن دیجیتال

در بیشتر مراجعات برای تعمیر هارد ، معمولا آسیب دیدگی و سوختگی برد هارد علت بیشتر خرابی ها است . هارد وسترن دیجیتال، در اثر گرمای زیاد، نوسان برق و شوک الکترواستاتیک ضعف بالقوه ای دارد.

معمولا اختلالات در برق رسانی به هارد دیسک وسترن دیجیتال؛ موجب خرابی و سوختن چیپ کنترلر موتور هارد دیسک می شود و دیتای موجود را غیر قابل دسترسی می کند.

در برخی موارد این خرابی موجب ریستارت و یا خاموش شدن سیستم می شود و معمولا می توانید بوی سوختگی از هارد دیسک را احساس کنید و زمانیکه سیستم را روشن کنید متوجه می شوید که هارد دیسک به هیچ وجه روشن نمی شود.برای برسی دقیق‌تر بیشتر پیشنهاد می‌کنیم تا مطلبی با عنوان علائم سوختن هارد را مطالعه کنید.

اگر کمی با الکترونیک آشنایی داشته باشید، احتمالا دست به تعویض برد هارد دیسک می زنید؛ اما شانس موفقیت شما و روشن شدن مجدد هارد دیسک مخصوصاَ در مورد هارد دیسک های وسترن جدیدتر ،بسیار نزدیک به صفر است ،. عدم موفقیت در تعمیر هارد دیسک وسترن شما به دلیل اینست که کمپانی وسترن دیجیتال برد هارد دیسک را منحصر به بخش دیتای آن می سازد و از لحاظ منطقی این امکان وجود ندارد تا با تعویض برد هارد درایو بتوانید مجددا هارد خود را زنده کنید!

رفع مشکل صدای هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

یکی دیگر از نشانه‌های شایع خرابی هارد دیسک وسترن ،شنیدن صدای نامتعارف کلیک کردن( clicking) ، ضربه زدن ( knocking )، تق و تق کردن( clunking )و خراشیدن(sweeping ) می باشد.برای آشنایی بیشتر با علت این صداها پیشنهاد می کنم مطلبی که با عنوان علت بلند شدن صدای غیر طبیعی هارد را مطالعه کنید.

درایو هارد دیسک شروع به چرخیدن می کند ، ولی هد هارد دیسک شروع به ایجاد صدای ثابت یا متناوب می کند. معمولا این نشانه خرابی یا کرش (crash) کردن هد هارد دیسک است و معنی آن اینست که باید هارد دیسک در محیط کلین روم(اتاق تمیر) کلاس ۱۰۰ جهت جراحی هارد دیسک و تعویض هد باز شود.

تعمیر هارد دیسک وسترن با صدای گیر کردن اسپیندل موتور

هارد دیسک های وسترن دیجیتال ،عموما با خرابی دیگری نیز مواجه می شوند که اسپیندل موتور هارد دیسک گیر می کند. معمولا این خرابی بر اثر سقوط و یا پرتاب هارد دیسک رخ می دهد و هارد دیسک قادر به چرخیدن و شروع بکار نیست. بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد دیسک مذکور باید در محیط کلین روم کلاس ۱۰۰ انجام پذیرد. که با برداشتن پلاتر هارد دیسک و قرار دادن آن در نمونه مشابه سالم قابل انجام خواهد بود. این فرآیند پیچیده و فوق تخصصی نیاز به تجربه ، مهارت و تجهیزات پیشرفته برای قراردادن پلترها در ترتیب خاص خود دارد.

رفع بدسکتور هارد وسترن دیجیتال

یکی دیگر از مشکلات شایع در هارد دیسک های وسترن دیجیتال بدسکتور لاجیکال Bad Sector می باشد. بعد از یک دوره زمانی نامشخص برخی سکتور های پلتر شروع به تنزل سیگنال مغناطیسی می کنند و میدان مغناطیسی خود را برای تعیین جهت در زمان نوشتن هد از دست می دهند. این زمانی است که بدسکتور ایجاد می شود. پیشنهاد میکنیم بخوانید: بدسکتور چیست؛چطور مشکل بدسکتور هارد را رفع و تعمیر کنیم؟

