تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر

تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر

تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر باید متناسب با فعالیت های شما و نوع دوربین ساختمان انجام شود. با ایجاد پیکربندی مناسب بین آن و دیگر تجهیزات موجود در مدار، توازن و سازگاری به وجود آورید.

تنظیمات اجرا شده بر این دستگاه می تواند عیوب دوربین را به حداقل برساند. دستورات موجود در تنظیمات هر یک به شیوه خاصی بر عملکرد ضبط کننده تأثیر دارد. با اجرای دستورات مناسب، راندمان عمومی سیستم های امنیتی را بهبود ببخشید.

در ادامه درباره تنظیمات dvr جهت انتقال و پردازش تصویر به هارد صحبت می شود، با ما همراه شوید.

تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر باید چگونه باشد؟

تنظیمات دستگاه DVR برای انتقال تصویر، توانایی تغییر عملکرد خروجی سیستم را دارند. برای ایجاد پیکربندی های مناسب دستگاه عوامل متعددی را در نظر بگیرید. از جمله آن ها می توان به؛ نوع اتصال (آنالوگ یا دیجیتال)، رزولوشن تصویر، نرخ فریم، کیفیت تصویر، پهنای باند مورد نیاز و محدودیت های شبکه اشاره کرد.

موارد نام برده شده، روند ماشین را در انتقال و پردازش تصاویر بازگو می کند. در صورتی که دستورات مناسبی بر روی ضبط کننده اعمال نشود، dvr بی فایده خواهد بود. در ادامه تنظیماتی را که معمولاً در بسیاری از DVR ها قابل تنظیم است، بیان می کنیم؛

  • رزولوشن تصویر: این دستور مشخص می کند، که تصاویر با چه وضوحی انتقال یافته و ذخیره شوند. رزولوشن های متداول در سطح ۷۲۰p، ۱۰۸۰p یا حتی ۴k است.
  • نرخ فریم (Frame Rate): تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر، مهم و حائز اهمیت است. نرخ فریم تعیین می کند، که چه فریم در هر ثانیه باید انتقال یابد. برای برنامه های زنده و نمایش تصاویر در زمان واقعی، نرخ فریم بالا مورد نیاز است. حداقل سطحی که باید برای این سطح مشخص کنید، حدود ۲۵ تا ۳۰ فریم در ثانیه می باشد.
  • کیفیت تصویر (Bitrate): این عامل کیفیت تصویر را مشخص می کند. بیت ریت بالا به معنی کیفیت بالاتر و پهنای باند بیشتر است.
  • فرمت تصویر: از فرمت های فشرده سازی مانند؛ ۲۶۴ یا H.265 استفاده نمایید.
  • تنظیمات شبکه: تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر، روند اصلی ذخیره سازی فایل های تصویری را مشخص می کند. تنظیمات شبکه مانند؛ IP، پورت و تنظیمات پروتکل مربوطه TCP / IP) یا UDP) باید به درستی تنظیم گردد.
  • امنیتی: اگر امنیت برای شما مهم است، از تنظیمات امنیتی نظیر؛ رمزنگاری داده ها بهره بگیرید. این دستور، دسترسی به فایل های دوربین را سخت می کند.

با توجه به نیاز های خاص خود و محدودیت های دستگاه DVR و شبکه خود، تنظیمات را بهینه گردانید. هر یک از دستورات اعمال شده، تأثیر به خصوصی در وضعیت الکتریکی دوربین دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تنظیمات DVR چه تأثیری بر روند انتقال تصویر دارد؟

تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر، شرایط کاری دوربین را در ذخیره سازی و آپلود تصاویر آسان می کند. تنظیمات آن بر روند انتقال تصویر تأثیرات مهمی دارد. در هنگام نصب آن به بی اهمیت از این آیتم نگذرید. با اعمال دستورات مناسب، کیفیت و عملکرد سیستم را بهینه گردانید. ازجمله تأثیرات آن بر روند انتقال تصویر عبارتند از؛

