نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هارد‌های اکسترنال ضربه‌خورده

با ورودِ ضربه به هارد چه مشکلاتی ایجاد می شود؟

هارد، دربرگیرنده بخشِ اعظمی از اطلاعات ماست. از سویی دیگر به دلیل برخورداری از قیمتی بالا برای ما اهمیت شایانی دارد! شاید بنا بر این دلایل بوده که شما به دنبالِ نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده می باشید.

توجه داشته باشید، که این روزها از کامپیوتر و ادوات دیجیتال بیش از پیش استفاده می شود. از سویی برای ذخیره نمودنِ اطلاعات هارد دیسک ها هستند، که معنا یافته اند. آنها به دو قسم اصلی طبقه بندی می گردد. یکی از آنها هارد اینترنال بوده و دیگری هارد اکسترنال است.بنابراین ما در ادامه متن با شما درباره هارد اکسترنال ضربه‌خورده صحبت خواهیم نمود. پس با ما در ادامه این مطلب از هارد ریپیر همراه شوید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هارد اکسترنال و اینترنال با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

نکات مهم برای پیشگیری از ورودِ ضربه به هارد اکسترنال!

به دور از نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده شما باید به یاد داشته باشید! پیشگیری بهتر از درمان است. پس حتماً در حفظِ اطلاعات خود کوشا باشید. مهم ترین نکته در این راستا تهیه نسخه ای پشتیبان به حالتِ دوره ای از اطلاعات خود است. در این صورت اگر که شما اطلاعات خود را از دست بدهید، به راحتی بسیاری از اطلاعات خود را در دسترس خواهید داشت.

ما در ادامه به چند نکته مهم دیگر هم اشاره خواهیم نمود. پس همچنان با ما همراه باشید و بدانچه که غیر از نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده نیاز دارید، دست یابید.

  • بهتر است، از کیف یا جلد ضربه گیر بادوام بهره بگیرید.
  • نگذارید، افرادی غیر مجاز به هارد اکسترنال شما دست بزنند.
  • آن را در محیط هایی مرطوب و یا مملو از گرد و خاک نگذارید.
  • به هیچ عنوان هارد اکسترنال را در مقابل نور خورشید قرار ندهید.
  • هارد اکسترنال خودتان را در نزدیکی های وسیله های گرمایشی نگذارید.
  • همچنین به دور از نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده مقداری از فضا را خالی بگذارید.

با این وجود بسیار دیده ایم، که هارد اکسترنال شما در معرض ضربه قرار گرفته و اطلاعات خود را از دست می دهید. در این صورت ما کنارِ شما خواهیم بود. تنها کاری که باید انجام بدهید، برقراری ارتباط با متخصصان ما در هارد ریپیر است.

نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هارد‌های اکسترنال ضربه‌خورده
نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هارد‌های اکسترنال ضربه‌خورده

در صورت ورودِ ضربه به هارد اکسترنال اوّلین گام چه خواهد بود!

از آنجا که هارد اکسترنال جا به جا می شود، احتمال ورودِ ضربه بدان ها بالاست. در کنارِ اشاره به نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده آنها امکان دارد، در حین افتادن مشکلات فیزیکی را هم تجربه کنند. بدین هنگام خواهد بود، که شما ریکاوری اطلاعات از هارد ضربه‌خورده را در ذهن‌تان می پرورید. خوشبختانه دستیابی به این مسئله ممکن خواهد بود، ولی شما باید از هارد اکسترنال خود مراقبت کنید.

توصیه ما به شما چنین است، که از هارد خود پس از ورودِ ضربه بهره نگیرید. چرا که امکان دارد، مشکلات بیشتری گریبان گیر شما بشود! به گونه ای که گاه امکانِ ریکاوری اطلاعات از بین می رود. در گام بعد بهتر است، به یک مرکز معتبر مراجعه بنمایید و مشکل به وجود آمده را بازگو و اجازه دهید، متخصصان آنها را رفع کنند.

با ورودِ ضربه به هارد چه مشکلاتی ایجاد می شود؟

به عنوان یک نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده به یاد داشته باشید، که آنها قطعاتی حساس بوده و در برابر هر گونه شوکی از خود واکنش نشان می دهند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت هایی که در ورودِ ضربه به هارد صدمه می بیند، هد است. چرا که امکان دارد، سوخته یا ضعیف شده و گاه دچار شکستگی شود.