وقتی که هارد دیسک شروع به خواندن اطلاعات در آن ناحیه می کند ، قادر به خواندن بدسکتورها نیست و منجر به هنگ کردن ، خراشیده شدن و حتی کلیک کردن هارد می شود. عموما در زمان بوت کردن سیستم ، خطای “SMART failure predicted” و یا خطاهای مرتبط با اسمارت S.M.A.R.T نمایش داده می شود. همه این خطاها به زودی منجر به خرابی سطح پلتر ، هد و در نهایت از دست دادن اطلاعات شما می شود. اصرار بر خواندن اطلاعات از روی سطح پلتر توسط کاربر و یا نرم افزارهای کنترل هارد دیسک باعث افزوده شدن به ناحیه بدسکتورها و غیرممکن شدن بازیابی اطلاعات هارد می شود. ما در کانون بازیابی اطلاعات، با استفاده از ابزار و تکنیک های خاص کلیه سکتور های سالم هارد دیسک را به هارد سالم انتقال داده و اطلاعات شما را بازیابی می کنیم.

اگر صدای نا متعارفی از هارد دیسک خود شنیدید ، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از اتفاقات بیشتر در جهت حفظ اطلاعات شما پیشگیری شود.

لطفا به یاد داشته باشید که این اطلاعات بر اساس آگاهی ، پژوهش و تجربیات کارشناسان کانون بازیابی اطلاعات و با توجه به هزاران هارد دیسک وسترن خرابی که به این مرکز بازیابی ارسال شده اند.پیشنهاد ما به دارندگان هارد همواره ، پشتیبان گیری از اطلاعات حیاتی است و نه اطمینان به برند و یا تجهیزاتی خاص. تعمیر هارد اکسترنال وسترن WD

خرابی هارد وسترن به دلیل مشکل در سیستم عامل آن

هرشرکت تولیدکننده هارد، برای راه اندازی هارد سیستم عاملی را  داخل آن قرار داده که در اصطلاح  به آن فریم ویر هارد گفته می شود. که در بعضی از مواقع هارد روشن شده صدای غیر متعارف نمی دهد اما اطلاعات قابل رویت نمی باشد و در بعضی موارد نیز اطلاعات را دیده اما قادر به کپی کردن اطلاعات نمی باشیم که در این موارد باید فریم ویر هارد یا در اصطلاح سیستم عامل معیوب  هارد اصلاح شود که هارد دوباره دیتکت شده و بتوانیم از هارد مجددا استفاده نمائیم. لازم به ذکر است موارد فوق جهت تعمیر هارد سپس بازیابی اطلاعات هارد می باشد که در خزابی فیزیکی هارد اگر اطلاعات مد نظر نباشد هارد معیوب ارزش مادی تعمیر نداشته چون ابتدا برای تعمیر این نمونه از هارد ها یک هارد سالم باید برای هارد معیوب ما اوراق شود و بعد از اصلاح خرابی فیزیکی نیز به علت خارج شدن از استاندارد کارخانه ارزش استفاده مجدد ند

علت کند شدن یا کپی نشدن اطلاعات در هارد وسترن

خرابی های ناحیه ای باعث کپی نشدن اطلاعات می شود مانند یک CD که زمانی دچار خش شود دیگر قادر به خواندن(Read) از روی CD نخواهد بود اما تکنولوژی هارد بسیار پیچیده تر است و در بعضی از موارد کند شدن یا دیر کپی شدن اطلاعات نیز می توان دلایلی از جمله خرابی هد یا بدسکتوری منطقی باشد.

بیشتر بخوانید:

روش های بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال وسترن

هارد های اکسترنال wd که در عموما در باکس‌های مشکی رنگ مشاهده می‌شوند ، پس از باز کردن هارد بر خلاف بقیه هارد ها که از یک برد ساتا و یک تبدیل که هارد را از حالت اینترنال به اکسترنال تبدیل میکند شامل یک برد یک تکه اکسترنال میباشد.

در سالهای پیش به علت عدم دسترسی کامل به فریم ویر این نمونه از هاردها امکان ریکاوری این هاردها بسیار کم بوده اما با تلاش شبانه روزی متخصصین کانون بازیابی اطلاعات، توانسته ایم بهترین و مطمئن ترین راه را جهت تعمیر این نمونه از هاردها پیدا کنیم .

