بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه

بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه

در هنگام خرید هاردهای اکسترنال لازم است نکات مهمی را رعایت کنید. معمولا بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

مقاوت در مقابل فشار و ضربه های بیرونی، قابلیت مقابله با گرد و خاک و خطراتی که نظیر افتادن که برای این هاردها پیش می آید باعث می شود برندهای معتبر در هنگام ساخت آن ها فاکتورهایی را مورد توجه قرار دهند. برندهای معتبر در هنگام طراحی هارهای اکسترنال باید پارامترهایی را رعایت کنند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

قابلیت ضد گرد و غبار و ضد آب بودن در هارد اکسترنال

یکی از مهمترین پارامترهایی که توسط  تولید کنندگان بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه رعایت می شود. ایجاد قابلیتی است که قطعات مورد نظر بتوانند در برابر گرد و عبار و ذرات موجود در فضا مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. برای بهتر انجام گرفتن این فرایند معیارهای جهانی وجود دارد که استاندارد IEC60529 به این موضوع می پردازد.

بر اساس این استاندارد پس از تولید هاردها شرکت های سازنده تست هایی را ارائه می کنند که میزان مقاومت هاردها را در برابر نفوذ عوامل بیرونی را محاسبه می کند.

نمادی که برای این استاندارد استفاده می کنند IP است که بر روی برچسب محصولات نصب می شود. بعد ازنماد مورد نظر بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه اعدادی را درج می کند که در دو رقم نمایش داده می شوند. حرف اول بیانگر این است که هارد مورد نظر تا چه حد در برابر اجسام خارجی مقاومت دارد. رقم بعدی به عنوان امکان مقاومت هارد در برابر نفوذ آب می باشد.

هر اندازه میزان اعداد درج شده بالاتر باشد به معنای برخورداری از مقاومت بیشتر در برابر فاکتورهای مورد نظر می باشد. هاردهای اکسترنالی که امروزه به بازار عرضه می شوند معمولا دارای آی پی ۶۸ هستند. این رقم به عنوان مجوزی برای بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه می باشد که در برابر نفوذ گرد و غبار بیشترین امتیاز و استانداردهای لازم را دریافت کرده است.

در رابطه با مقاومت هاردها برای نفوذ آب و رطوبت به این شکل است که قطعه مورد نظر در برابر شناور شدن در آب دارای قابلیت محافظت کنندگی است، در رابطه با نفوذ آب به مقدار کم کمپانی های تولید کننده ی هارد این محصولات را به گونه ای طراحی کرده است، که از تاثیر آسیب هایی که در این حالت به هارد می رسد جلوگیری شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

قابلیت ضد ضربه بودن هارد اکسترنال

موضوع دیگری که درباره انتخاب بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه وجود دارد، بررسی ضد ضربه بودن این محصول است. برای بررسی این ویژگی استانداردهای مختلفی وجود دارد. یکی از معتبرترین معیارها در دنیا بررسی دستگاه از منظر MIL-STD-810 می باشد. برای اطمینان از وجود این قابلیت استاندارد مورد نظر به اجرای تست های مختلف آزمایشگاهی می پردازد، که این تست ها باید براساس ملاحظات مهندسی باشد که معیارهای مورد نظر در استانداردهای نظامی آمریکا حائز اهمیت می باشد.

درباره اجرای استاندارد مورد نظر در زمینه بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه باید بگوییم که این معیارها در دسته استانداردهای نظامی قرار می گیرد. اما به دلیل حساسیت های بالایی که دارد برای امور تجاری هم استفاده می گردد. کمپانی های بزرگ دنیا معمولا براساس محاسباتی که در این تست ها انجام می گیرد محصولات خود را به بازار عرضه می کنند.

یکی دیگر از گزینه هایی که برای استاندارد ضد ضربه بودن محصول استفاده می شود، استاندارد MIL-STD-810G است. برای بررسی این نوع استاندارد می توانید ارقامی را که بر روی لیبل محصول بعد از علامت اختصاری آمده است را مورد بررسی قرار دهید. متوجه شوید محصول توانایی ضربه پذیری تا چه حدی را دارد.

 

قابلیت ضد شوک بودن در بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که در هنگام خرید بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه باید مد نظر داشته باشید قابلیت ضد شک بودن هارد است. طراحی قابلیت ضد شوک به این شکل است که یک سنسور را در ساختار دستگاه تعبیه کرده اند که در هنگام بروز شوک فعال می شود. هدف از ایجاد این قابلیت محافظت از اطلاعات درون هارد در صورت بروز آسیب ها می باشد.

این قابلیت به گونه ای است که پس از حل مشکل و اطمینان از رفع شدن خطا هنگلمی که هارد در موقعیت طبیعی قرار می گیرد سنسور مورد نظر خود به خود غیرفعال می شود.

در ادامه بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه چه ویژگی هایی دارد باید به این نکته اشاره کنیم که برندهای معتبری در دنیا به عنوان سازنده ی این محصول وجود دارند که هرکدام موارد خاصی را برای ارتقاء کیفیت محصولات خود رعایت می کنند.

 

قابلیت ضد شوک بودن در هارد اکسترنال

نکات مهم در زمان خرید هاردهای ضد ضربه

در هنگام خرید بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه باید پارامترهایی را در نظر بگیرید که بهترین انتخاب را داشته باشید. نکته اول اینکه هاردها به شکل طبیعی در دسته بندی های مختلفی تولید می شوند. این محصولات براساس مجوزهای امنیتی که وجود دارد و با استفاده از مواد مختلف به تولید می رسند. یکی از مواردی که در انتخاب هاردهای اکسترنال بسیار حائز اهمیت است نوع اتصال و سرعتی است که دستگاه برای انتقال داده دارد.

باید دقت داشته باشید که درگاه یا پورت مناسب را شناسایی کرده تا انتقال داده های شما به بهترین نحو ممکن انجام بگیرد. مطمئنا همه کاربران در هنگام خرید براساس اطلاعاتی که دارند هاردها را خریداری می کنند. در صورتی که اطلاعات شما در حجم بالایی است محصولاتی را انتخاب کنید که توانیی ذخیره سازی حجم بیشتری از داده ها را داشته باشند.

در ادامه انتخاب بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه دقت داشته باشید محصولی را که انتخاب می کنید از کیفیت بالایی در ساخت برخوردار باشد و با ستفاده از متریال های مرغوب ساخته شده باشد. در انتها استانداردهایی را که باید رعایت شود را فراموش نکنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم ویژگی های بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه را مورد بررسی قرار دهیم. این محصولات به دلیل قابلیت هایی نظیر ذخیره سازی اطلاعات بسیار مورد توجه کاربران هستند. برای آگاهی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب این محصول لازم است از افراد با تجربه در این زمینه مانند گروه هارد ریپیر راهنمایی و مشاوره بخواهید.

از رای شما سپاسگزارم