بدین هنگام پیش از بازیابی اطلاعات بایست هد هارد عوض بشود. دوستان عزیز یک نکته بسیار مهم در این قسمت می درخشد. آنهم این است؛ که اگر هدِ هارد دچار صدمه شد، نباید هد هارد را به برق متصل کنید. ما در ادامه به چند عامل که منجر به خرابی هارد می شود، خواهیم پرداخت.

نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هارد‌های اکسترنال ضربه‌خورده
نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هارد‌های اکسترنال ضربه‌خورده

·         پارک نبودنِ هد

امکان دارد، پس از ورودِ صدمه به هارد هد آن بر روی سطحِ پلاتر گیر بنماید. به منظور از بین رفتنِ مشکل نام برده بایست هارد باز گردیده و هد مشکلش از بین برود. با اصلاح نمودنِ مشکل به وجود آمده هارد قابلیت بهره گیری داشته و امکانِ بازیابی اطلاعات ممکن خواهد بود. ما در ادامه به یکی دیگر از نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده خواهیم پرداخت.

·         خراب شدنِ هد

بدین هنگام هد شکسته و یا خراب می شود. اگر که در چنین شرایطی صداهای غیر عادی به گوش‌تان رسید، متعجب نشوید. این مشکل بایست در مجموعه ما برطرف بشود. تعویض هد و یا استخراج سریع اطلاعات بایست توسط درگاهی مناسب صورت بگیرد. چرا که در غیر این صورت اطلاعات غیر قابل استفاده خواهد شد.

·         خراب شدنِ موتور هد

یکی از مهم ترین نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده این است، که به خراب شدنِ موتور هد توجه بنمایید. چنانکه اسپیندل موتور هارد دچار خرابی بشود، صداهایی عجیب و غریب به گوش خواهد رسید. البته که به این هنگام در زمانِ عوض نمودنِ هد، هارد بالا نخواهد آمد.

بدین هنگام ها نیاز به عوض نمودنِ پلاتر خواهد بود. هد جدید هم بایست با اسپیندل موتور جدید مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که خرابی هارد از اسپیندل موتور نشأت بگیرد، پس از برطرف گردیدنِ ایراد ریکاوری اطلاعات قابلِ انجام خواهد بود‌.

·         خراب شدنِ پلاتر

ضمن نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده باید بگوییم؛ بدترین رخداد در هاردی که دچار ضربه شده شکستگی در هد و بروز خراشیدگی در سطح پلاتر خواهد بود. به منظور برطرف نمودن این مشکل شما به تعمیر هارد نیازمند خواهید بود.

مشکل هارد ضربه‌خورده را چگونه تشخیص بدهیم؟

چنانکه به هد هارد ضربه وارد شده باشد، برای درک بهتر ماجرا شما باید آن را تکان تکان بدهید. چنانکه صداهایی غیر عادی به گوش رسید، قطعاً هارد دیسک شما دچار برخی از مشکلات فیزیکی شده است. حال آنکه به منظور بازیابی هارد ضربه‌خورده که با خرابی هد مواجه شده راهی به غیر از تعمیر هارد دیسک وجود نخواهد داشت.

 

آیا هارد ضربه‌خورده تنها قابل ریکاوری می باشد و یا امکانِ تعمیر آن وجود دارد؟

بلی، باید در دنیای نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده بیان نماییم؛ امکانِ تعمیر هارد ضربه‌خورده وجود خواهد داشت. البته شما باید به یک مرکز معتبر همانند هارد ریپیر مراجعه کنید. ولی در صورتِ خرابی هایی عمیق و عدمِ امکانِ تعمیر، تعویض قطعات و به دنباله آن ریکاوری اطلاعات صورت می گیرد.

چنانکه شما یک فرد محتاط و دور اندیش باشید، آن را به یک مرکز تخصصی انتقال خواهید داد. زیرا در این راستا وجودِ تجهیزات مدرن الزامی خواهد بود. در این جهات هم دیگر نیازی به نگرانی برای ادامه فرآیند تعمیر نیست!

 

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود به بررسی نکات کلیدی در بازیابی اطلاعات از هاردهای اکسترنال ضربه‌خورده پرداختیم. بیان نمودیم، که شما باید در این راستا به چه عواملی توجه نموده و چگونه می توان به بهترین نتیجه ها دست یافت. به هرحال پیشنهاد ما به شما این است، که پیش از هرگونه اقدامی با یک متخصص در این حیطه مشورت بنمایید. مطمئن باشید، کارشناسان ما در هارد ریپیر پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

از رای شما سپاسگزارم