متخصصین کانون بازیابی پس از چک اولیه هارد برد را از طریق متود جدید و پیشرفته به یک برد ساتا تبدیل میکند حال به کل هارد از جمله فریمور و هد هارد دسترسی پیدا میکنیم و بر خلاف گذشته ۹۹% خرابی هاردهای فوق قابل شناسایی میباشند.

لازم به ذکر است پس از تعویض برد با برد ساتا شما بر فریمور هارد دسترسی داشته اما بعلت Encrypt بودن دیتا با دستگاه های معمولی قابل خواندن نمیباشد.

کانون بازیابی اطلاعات برای تعمیر هارد اکسترنال WD، ابتدا به اصلاح فریمور هارد پرداخته و پس از اصلاح فریمور از طریق MRT و PC3000 هارد را Decrypte کرده و به دیتا دسترسی پیدا میکند و Decrypte کردن این نمونه از هاردها به نحوی Bypass کردن هاردو رسیدن به اطلاعات درون هارد میباشد.

لازم به ذکر است تمام مراحل فوق فقط توسط متخصصین مجرب و ابزار الات پیشرفته امکان بازیابی میباشد. مشاهده شده است یکسری از مراکز بدون دستگاه شروع به دستکاری Service Area هاردهای فوق کرده که متاسفانه در بعضی از موارد مشاهده شده که امکان ریکاوری هاردهای فوق کاملا از بین میرود

برای تعمیر هارد اکسترنال WD اتفاقاتی که ممکن است برای هارد شما بیفتد در پایین توضیح میدهیم

برخی از خرابی های شایع در هارد دیسک وسترن؛

Power ) )بستگی به تعداد هارد اتفاقاتی که ممکن است بیفتد رفع عیب با بهترین وضعیت میچرخد. )روش تست Spindle motor

  • کند شدن هارد
  • کپی نشدن اطلاعات
  • عدم شناسایی هارد دیسک
  • تق تق یا صدای غیر متعارف از هارد وسترن مثل صدای کلیک
  • روشن نشدن هارد دیسک
  • ویروسی شدن اطلاعات
  • هارد روشن شده و پس از چند دقیقه خاموش می شود
  • عدم نمایش پارتیشن ها , درایو ها

می توانید پرسش های خود را در مورد بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد وسترن دیجیتال در پائین همین صفحه اعلام نمائید تا در اولین فرصت مشاوره و نظر کارشناس ما را در این خصوص بدانید.

نمایندگی تعمیرات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

این شرکت در ایرن نمایندگی رسمی ندارد و هرگونه سواستفاده از برند این هارد، می تواند پیگرد قانونی دارد.کانون بازیابی یکی از با سابقه ترین شرکت های ریکاوری هارد وسترن درایران است که توانسته تعداد بالایی از انواع مختلف این نوع هارد را بازیابی نماید.

 

۴/۵ - (۲ امتیاز)
40 دیدگاه برای “تعمیر هارد اکسترنال وسترن دیجیتال
  1. عبدالحسینی گفته:

    سلام هارد اکسترنال WD دارم که پخش فیلم از روی آن بصورت اسلو میشن و قطع شدن همراه است و به هنگام انتقال اطلاعات چه دریافت چه کپی بسیار کند عمل می نماید. خواستم ببینم همان خرابی هد هارد می باشد و هزینه تعمیر بیشتر است یا خرید هارد جدید. اطلاعات روی هارد من بیشتر بایگانی فیلم و پشتیبانی برخی فایل ها می باشد.

