تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته

تکنیک‌های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته

یکی از معضلات مهمی که همه روز بسیاری از کاربران مخصوصاً مهندسان کامپیوتر با آن روبرو هستند، از کار افتادن و ایجاد مشکل و اختلال برای هارد دیسک است. یکی از این مشکلات عامیانه را می‌ توانیم سوختن هارد دیسک معرفی کنیم. در این قسمت برای شما در مورد تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته صحبت می‌ کنیم.

به طور کلی هنگامی که از هارد دیسک دود بلند می‌ شود، یا به دلایل مختلف کاملاً از کار می‌ افتد این مشکل ایجاد شده و در این مواقع نیاز است، تا افراد هرچه سریعتر برای بازیابی اطلاعات و پیشگیری از حذف کامل اطلاعات مهم اقدام کنند.

مهمترین نشانه‌های هارد سوخته

قبل از بررسی تکنیک‌ ها جهت بازیابی اطلاعات از هاردهایی که سوخته اند بهتر است بدانید، که نشانه هاردی که سوخته است چیست؟ در این مورد باید بگوییم، که اصلی‌ ترین نشانه‌ ها در این مواقع

  • روشن نشدن هارد دیسک
  • بلند شدن دود از هارد

است. هنگامی که این مشکلات ایجاد شود هارد دیسک هیچگونه چرخشی نداشته و موتور آن کاملاً از کار می‌ افتد. در این مواقع شما می‌ توانید مطمئن شوید، که هارد دیسک شما سوخته است و نیاز به تعمیر و کمک گرفتن از افراد مجرب و متخصص‌ در این زمینه دارید.

البته بسیاری از متخصصان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند قبل از ارائه تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخت عنوان می‌ کنند، که اصلی‌ ترین نشانه این مشکل بلند شدن دود از هارد است.

چه دلایل و مواردی سبب سوختن هارد دیسک می‌ شود؟

برای اینکه مطمئن شوید هارد دیسک شما سوخته است و برای کسب اطمینان لازم جهت انجام اقدامات ضروری برای بازیابی اطلاعات باید در ابتدا دلایل و مواردی که باعث سوختن هارد دیسک می‌ شود، را بررسی کنید. در ادامه اصلی‌ ترین دلایل را برای شما شرح می‌ دهیم:

  1. ایجاد نوسانات برق گسترده در لپ تاپ یا سیستم‌ های خانگی
  2. بروز اتصالی در زمان برخورد چند قطعه فلزی
  3. ریختن آب و مایعات روی لپ تاپ یا روی کیس کامپیوتر
  4. افزایش بیش از اندازه دمای محیط یا قرار گرفتن هارد دیسک نزدیک آتش

در صورتی که موارد زیر برای سیستم شما ایجاد شد نیاز است، از تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته به منظور رفع این مشکل کمک بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

آیا می‌ توان هارد سوخته را تعمیر کرد؟

یکی از نگرانی‌ های مهمی که ممکن است برای بسیاری از افراد پس از سوختن هارد ایجاد شود این است، که آیا امکان تعمیر هارد سوخته وجود دارد؟

این افراد تمایل دارند پس از ایجاد مشکلات جدی برای هارد خود بتوانند آن را تعمیر کرده و دوباره مثل قبل از آن استفاده کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که هارد نیز همانند دیگر قطعات کامپیوتری دارای عمر مفیدی است، که بسیاری از افراد عمر مفید آن را ۳ تا ۵ سال تخمین زده‌اند.

در صورتی که هارد شما دچار سوختگی شود باید در ابتدا به خوبی بررسی شده و میزان خسارت وارده به آن بررسی گردد. با این حال امروزه به دلیل پیشرفت علم مهندسی راه‌ های مختلفی برای تعمیر هارد سوخت وجود دارد و در کنار استفاده از تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته می‌توان، با کمک یکسری ابزار و قطعات هاردهای سوخته را تعمیر کرد و آن را در اختیار صاحبانشان قرار داد.

مهمترین تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته

در حال حاضر راهکارها و تکنیک‌ های فراوان جهت بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته وجود دارد. در مرحله اول شما باید از سوختن هارد خود و از کار افتادن کامل آن مطمئن شوید.

در مرحله بعد در اولین فرصت به دلیل حساسیت‌ های فراوانی که هاردهای سوخته دارند نیاز است، تا از افراد با تجربه در این مسیر کمک بگیرید. توجه داشته باشید امکان بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته توسط نرم‌ افزارها و برنامه‌ ها وجود ندارد و در این مواقع نیاز است، تا از افرادی که تخصص سخت‌ افزاری در این مسیر دارند کمک بگیرید.

در صورت بی‌دقتی یا اهمال کاری ممکن است اطلاعات مهم شما برای همیشه از روی هارد پاک شود، علاوه بر این، امکان ایجاد مشکلات جدی‌ تر نیز برای این دستگاه وجود دارد. پس نکته مهم این است، که شما باید در ابتدا شخصی را پیدا کنید، که در این زمینه از تجربیات و تخصص کافی برخوردار باشد، تا بتواند، به شما کمک کند اطلاعات مهم و ضروری خود را از روی هارد سوخت بازیابی کنید.

مهمترین تکنیک‌ ها برای بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته

چگونگی ریکاوری هارد سوخته

برای اجرای تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته نیاز است، تا مشکل به وجود آمده به طور تخصصی بررسی شود. هاردها معمولا به دو شکل لاجیکالی و فیزیکالی خراب می‌ شوند؛ قسمت لاجیکالی به نرم‌ افزار و سیستم عامل‌ ها گفته می‌ شود و قسمت فیزیکالی به تجهیزات و قطعات فیزیکی و مکانیکی اشاره دارد.

به همین دلیل در ابتدا باید علت و نحوه خرابی توسط یک فرد با تجربه بررسی شود، تا روش دقیق برطرف کردن آن را پیدا کند. در صورتی که علت خرابی به درستی تشخیص داده نشود می‌ تواند همه اجزای سیستم را نیز دچار خرابی کند، به همین دلیل شما باید هارد سوخته را به تکنسین‌ هایی بسپارید، که تاکنون بارها هارد را بازیابی و تست کره اند.

علاوه بر این گاهی مواقع سوختن هارد به حدی شدید است، که غیر قابل تعمیر بوده و فقط شما در فرصت کم باقی مانده می‌ توانید اطلاعات مهم را از روی آن بازیابی کنید. پس برای جلوگیری از حذف اطلاعات خود بهتر است تعمیر هارد سوخته را در اولویت قرار دهید.

سخن پایانی

همانطور که در این قسمت در مورد تکنیک‌ های پیشرفته در بازیابی اطلاعات از هاردهای سوخته برای شما گفتیم قرار دادن هارد سوخته در اختیار افراد با تجربه و متخصص می‌ تواند احتمال تعمیر و بازگرداندن اطلاعات را افزایش دهد.

به این منظور ما کانون بازیابی اطلاعات به عنوان یکی از برترین شرکت‌ های تعمیر کننده انواع هارد و ریکاوری اطلاعات را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. مجموعه ما در شهر تهران موفق به دریافت گواهینامه معتبر بین المللی شده است و می‌ تواند، در کمترین زمان اقدام به تعمیر هارد آسیب دیده و سوخته یا ریکاوری اطلاعات شما کند.

از رای شما سپاسگزارم