برسی مشکلات هارد اکسترنال وسترن WD

برسی مشکلات هارد اکسترنال وسترن WD

در این مقاله سعی بر این است که مشکلات هارد اکسترنال WD را بررسی کنیم.قبل از بررسی نیاز می باشد مختصرا با هارد اکسترنال WD آشنا شویم.

هارد وسترن دیجیتال از پر مصرف ترین هارد ها در ایران می باشد دلیل این امر این است که شرکت وسترن از بروز ترین تکنولوژی ها در زمینه تولید هارد بهره می گیرد و هر هارد بری مصارف مختلف تولید می نماید مثلا برای هارد های DVR هارد های بنفش خیلی مورد استفاده قرار میگیرد.هارد های NAS از هارد های Raid استفاده میکنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:راهنمای خرید هارد اکسترنال

دلایل اصلی مشکلات هارد اکسترنال WD

  • خرابی در سیستم عامل هارد دیسک یا همان فریم ویر

از دلایل و مشکلات زیاد هارد های اکسترنال WD خرابی در سیستم عامل یا همان فریم ویر هارد دیسک می باشد هر هارد براساس برند و ظرفیت از یک سیستم عامل مخصوص خود استفاده می کند که کل فضای هارد را مدیریت می کند از مشکلات عدیده هارد اکسترنال وسترن خرابی در سیستم عامل می باشد این فریم ویرها تماما یونیک بوده و بیشتر ماژولها مخصوص همان هارد می باشد که با تعمیر در این سیستم عامل هارد برای همیشه از بین میرود پس حتما این خرابیها باید اصلاح شود جاگذاری از هارد  مشابه در بیشتر مواقع کارساز نیست.

  • خرابی به علت وجود بدسکتور

از مشکلات عدیده درهارد های وسترن وجود بدسکتور در روی هارددیسک می باشد که این بدسکتور ها براساس نوع باید درصد اصلاح آنها برآییم بعضی از بدسکتورها قابل رفع می باشد بعضی از بدسکتور ها نیز به خاطر آسیب فیزیکی به سطح پلتر یا همان فضایی که اطلاعات درون آن ذخیره می شود غیر قابل رفع می باشد بهرحال وجود بدسکتور باعث عدم رسیدن شما به اطلاعات نمی تواند باشد و در زمان مواجه شدن با بدسکتور به هیچ عنوان نباید درصد رفع این بدسکتورها نمائیم چون با تخصص نادرست ممکن است اطلاعات برای همیشه از بین برود.

  • سوختن برد هارد دیسک 

هارد های مکانیکی یا همان HDD از یک رابط به نام برد در درون خود استفاده می نمایند که این برد ها دراصطلاح رابط بین کامپیوتر و هارد دیسک شما می باشد نوسان برق از دلایل آسیب به برد هارد دیسک می باشد زمانی که برد هارد دیسک شما آسیب ببیند هارد به هیچ عنوان روشن نمی شود در زمان برخورد با این خرابی لازم است حتما یک برد سالم هم خانواده برد معیوب پیدا شود و المان های برد اصلی با برد معیوب جاگذاری شود مشاهده شده است در بعضی از مراکز غیر متخصص با تعویض برد خراب با برد سالم , برد معیوب را دور انداخته المان های روی برد وجود دارد که این المان ها تماما یونیک بوده . مختص همین هارد می باشد و پس از جابه جایی حتما باید این المان ها هم هم خوانی روی برد جدید شود.

«کانون بازیابی اطلاعات» با ۱۰ سال سابقه در این زمینه از کاملترین آرشیو برد هارد برخوردار می باشد لازم به ذکر است در بعضی از موارد نیز نیاز به تعویض برد معیوب نبود و برد خراب را نیز می توان اصلاح کرد که باعث تسریع در هزینه و زمان بازیابی اطلاعات می باشد.

  • خرابی فیزیکی یا آسیب به HDD

از خرابی های شایع دیگر آسیب به مدیای هارد دیسک می باشد که این قطعات را به اختصار در پایین شرح می دهیم:

هد : هد وظیفه خواندن/نوشتن روی سطح پلتر هارد شما را دارا می باشد که با ضربه و نوسان ممکن است این هد آسیب ببیند و به درستی نتواند اطلاعات شما بارخوانی نماید.

اسپیندل موتور : اسپیندل موتور در اصطلاح موتور چرخاننده هارددیسک می باشد که وظیفه ی چرخاندن پلتر در سرعتی خاص را بر عهده دارد مثلا ۵۴۰۰ دور در دقیقه حال اگر براساس نوسان یا آسیب فیزیکی این قطعه مکانیکی آسیب ببیند هد دقیقا نمی تواند به درستی روی سطح پلتر حرکت کند پس اطلاعات شما نیز قادر به خواندن نیست.

پلتر : محل ذخیره اطلاعات می باشد که از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده هارد دیسک می باشد زمانی که سطح پلتر شما کرش کند یا در اصطلاح خط بیفتد در بیشتر مواقع اطلاعات قابل ریکاوری نمی باشد.

کلام آخر

کانون بازیابی اطلاعات نماینده انحصاری دستگاه دلفین در ایران می باشد که علاوه بر ریکاوری وظیفه آموزش به همه ی هم میهنان عزیزمان را بر عهده دارد و تمام متخصصین کانون بازیابی اطلاعات دوره دیده در پیشرفته ترین مراکز بازیابی اطلاعات در دنیا می باشند و نیز کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از کاملترین ابزار جراحی هارددیسک در ایران و کلین روم کلاس ۱۰۰ در سال ۹۶ موفقیتی بالغ بر ۸۵% جراحی هارد دیسک را دارا بودند.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)