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      بدسکتور ضعیفی و خرابی یک هد و غیره می تونه دلیل این امر باشه و هزینه تعمیر حدودا سی درصد هارد سالم می باشد و مسلما هزینه تعمیر به صرفه تر می باشد اما بهر حال تصمیم گیرنده نهایی شما هستید

  2. Amir گفته:

    سلام خسته نباشید من یک هارد WD اکسترنال یک ترابایت دارم این هارد وقتی چیزی روش میریزم سرعتش بالاس و سریع انتقال داده میشه ولی وقتی میخوام چیزی از روش کپی کنم سرعتش خیلی کم میشه و مثلاً میاد رو ۲۰۰کیلوبایت و یک دفعه سرعت می‌ره بالا دوباره برمیگرده پایین این مشکل از کجاست؟

    ۱
    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هارد یک هد دارد و این هد دو وظیفه دارد نوشتن(write) و خواندن(read) اطلاعات. به نظر میرسه نوشتن هد به درستی انجام می شود اما خواندن به درستی انجام نمی شود و جایی که گفتید زمانی بالا و زمانی پایین می شود چون اغلب هارد ها چند عدد هد دارد ممکنه هد read فقط یک هد به مشکل خورده بهر حال بهتره اطلاعات رو از روی این هارد وردارید و بیارید شرکت بررسی کنیم و در صورت عدم اصلاح اون هد خاص بهتره اون هد کلا از هارد حذف شود

      ۱
    • محمد نامدار گفته:

      سلام‌
      سالم بودن دیشب دلیل به سالم بودن هارد دیسک نمی باشد این خرابی ها به مرور زمان انجام می شود و هارد کند و کند و در نهایت دسترسی کامل از بین می رود دلایلی مانند بدسکتور خرابی یا کند شدن یک هد و موارد دیگه ای هم هست که باید از نزدیک بررسی شود بهتره دیگه به سیستم متصل نکنید تا خرابی بیشتر نشود و بیارید شرکت ما از نزدیک بررسی کنیم

      ۱
  3. مهندس کریمی گفته:

    سلام. یه هارد وسترن المنت ۵۰۰ گیگابایتی دارم.مدتی پیش ناگهان از کار افتاد و اصلا شناسایی نشد.من فرصت پیگیری برای تعمیر یا ریکاوری هارد را نداشتم ولی ماه گذشته بطور اتفاقی باز به لپ تاپ متصل کردم و شناسایی شد و موفق شدم اطلاعاتم را بردارم. بعد هم فقط واسه نگهداری فیلم و آهنگ استفاده میکردم ولی متاسفانه از دیروز دوباره وقتی متصل میکنم به سیستم باز نمیشه هیچگونه صدایی هم نمیده فقط چشمک میزنه.البته توی قسمت disk management میاردش ولی توی درایوها نمیاد. حتی نمیشه پارتیشن جدید ایجاد کرد. خواستم بدونم با توجه به مهم نبودن اطلاعات اگه امکان تعمیر داشته باشه چقدر هزینه داره.واسه این میپرسم که ببینم ارزش هزینه کردن داره یا نه. ممنون

  4. محسن گفته:

    سلام من یک هارد دو ترابایت وسترن دیجیتال بلک دارم وقتی ویندوز بالا میاد هم تا چند دقیقه بدون مشکل کار میکنه ولی بعد از چند دقیقه شروع به صدا ی خش خش و تق تق میکنه بعد دیگه هرچی فایل رو درایوها نشون میده غیر قابل خوندن میشن مشکلش از چی میتونه باشه ضربه هم تاحالا نخورده

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هارد مشکل داره حالا می تونه سخت افزاری بد سکتور و غیره باشه زمانی که هارد در ابتدا بالا می اید فضایی تز هارد خوانده می شود که مشکلی ندارد بعد از مدتی که از هارد کار می کشید و هارد سراغ فضا های دیگه می رود به منطقه مشکل دار بر می خورد و صدا عدم دیتکت و غیره شروع می شود این هارد بعد از مدتی از کار می افتد بهتره اگر در حال حاضر می توانید اطلاعات رو از روی هارد برداشته و برای تعمیر یا تعویض آن توسط مراکز تخصصی اقدام نمایید اما اگر الان هم برداشتن اطلاعات به سختی انجام می شود بیشتر به هارد فشار نیاورده و هارد رو به یک مرکز تخصصی ارجاع دهید

  5. معراج گفته:

    سلام ببخشید یک هارد وسترن دارم که تازه خریدم چند فولدر از لپتاپم با هارد منتقل کردم تا چند وقت این فولدر ها رو هارو باز میکرد ولی الان ارور میده که این فولدر داخل هارد وجود نداره
    ممنون میشم کمک کنید

  6. عماد گفته:

