بازیابی اطلاعات هارد با برد سوخته

بازیابی اطلاعات هارد با برد سوخته

به دلیل آسیب PCB و المانهای آن که موجب روشن نشدن هارد دیسک می شود

اگر هارد دیسک شما روشن نمی شود ،ضمنا هیچ صدا و لرزشی از هارد دیسک نمی‌شنوید و یا بویی شبیه سوختن هارد می‌شنوید ، به احتمال زیاد برد هارد دیسک شما سوخته است.

اگر برد هارد  شما بسوزد و یا قطعاتی از آن آسیب دیده باشند ، متخصصین ما در کانون بازیابی اطلاعات،ابتدا تعمیرات برد هارد دیسک شما را بر روی اجزاء آن انجام داده تا بصورت موقتی هارد دیسک شما شروع بکار کند و در مرحله بعد ریکاوری اطلاعات، را انجام دهیم. اگر برد هارد دیسک شما دارای قطعات آسیب دیده از جمله چیپ کنترلر موتور ، دیود ، مقاومت ، خازن ، قطعی اتصال دیتا و یا جریان ولتاژ شده باشد ، ما تمامی آنها را تعمیر خواهیم کرد و به کمک مولتی متر برای تشخیص صحیح اشکال قطعات قطعات معیوب را یافته و با استفاده از هویه ، هیتر حرارتی و اینفرارد تعمیر برد هارد دیسک را انجام خواهیم داد. برای هارد دیسک های مدرن ، تعویض برد هارد  برای مدت زیادی دوام نخواهد داشت و برای تغییر آن نیاز به فرم ویر منحصر بفرد آن نمونه را دارد. ما توانایی انجام نمونه سازی فرم ویر را نیز داریم و محتویات چیپ فرم ویر را برای شما نمونه برداری و بر روی چیپ فرم ویر جدید قرار خواهیم داد؛ همچنین توانایی بازیابی اطلاعات کلیه برند های هارد دیسک با هر سیستم عاملی را خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: از کجابفهمیم هارد اکسترنال ما سوخته؟

برد هارد دیسک

دلایل اصلی و متداول که باعث خرابی برد هارد دیسک می شوند:

  • اتصال هارد دیسک به منبع تغذیه نا مناسب که معمولا در هارد دیسک اکسترنال اتفاق می افتد و باعث خرابی برد هارد دیسک می شود
  • اتصال نادرست کابل برق به هارد دیسک که از دلایل خرابی برد هارد دیسک می باشد
  • نوسان برق ، شوک تخلیه الکترو استاتیک و هرگونه شوک الکترونیکی که باعث آسیب برد هارد دیسک و خرابی اجزاء الکترونیک برد هارد دیسک می شود
  • بروز اتصالی در اثر برخورد قطعات فلزی و رسانا که در زمان روشن بودن هارد دیسک می تواند باعث بروز اتصال کوتاه و خرابی برد هارد شود
  • جدا شدن قطعات از روی برد هارد دیسک در زمان جدا کردن و یا وصل کردن هارد دیسک
  • آسیب برد هارد دیسک بر اثر ریختن یا سقوط به داخل آب و مایعات که به شدت باعث اتصال قطعات برد هارد و خرابی آن می شود
  • افزایش بیش از حد حرارت به دلیل کارکرد نادرست قطعات روی برد هارد دیسک

خبر خوش ما اینست که ، در ۹۵% موارد بازیابی اطلاعات از هارد با برد خراب ، موفقیت آمیز می باشد. این موفقیت زمانی افزایش می یابد که خرابی برد هارد، باعث آسیب به قطعات دیگر از جمله هد و موتور هارد دیسک نشده باشد. البته تقریبا همیشه اتفاق خوب رخ خواهد داد و بازیابی اطلاعات هارد شما با برد خراب موفقیت آمیز به پایان رسیده و کپی اطلاعات شما بر روی هارد دیسک دیگری به شما تحویل داده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: آیا هارد آسیب دیده تعمیر می‌شود؟

فرآیند بازیابی اطلاعات از هارد دیسک با برد خراب :

  1. تشخیص صحیح خرابی برد هارد دیسک از لحاظ اینکه برد هارد دیسک خراب است یا نه و در صورت خرابی کدام بخش از آن آسیب دیده است.
  2. ارائه برآورد زمان و هزینه مورد نیاز برای بازیابی اطلاعات از هارد دیسک با برد خراب و دریافت تائیدیه شما برای تعمیر برد هارد دیسک و بازیابی اطلاعات هارد دیسک شما.
  3. تعمیر برد هارد دیسک شما بصورت موقت تنها برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک شما و ارائه اطلاعات بازیابی شده به شما جهت اطمینان از سالم بودن آنها.
  4. در برخی موارد بعد از تعمیر برد هارد دیسک ، مشکلات دیگری از هارد دیسک مانند خرابی فرم ویر ، بد سکتور ، خطای خواندن اطلاعات توسط هد هارد دیسک ، خرابی سیستم فایل پارتیشن ها و یا سایر خرابی های داخلی هارد دیسک مشاهده می شود. در این موارد که نیاز به کار و بررسی مجدد تعمیر خرابی هارد دیسک می باشد ، پس از اعلام خرابی ، هزینه و زمان مورد نیاز افزوده و تائید شما ، مجددا متخصصین ما در کانون بازیابی اطلاعات،قدام به رفع خرابی هارد دیسک کرده و اطلاعات شما را بازیابی می کنند.
  5. پس از بازیابی اطلاعات موفقیت آمیز ، از اطلاعات شما بر روی هارد دیسک دیگری کپی برداری می شود. در صورتیکه نیاز به هارد دیسک اکسترنال داشته باشید ، ما آن را برای شما فراهم می نمائیم و اطلاعات شما را به آن منتقل می کنیم.
  6. در این مرحله شما می توانید به دفتر مرکزی ما مراجعه نموده و اطلاعات مهم و حیاتی خود را بررسی نمائید و یا درخواست کنید تا اسکرین شات لیست فولدرها و فایل هایتان از طریق ایمیل برایتان ارسال شود. در این مرحله فرآیند بازیابی اطلاعات هارد دیسک شما به پایان رسیده و می توانید با تسویه مبلغ ریکاوری اعلام شده به شما ، اطلاعات خود را بر روی هارد دیسک اکسترنال تحویل بگیرید.
  7. پس از تحویل اطلاعات به شما و خوشحال شدن شما ما مرحله بعدی تعمیر برد هارد دیسک را برای رسیدن به کیفیت و کارآیی مطلوب شروع خواهیم نمود و در صورتیکه قطعات و اجزاء هارد دیسک کارآیی مناسبی را برای کارکرد داشته باشند ، برد هارد دیسک را بصورت قطعی تعمیر و پس از کنترل کیفیت عملکرد با ابزار تخصصی ، آنرا به شما تحویل و هزینه برآورد شده جهت تعمیرات را نیز با شما تسویه خواهیم نمود.

به دنبال راهکار ارزانتر هستید؟

در صورتیکه با وجود خرید هارد دیسک جدید ، به هارد دیسک قبلی نیاز ندارید ، می توانید هارد دیسک قدیمی خود را به ما برگردانید تا علاوه بر کسر هزینه تعمیر هارد دیسک ، مبلغی نیز بابت خرید هارد دیسک به شما پرداخت شود تا ما در فرآیندهای بعدی بازیابی اطلاعات سایر مشتریان از اجزاء آن استفاده کنیم.

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)