ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات

ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات

هارد اکسترنال همانند یک محیط ذخیره سازی اطلاعات کمکی کار می کند. حال به شما کمک خواهد کرد، تا دیتا را از هارد لپ تاپ بدان منتقل بنمایید. البته امکان نگهداری مدیا مورد نظر درون آنهم وجود دارد. به دور از آنکه شما چه نوع اطلاعاتی را درونش ذخیره کرده اید، دیتای نام برده برای کاربران از اهمیت شایانی بهره مند است. ولی اگر که اطلاعات خود را از دست بدهیم، ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات چگونه خواهد بود؟

با ما در ادامه این نوشتار از خود در هارد ریپیر همراه باشید، تا به اطلاعات مورد نیاز خود در این زمینه دست پیدا کنید. البته شما عزیزان در صورت وجود سوالات بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

آیا درایو فرمت شده SSD است یا HDD؟

به دور از اینکه ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات چگونه است؟ بهتر می باشد، در رابطه با درایوها صحبت کنیم. اینکه به منظور ذخیره نمودن داده ها درون کامپیوتر یکی از دو هارد نام برده کاربرد دارد. هارد اس اس دی و اچ دی دی داده ها را به شکل کاملاً متفاوتی ذخیره خواهند نمود. البته که آنها بر روی امکان ریکاوری اطلاعات شما بعد از انجام فرمت اثر خواهد گذاشت.

در هارد اچ دی دی (hdd) از صفحه هایی مکانیکی در این راستا بهره گیری شده که اطلاعات شما به حالت کاملا مغناطیسی ذخیره می گردد. پس به هنگام حذف شدن اطلاعات شما دسترسی منطقی از بین خواهد رفت، اما داده ها به صورت فیزیکی همچنان بر روی هارد HDD وجود دارد. بدین هنگام ها شما باید از نرم افزارهای موجود به جهت ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات کمک بگیرید.

در مقابل اس اس دی ها از حافظه فلش به منظور ذخیره و حذف اطلاعات بهره می گیرند. به هنگام از بین رفتن فایل ها، بلوک حافظه بوده که از روی هارد حذف می گردد و در راستای از بین بردن آنها از تکنولوژی trim بهره گیری خواهد شد. خبر بد ما این است؛

بر خلاف هارد اچ دی دی در نمونه اس اس دی فایل ها به معنی واقعی از بین می روند. حال آنکه به کارگیری تکنولوژی نام برده استفاده از نرم افزارهای بازیابی را سخت و گاها غیر ممکن می سازد. پس آیا در چنین موقعیت هایی ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات امکان خواهد داشت؟ در چنین موقعیت هایی شما باید با یک فرد متخصص مشورت کنید. پس به سوال اصلی خود می رسیم! بنابراین در ادامه همراه ما باشید، تا این مسئله را بررسی کنیم؛

آیا بازیابی هارد اکسترنال امکان پذیر می باشد؟

این نخستین سوالی می باشد، که شما از ما می پرسید. اینکه آیا ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات ممکن می باشد؟ در جواب به این پرسش شما باید بگوییم؛ بلی، شما امکان بازگرداندن دیتای از بین رفته را به هارد اکسترنال را خواهید داشت. حتی شما خواهید توانست، قسمت بسیاری از دیتای هارد صدمه دیده را بازیابی کنید. ولی این مسئله که چه مقدار از دیتای شما قابلیت بازگرداندن را خواهد داشت، به موارد بسیاری بستگی دارد.

پس نمی توان این حرف را به صورت صد در صدی گفت؛ تمامی دیتاها قابلیت بازگرداندن را دارد! در بررسی اینکه ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات چگونه صورت می پذیرد؟ باید بیان داریم؛ به هنگام از بین رفتن اطلاعات از هارد شما دیتاها به حالت فيزيکي بر روی هارد بر جای می ماند.

پس به حالت کلی شما راه دسترسی به اطلاعات خود را مسدود می کنید. تا به هنگام جایگزینی آنها با اطلاعاتی دیگر باقی خواهند ماند. بنابراین شما باید به کمک نرم افزارها مسیر دسترسی بدان ها را بگشایید.

آیا بازیابی هارد اکسترنال امکان پذیر می باشد؟

چگونه می توان در راستای بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال اقدام نمود؟

شما می توانید، در این راستا از ساده ترین راهکار موجود کمک بگیرید. بلی، آنهم کمک گرفتن از نرم افزارهای مربوطه و کاربردی است. دوستان عزیز دقت کنید، که در این راستا انواعی گوناگون از نرم افزارها وجود دارد. حال شما می توانید، برای ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات خود یکی از بهترین ها را انتخاب نموده و به قابل توجه ترین نتیجه ها برسید.