    سلام. من یه هارد یک ترا مای پاسپورت داشتم که جند وقتی ازش استفاده نمی‌کردم و بعد از گذشت مدتی پسورد ورودش رو یادم رفت. بعد از چند بار وارد کردن پسورد اشتباه، با خودم گفتم فرمتش میکنم و بعد روی هارد دیگه ای ریکاوریش میکنم. اما بعد از فرمت دیگه به هیچ وجه اطلاعاتم برنگشت. میخواستم ببینم امکان ریکاوری اطلاعات هست یا نه؟ ضمن اینکه بعد از فرمت به هیچ وجه از هارد استفاده نکردم یا اطلاعاتی داخلش نریختم…

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      متاسفانه مجدد شاهد کاری اشتباه برای رسیده به اطلاعات شدیم در حالی اگر این هارد رو به شرکت ارسال می کردید در کمترین زمان هارد بای پس و به اطلاعات می رسیدیم اما این هارد باید بررسی شود مدل هارد زمان خرید هارد و موارده زیادی مهم است که باید دقیقا بررسی شود

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اینکه شما چطور فهمیدید پلتر خط داره کمی عجیبه چون باز کردن هارد حتما باید در شرایط کلین و تمیز و با تجهیزات باز شود اما اگر پلتر آسیب دیده باشد مانند خطی که با چشم قابل دیدن است متاسفانه کاری نمیشه کرد

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      عدم فرمت حافظه های که دارای چیپ می باشد Write Protect بودن می باشد که اجازه رایت جدید یا فرمت را نخواهد داد اما به راحتی اطلاعات قابل خواندن و استفاده می باشد
      با یکسری نرم افزار های خاص امکان انجام اون وجود دارد اما ما این کار رو انجام نمی دهیم

  7. میلاد گفته:

    سلام
    هارد ۵ ترا بخرم بهتره یا ۴ ترا بایت ؟ منظورم فضای هارد نیست چون خوب معلومه ۵ترا حجمش بیشتره (:
    بین ۵ ترای وسترن و Adata کدوم بهتره؟

    و بین ۴ ترابایتها قیمت مناسب زیر سه میلیون کدوم برند و کدوم مدلو بگیرم چرا ؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      ما در واقع هارد ۵ ترا بایت نداریم و اصولا هارد هایی با ظرفیت ۳ یا ۵ یا ۷ ترابایت هارد های ریفر یا تعمیری هستند که در گذشته ظرفیت بالاتری داشته که به علت خرابی مجبور به حذف هدهای خراب شده که این باعث کم کردن ظرفیت هارد خواهد شد.
      در حال حاضر هارد های جدید وسترن دیجیتال به علت جدید بودن تکنولوژی انها به عنوان مثال اگر اطلاعات به دلیلی از هارد پاک شود با تکنولوژی حال حاضر قابل ریکاوری نیستند چندان پیشنهاد نمی شود و هاردهای با برند ADATA هم به دلیل عدم تولید هارد توسط شرکت ADATA و وجود نداشتن هارد ADATA مشخص نیست هارد های داخلی انها چه مدلی هست چون اصولا هارد های ADATA تولید کننده باکس هستند و بعد از باز کردن باکس انها ممکنه در داخل انها هر هاردی باشد مانند وسترن و غیره
      ما فعلا هارد های با برند غیر وسترن پیشنهاد می کنیم اما این پیشنهاد حال حاضر ما است و ممکنه در اینده این انتخاب عوض شود

  8. زارع گفته:

    سلام وقت بخیر یک هارد اکسترنال چند سالی دارم wd My passport که عکس ها داخل اون نگهداری میکنم یکسری عکس از یک گوشی داخلش ریختم وصل کردم به گوشی دیگه نخوندم اونو و به لب تاب هم زدم همینطور ولی چراغش روشن هست خیلی نرم بی صدا کار می‌کنه مشکلش عدم شناخت هست باید چیکار کرد ممنون

  9. موسوی گفته:

