روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD

روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD

هاردهای SSD نوع جدیدی از هاردها هستند که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. این سوال وجود دارد که آیا هاردهای SSD از قابیلیت یازیابی برخوردار هستند. در برخی موارد می توانید برایند بازیابی تاثیر زیادی داشته باشد. بازگرداندن اطلاعات از نرم افزارهای مخصوصی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD بپردازیم. این هاردهای با انواع دیگر دارای تفاوت هایی هستند، از این رو لازم است برای بازیابی اطلاعات آن نهایت دقت را داشته و به افراد متخصص مراجعه کنید.

آشنایی با روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در بیشتر موارد بازیابی اطلاعات در هاردهای SSD امکان پذیر می باشد. اما اینکه چقدر می تواند این عملکرد موفقیت آمیز باشد به این موضوع بستگی دارد آیا TRIM را از قبل فعال کرده اید یا خیر؟ این امر می تواند در فرایند بازیابی تاثیر زیادی داشته باشد.

در صورتی که این ویژگی را فعال کرده باشید روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD به سادگی انجام خواهد گرفت. در این موقعیت دسترسی به فرمان SSD TRIM به سیستم عامل مورد نظر این امکان را می دهد تا به SSD ها خبر دهد که این امکان وجود دارد داده هایی که مورد استفاده قرار گرفته اند به شکل داخلی پاک کند. این فرایند را برای تسریع عملیات نوشتن انجام می دهند که نتیجه عملکرد کلی SSD انجام می گیرد.

در ادامه باید به این موضوع توجه کنید که سیستم عامل مسئولیت اجرای برنامه TIRM را بر عهده دارد. برش اغلب بعد از قطع شدن اتصال برق، خراب شدن ناگهانی سیستم فایل، خطای نرم افزاری، از دست رفتن پارتیشن به شکل ناگهانی و دیگر دلایلی که مرسوم است اتفاق نخواهد افتاد.

تا هنگامی که اقدام به استفاده از روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD را خیلی سریع پیش از اینکه فرمان TIRM بتواند این فرصت را پیدا کند که فعال شود. شما می توانید بدون ایجاد هیچ نوع مزاحمت و مشکلی اقدام به بازیابی اطلاعات خود کنید. البته این تا زمانی امکان پذیر می باشد که کاربران از یک برنامه SSD قدرتمند استفاده کنند.

چگونه شانس بازیابی موفق SSD را افزایش دهیم؟

بازیابی SSD معمولا جدا از اینکه لازم باشد تا فرایند اضافی اجرا گردد، امکان پذیر است. اما چند ترفند وجود دارد که می تواند کار شما را ساده تر کند. در ادامه به توضیح انجام یا پرهیز از این موارد شانس بازیابی را افزایش می دهد.

SSD را قطع کنید

یکی از روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD این است که هارد SSD را که قصد دارید اطلاعات آن را بازیابی کنید فورا قطع نمایید. یعنی به محض اینکه متوجه شدید اطلاعات از دست رفت فورا آن را قطع کنید. بعد از انجام این مرحله سریعا آن را به یک کامپیوتر دیگر وصل نمایید. سپس در آن جا برای بازیابی اطلاعات اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورتی که فرایند جداسازی برای شما مشکل است و به سیستم کامپیوتر جدید دسترسی ندارید بهتر است دستگاه را سریعا خاموش کنید، تا هنگامی که قصد دارید آن را مجددا بازیابی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

نرم‌افزار بازیابی اطلاعات را روی درایو دیگری نصب کنید

یکی دیگر از گزینه ها برای روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD این است که از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. در صورتی که پیش از بروز مشکل این نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب نکرده اید، در زمان بروز مشکل از نصب کردن آن بر روی SSD که دچار مشکل شده و داده های خود را از دست داده است پرهیز نمایید.

به این دلیل که بازنویسی که توسط دیتای جدید انجام می شود، به صورت کاملا عملی بازیابی اطلاعات قبلی را غیرممکن خواهد کرد. به همین علت است که معمولا کارشناسان پیشنهاد می کنند که از قبل یک برنامه مخصوص بازیابی را بر روی سیستم نصب نمایید.

زمانی که این کار را انجام دهید با از دست دادن اطلاعات برای بازیابی فایل های مهمی که دارید دیگر دچار مشقت و سختی نخواهید شد. شما با استفاده از این نرم افزارها سریعا می توانید اطلاعات از دست رفته را بازیابی کنید.

در ادامه مبحث روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD همچنان با ما همراه باشید. با توجه به اینکه انجام فرایند بازیابی SSD به عنوان یک فرایند بسیار مهم و حساس شناخته می شود لازم است از نرم افزارهای معتبر استفاده کنید. در برخی موارد تنها کاربران یک فرصت برای بازیابی اطلاعات خود دارند، در این موقعیت بهتر است از قبل نرم افزار معتبری را نصب کرده باشید. در بری موارد بهتر است مقداری پول صرف خرید نرم افزار کنید تا بتوانید اطلاعات ارزشمند خود را بازیابی نمایید.

 

نرم‌افزار بازیابی اطلاعات را روی درایو دیگری نصب کنید

نحوه بازیابی SSD در بازیابی در رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز

در ادامه روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD باید از فعالیت یا عدم فعالیت TIRM صرف نظر کرده می توانید برای اقدام به بازیابی فایل های از دست رفته از نرم افزارها کمک بگیرید. برای بازگرداندن این اطلاعات می توانید از هارد اصلی استفاده کنید.

برای انجام این فرایند می توانید از روش Disk Drill Data Recovery استفاده کنید، به این دلیل که یک روش کاملا ساده است این روش امکان پشتیبانی از سایر فرمت های مرسوم فایل و سیستم های فایل های ویندوزی را به وجود می آورد. دقت داشته باشید برای بازگرداندن این اطلاعات نیاز به تجربه و تخصص می باشد.

البته دقت داشته باشید که بازیابی اطلاعات از دست رفته باید به مقدار آسیب دیدگی نیز توجه داشته باشید. در صورتی که هارد آسیبی ندیده باشد تنها داده های ان پاک شده باشد فرایند بازیابی به بهترین وجه ممکن انجام می گیرد.

سخن پایانی

گروه هارد ریپیر به عنوان یک تیم تخصصی در این مطلب به بررسی روش های اصلاحی در بازیابی اطلاعات از SSD پرداخت. در هنگام بروز مشکلات خود سرانه عمل نکنید. با توجه به اهمیت داده ها در صورت بروز مشکل لازم است با افراد متخصص و کارشناس در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید.

فراموش نکنید که اطلاعات یک امر بسیار حساس می باشذ. بنابراین در صورت بروز مشکل برای هارد در صورت عم آشنایی به دستگاه دست نزنید تا اطلاعات شما حفظ شود و امکان بازیابی آن وجود داشته باشد.

از رای شما سپاسگزارم