روش بازگرداندن اطلاعات پاک شده از روی هارد اکسترنال!

روش هایی متنوع در راستای ریکاوری هارد اکسترنال به چشم می خورد. ما در ادامه دو روش را بررسی خواهیم کرد. پس شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این متن همراه باشید! البته که شما به هنگام وجود سوالات بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت؛

-بازیابی اطلاعات حذف شده از هارد اکسترنال به کمک cmd

شما به منظور کمک گرفتن از سی ام دی نیازمند داشتن تجربه و آشنایی با کدِ دستوری ویندوز می باشید. ولی اغلب cmd دسترسی بهتری را به کاربران خواهد داد. حال شما می توانید، با بهره‌ گیری از command prompt به حالت مستقیم با سیستم عامل خود ارتباط برقرار بنمایید.

چنانچه که شما با دستورات خط فرمان به خوبی آشنا باشید، امکان ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات بیشتر خواهد بود. به ویژه زمانی که اطلاعات شما به واسطه ی ویروس ها یا بد افزارها حذف گردیده است. این ویروس ها هستند، که اغلب خصوصیات یک فایل را با تغییراتی همگام نموده و امکان دسترسی بدان ها را سخت می کنند‌.

شما به منظور برطرف نمودن این مشکل می توانید، از روش زیر بهره بگیرید؛

-ابتدا هارد اکسترنال را به سیستم خود وصل کنید.

-از کلید ترکیبی win و r استفاده نموده سپس برنامه ای با نام run را اجرا و درون آن عبارت سی ام دی را تایپ بنمایید‌.

-کد ATTRIB -H -R -S /S /D X:*.* را در برنامه نام برده تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید.

روشِ بازگرداندن اطلاعات پاک شده از روی هارد اکسترنال!

اکنون شما باید به پوشه ای بروید، که فایل ها در آن وجود داشته است. چنانچه که مشکل پاک شدن اطلاعات شما از ویروسی شدن آنها باشد، احتمالا مشکل برطرف گردیده و اکنون زمان دسترسی به اطلاعات فراهم خواهد بود و ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات صورت گرفته است.

-بازگرداندن اطلاعات از هارد اکسترنال با بهره گیری از file history

یکی از قابلیت های جدید و قابل توجه ویندوز file history است. این ویژگی به شما امکان سفر در زمان را داده و می توانید، به راحتی نسخه های قبلی خود را بر گردانید. البته شما باید file history را فعال نموده و کار خود را شروع کنید. پس ابتدا به قسمت سرچ سیستم خود رفته و عبارت نام برده را سرچ کنید.

سپس گزینه Restore files using File History را انتخاب بنمایید. با این گزینه شما به control panel بخش رفته و امکان فعال سازی گزینه نام برده را خواهید داشت.

شما برای ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات بایست مراحل زیر را پشت سر بگذارید؛

-به نشانی که فایل شما پیش از حذف شدن در آن ذخیره شده بود، بروید.

-درون فولدر کلیک راست کنید. سپس عبارت properties را بر گزینید.

-شما بعد در این مرحله سربرگ previous version را بر گزینید.

-در این بخش شما با نسخه هایی متنوع از پوشه ای که داخل آن هستید، رو به رو خواهید شد. شما با مشاهده تاریخ پوشه ها امکان انتخاب فایل مورد نظر را خواهید داشت.

-اکنون شما باید Restore را انتخاب بنمایید.

حال مرحله ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات رسیده است. چرا که شما با تمامی اطلاعات حذف شده خود رو به رو خواهید شد. البته که شما به کمک این روش امکان بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده را هم خواهید داشت.

لذا شما از این روش نمی توانید، برای ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده کمک بگیرید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود به بررسی جوانب گوناگون این مسئله که چگونه می توان به جهت ریکاوری هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات عمل نمود، پرداختیم. همانطور که مطالعه نمودید، شما در این راستا بایست به نکات بسیاری توجه داشته باشید.

نوع درایو خود را مشخص نموده و د‌ست به کار بشوید! در غیر این صورت امکان بروز فاجعه ای بزرگ وجود داشته و امکان دارد، شما را با چالش هایی بسیار رو به رو کند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از هارد ریپیر برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما عزیزان در صورت وجود سوالات بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

۵/۵ - (۱ امتیاز)