  • رزولوشن تصویر: رزولوشن تصویر مشخص کننده وضوح تصویر است. این عامل منجر به ذخیره سازی تصاویر در کیفیت های بالاتر و با جزئیات بیشتر می شود، اما نیاز به پهنای باند بیشتری خواهد داشت. تصاویر با رزولوشن پایین، مبهم هستند.
  • نرخ فریم: نرخ فریم تعیین کننده حرکت تصاویر است. در سطح بالای این دستور، تصاویری با حرکت روان تر و طبیعی تر ذخیره می شوند و در سطح های پایین، میزان تیرگی و افت اطلاعات صحنه، وضوح تصاویر را از بین می برد.
  • کیفیت تصویر (Bitrate): تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر باید به شیوه ای تعیین شود، که کارایی دوربین چند برابر گردد. کیفیت تصویر وابسته به بیت ریت است. سطح بیت ریت با کیفیت ضبط فایل ها، رابطه مستقیم دارد. این دستور نیز باید در ارقام بالا تنظیم شود.
  • فرمت تصویر: فرمت تصویر نیز تأثیر مهمی بر روی حجم فایل ها و کیفیت تصویر دارد. فرمت های فشرده مانند؛ ۲۶۴ یا H.265 به کاهش حجم فایل ها و استفاده بهینه از پهنای باند کمک می کنند.
  • تنظیمات شبکه: تنظیمات شبکه نظیر؛ IP، پورت و پروتکل انتخابی تأثیر مستقیمی بر روند انتقال تصویر دارد. تنظیمات نادرست باعث قطعی یا کاهش پهنای باند شبکه می شود.

تنظیمات دقیق و بهینه شده DVR به بهبود کیفیت و عملکرد انتقال تصویر کمک خواهد کرد. در حالی که پیکربندی دستگاه به صورت نادرست انجام شود، کاهش کیفیت و عملکرد تصاویر، روند ذخیره سازی فایل ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

مراحل اصلی پیکربندی بندی dvr برای انتقال تصویر

در این بخش از مقاله تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر، درباره پیکربندی مناسب این تجهیز صحبت می کنیم. دستوراتی که بر روی ضبط کننده اعمال می شود، باید با کارایی دوربین سازگار باشد. در زیر مراحل اصلی پیکربندی DVR را برای انتقال تصویر آمده است؛

  • اتصال دوربین ها: ابتدا باید دوربین ها را به DVR متصل کنید. برای این کار از کابل های مناسب کمک بگیرید و دوربین ها را به ورودی های مربوطه وصل نمایید.
  • تنظیمات شبکه: برای انتقال تصاویر، باید تنظیمات شبکه در DVR را پیکربندی کنید. این شامل؛ تنظیم آدرس IP، پورت و پروتکل است. شما باید دستگاه یک آدرس IP ثابت تعیین نمایید و پورتی را مشخص کنید، که برای دسترسی از راه دور استفاده خواهد شد.
  • راه اندازی ضبط: تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر باید به شیوه صحیح آن اعمال شود. بعد از اتصال دوربین ها، باید DVR را برای ضبط تصاویر پیکربندی کنید. شما باید رزولوشن تصاویر، نرخ فریم، کیفیت تصویر و فرمت ضبط را تنظیم نمایید.
  • پیکربندی ذخیره سازی: شما باید ذخیره سازی تصاویر را کنترل کنید. معمولا تصاویر بر روی یک هارد دیسک داخلی ذخیره می شود یا از طریق شبکه به یک سرور ذخیره سازی ارسال می گردد.
  • تنظیمات دسترسی از راه دور: اگر می خواهید از راه دور به تصاویر دسترسی پیدا کنید، باید تنظیمات دسترسی از راه دور را پیکربندی کنید. شما باید پورت مربوطه را در روتر خود باز کرده و مجوز های دسترسی را برای کاربران واجد شرایط تغییر دهید.
  • تست و بررسی: پس از پیکربندی DVR، باید دستگاه مورد تست قرار گیرد. بررسی کنید، که دوربین ها به درستی کار می کنند و تنظیمات DVR به درستی اعمال شده باشد.

با انجام این مراحل، تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر به درستی انجام خواهد شد. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای محصول مراجعه کنید.

تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر

سخن پایانی

تنظیمات دستگاه dvr برای انتقال تصویر، راهی مطمئن برای بهینه سازی عملکرد دستگاه است. مجموعه اینترنتی هارد ریپیر علاوه بر فروش دستگاه های الکترونیکی، خدمات IT ارائه می دهد. با مراجعه به آن، سیستم امنیتی ساختمان تحت نظر بهترین کارشناسان برپا خواهد شد.

از رای شما سپاسگزارم