روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا

روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا چیست؟ در حالی که این فناوری، سرعت و کارایی را بهبود می بخشد، پیاده سازی آن باید به صورت اصولی انجام شود و مدیر روتر باید چک لیست تعمیر و نگهداری حمله را دنبال کند.

در هر صورت، اگر مشکلی برای هارد و رید شما وجود دارد، هارد ریپیر یافتن و بازیابی آن را توصیه می کند، اما این کار باید به صورت حرفه ای و توسط متخصصان انجام شود.

در زیر چند نکته و روش مهم در مورد بازیابی اطلاعات حمله و بازیابی هارد دیسک آورده شده است. با هارد ریپیر همراه باشید تا روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا را برای شما توضیح دهیم.

Raid چیست؟

RAID ترکیبی از چندین ساختار ثابت است. بنابراین بیش از یک هارد دیسک مورد نیاز است و مانند یک هارد دیسک واحد درایو می شود. این برای افزایش دامنه، پارتیشن ها و کمیت دستگاه های ذخیره سازی استفاده می شود.

نوع رید پیاده سازی شده، بسته به ویژگی های آن تعیین می کند که چقدر عملکرد سیستم را می توان افزایش داد. برای مدیریت بهتر فناوری و اطمینان از یکپارچگی سیستم، افزایش پوشش و پوشش آن، بهتر است در این زمینه مشغول شوید. روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID  با حجم بالا بسیار متنوع هستند.

هدف اصلی استفاده از این قطعه این است که بتوان داده ها را به روشی مشابه در درایوهای مختلف ذخیره کرد که عملکرد و حفاظت از داده ها را بهبود می بخشد. این تکنیک از از دست رفتن اطلاعات و داده ها در صورت آسیب دیدن یا خراب شدن سیستم جلوگیری می کند.

در هارد دیسک های رید، بسته به نوع استقرار و مشخصات انواع آن، اطلاعات و داده ها را می توان به طور متفاوتی بین درایوهای فیزیکی توزیع کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بررسی روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID :

برای آگاهی از روش های روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا به موارد زیر توجه کنید؛

۱.تعویض درایو معیوب

روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا چیست؟ این یک روش کاملاً محبوب برای بازیابی اطلاعات از سرور  است. اگر دیسکی در این فناوری از کار بیفتد، می‌توانید درایو معیوب یا آسیب‌دیده را تعویض کنید و بدون خاموش کردن کل تنظیمات، آن را با یک درایو جدید جایگزین کنید. Hot swapping از سقوط کل سرور RAID جلوگیری می کند و همه عملیات را در حال اجرا نگه می دارد.

سطوح RAID 1، ۵، ۶ و ۱۰ قابل تعویض هستند و امکان بازیابی اطلاعات را فراهم می کنند. می توانید از نرم افزارهای بازیابی نسخه پشتیبان یا رید استفاده کنید.

با این حال، RAID نیز قابل تعویض است، اما از آنجایی که تحمل خطا وجود ندارد، درایو جدید در آرایه به طور خودکار بازسازی نمی شود و تمام داده ها برای همیشه از بین می روند. در ادامه روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا را شرح می دهیم.

۲.بازیابی نسخه پشتیبان از سرور

تهیه نسخه پشتیبان از داده های خود همیشه توصیه شده ترین روشی است که همه باید از آن پیروی کنند. هنگامی که با از دست دادن اطلاعات از سرور  مواجه می شوید، می تواند نوشتاری شما باشد.

اگر با استفاده از سیستم پشتیبان نوار، سیستم پشتیبان گیری دیسک به دیسک یا خدمات پشتیبان گیری ابری از سرور  نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید به راحتی به آن نسخه های پشتیبان در سیستم خود دسترسی پیدا کرده و داده ها را بازیابی کنید. روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا چیست؟

۳.حقایقی در مورد روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID

در اکثر آرایه های این فناوری، داده ها بر روی هارد دیسک های مختلف که بخشی از سیستم های این تکنولوژی هستند، تقسیم می شوند. در نتیجه از دست دادن داده ها در یک آرایه اگر چه شکست رید کمتر است، اما بازیابی آن دشوار است.

در پیکربندی‌های RAID نسخه ۵ یا بالاتر، اگر یکی از دیسک‌ها معیوب یا آسیب دیده باشد، دیسک‌های باقی‌مانده بدون نگرانی از از دست دادن داده‌ها، روان کار می‌کنند. اما اگر بیش از ۲ هارد دیسک خراب شود، برای کسب و کارها فاجعه بار خواهد بود. روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا چیست؟

اگر پشتیبان وجود نداشته باشد، بهترین گزینه مراجعه به ارائه دهندگان خدمات بازیابی اطلاعات حرفه ای است که در بازیابی داده ها تخصص دارند. Stellar Data Recovery یک شرکت قابل اعتماد و با تجربه است که می تواند رید Data Recovery را انجام دهد و به کسب و کارها کمک کند تا در کمتر از ۴۸ ساعت یا ۴ روز سرپا و عملیاتی شوند.

در نتیجه، Stellar Data Recovery می تواند اطلاعات ارزشمند شما را در تمام موارد خرابی سیستم های این فناوری بازیابی کند. زیرا این شرکت تجربه زیادی دارد و می تواند تقریباً تمام موارد از دست دادن اطلاعات داده های حساس شما را بازیابی کند. روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا باید مورد توجه تان قرار گیرد.

روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا

فرآیند بازیابی RAID چگونه کار می کند؟

سرویس‌های بازیابی داده‌ها دارای پروتکلی هستند که باید برای تضمین بازیابی ایمن داده‌های شما رعایت شود.

فرآیند بازیابی اطلاعات  زمانی شروع می شود که مهندسان بازیابی نوع سیستم  مورد استفاده شما را شناسایی کنند. آنها از نرم افزار تخصصی برای تعیین وضعیت آرایه شما و بررسی اجزای آن استفاده می کنند.

سپس، آنها یک کلون یا تصویر از هر هارد دیسک ایجاد می کنند تا بدون آسیب بیشتر به دیسک ها، به داده ها دسترسی داشته باشند. از آنجا، متخصصان بازیابی می توانند شروع به استخراج فایل ها از درایوهای شما و بازسازی آنها در یک کپی دقیق از شکل اصلی خود کنند. روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا چیست؟

پس از بازیابی همه داده‌ها، متخصصان یک فرآیند تأیید را انجام می‌دهند که اطمینان حاصل می‌کند که فایل‌های شما به درستی بازیابی شده‌اند، قبل از اینکه آنها را به شما تحویل دهند.

کلام پایانی

در حالی که بازیابی اطلاعات این فناوری پیچیده تر از بازیابی تک درایو است، بسیاری از روش ها و تکنیک های اساسی یکسان هستند. خود خطا به عنوان یک درایو واحد در نظر گرفته می شود و پس از رفع آن،  برای بازیابی داده ها بازسازی می شود.

مانند هر بازیابی اطلاعات (در اکثر شرایط)، ما توصیه می کنیم از استفاده مجدد از درایو معیوب خودداری کنید. درایو معیوب فقط تا حدی برطرف می شود که بازیابی اطلاعات را فعال می کند، در آینده نباید به آن دستگاه اعتماد کرد.

از اینکه با هارد ریپیر تا این‌ قسمت از مقاله روش‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات RAID با حجم بالا همراه بودید از شما متشکریم.

از رای شما سپاسگزارم