    سلام
    با عرض ادب و احترام، مشکل اینه که با ضربه ای که به لبتاب خورد هاردم کار نمی کند ، هارد را باز کردم و با تبدیل ساتا به usb به یک کامپیتر دیگر وصل کردم از سه درایو فقط یکی را باز می کند و امکان کپی کردن اطلاعات وچود دارد فقط دو درایو آن باز نمی شود البته زمان باز شدن بیش از نیم ساعت طول می کشد آیا امکان تعمیر هارد وچود دارد اطلاعات برایم مهم است؟
    ممنون میوشم راهنمایی کنید.
    با تشکر

    • محمد نامدار گفته:

      سلام هارد شما اسیب جدی دیده است و کاری دیگه از دست شما بر نمی اید ریکاوری این هارد سخت افزاری است و باید به کمک دستگاه وبه صورت امن اطلاعات ریکاوری شود
      فشار اوردن بیشتر به این هارد باعث اسیب بیشتر می شود هارد رو دیگه به هیچ سیستمی وبه هیچ شکلی اتصال نکنید

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      احتمالا چون شما بک اپ رو روی یک هارد ۵۰۰ برگردونید و حجم بک اپ ویندوز شما ۳۰ گیگ بوده است الان هارد رو به عنوان یک پارتیشن ۳۰ گیگی نمایش داده می شود و بقیه فضای هارد به عنوان یک پارتیش unallocated در disk managment نمایش داده می شود
      الان اگر فرمت کردین چی رو می خواین باز کنید خوب ایمیج رو از بین برده !!

  10. امیرحسین هاشم لو گفته:

    سلام من یک هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ۲ترا دارم که از دستم از فاصله چند سانتی روی تخت افتاد که باعث شد وقتی به لپ تاپ وصل کردم صدای تق تق داد و روی لپ تاپ صدای وصل شدن میاد ولی شناسایی نمیکنه آیا قابل تعمیر هست و ارزش تعمیر داره؟واطلاعاتش قابل بازیابی هست؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر اطلاعاتی نداشته باشین این هارد قابل تعمیر نیست فقط میشه اطلاعات رو نجات داد اون هم با جراحی چون هاردی که به علت اسیب هد هارد نیاز به باز شدن درب اصلی هارد باشه دیگه غیر قابل استفاده است.

  11. شاهین گفته:

    سلام وقت بخیر من یک هارد ۵۰۰ دارم که بدسکتور داده و اطلاعات خیلی مهمی داشتم نتونستم ریکاوری کنم ب موقع و بعد اون دیگه از هارد نتونستم استفاده کنم ایا میشه تعمیر کرد یا خیر و یا ارزش تعمیر داره و میتوانم اطلاعاتم رو بدست بیارم یا خیر این هارد ماله حداقل هفت یا هشت ساله پیشه ممنونم

    • محمد نامدار گفته:

      سلام‌
      بله احتمالا قابل تعمیر یا ریکاوری هست اما قبلش باید بررسی بشه
      اما برای تعمیر یا ریکاوری مخصوصا اگر در کامپیوتر دیتکت نشه نیاز به دستگاه سخت افزاری داره پس مطمینا نیاز به دستگاه و متخصص دارد

  12. سهیل گفته:

    سلام خسته نباشید. من یه هارد wd my passport دارم چند سال پیش اطلاعاتش پاک شد پس بردم برام اطلاعاتشو بازیابی کردن الان اومدم بزنم به کامپیوتر شناسایش نکرد و یه صدای کلیک میاد و چراغش هم همش چشمک می زنه می خوام بدونم که بردش سوخته و تعمییر میشه؟؟؟ من فقط می خوام که از هارد استفاده کنم چون اطلاعات بازیابی شده ارزش رو داره تعمییر بشه یا اصلا یه هارد جدید بگیرم بهتره؟؟؟
    خیلی ممنون

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر در حال حاضر هارد شما صدا می دهد ارزش تعمیر ندارد و اصولا هاردی که صدای اضافه می دهد فقط قابلیت ریکاوری داشته در هارد دیگه و حتی بعد از جراحی هارد به علت باز شدن درب اصلی و خارج شدن از حالت استاندارد اولیه دیگه نمیشه از اون هارد استفاده کرد.

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      برد اگر اسیب ببینه امکان تعویض برد وجود دارد اما این کار باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا روی برد اورجینال قطعه به نام Rom وجود دارد که یونیک بوده وبا از دست دادن ان هارد روشن می شود اما دیتکت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید