بازیابی اطلاعات SSD: چالش‌ها و فرصت‌ها

بازیابی اطلاعات SSD: چالش‌ها و فرصت‌ها

ریکاوری یا بازیابی اطلاعات SSD در برخی موارد به عنوان یک چالش شناخته می شود. در اکثر مواردی که درایو حالت جامد بعد از صدمه دیدن ممکن است پس از انجام فرایند بازیابی مجددا روشن می شود.

در برخی موارد مشاهده می شود مشکل این هاردها به حدی عمیق است که امکان دارد مجددا روشن نشوند.

گاهی بر اساس نوع مشکلی که وجود دارد حتی بعد از انجام فرایند تعمیر و ریکاوری هم هارد نمی تواند اطلاعات از دست رفته را بازیابی کند. در صورت مشاهده هر نوع مشکلی در هاردها سریعا با مراکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

حافظه اس اس دی چه محدودیت هایی دارد؟

در ادامه بازیابی اطلاعات SSD باید به این نکته اشاره کنیم که این هارد ها در فضای ذخیره سازی دارای محدودیت هایی هستند.

این نوع هارد در مقایسه با هارد دیسک ها از ظریفت کمتری برای ذخیره سازی دیتاها برخوردار هستند. معمولا این نوع هاردها را برای افزایش کارایی و سرعت عمل سیستم ها به کار می برند.

اما در هنگام انتخاب آن باید دقت داشته باشید که فضای آن برای ذخیره سازی کافی باشد. نکته ی دیگر اینکه باید این نوع هاردها با سیستم عامل و مادربورد هماهنگ باشد.

آشنایی با روش های بازیابی اطلاعات SSD

برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات از دست رفته در هاردهای اس اس دی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با روش های بازیابی اطلاعات SSD

حالت لاجیکالی

در این شرایط هارد را از نظر برنامه نویسی و فریمور مورد احیاء قرار می دهند تا به این شکل بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از آن استخراج نمایند.

حالت لاجیکالی به شکلی است که به شکل تقریبی در بیشتر موارد از قابلیت پشتیبانی همه در تجهیزات برخوردار است.

ممکن است به گارگیری روش لاجیکالی برای بازیابی اطلاعات در هاردهای اس اس دی به علا استفاده از فریمور به عنوان یک روش ساده به نظر برسد. اما این یک تصور کاملا اشتباه است زیرا در برخی موارد امکان انجام این فرایند وجود ندارد.

حالت فیزیکی

این شکل از بازیابی اطلاعات SSD به عنوان یک روش تخصصی و حرفه ای شناخته می شود که معمولا منجربه تعمیر و سلامت هاردها می شود.

اگر به دنبال یک روش امن برای بازگردانی اطلاعات هارد خود هستید می توانید این روش را انتخاب کنید.

البته روش فیزیکی نسبت به سایر روش ها از قیمت بیشتری برخوردار است که دلیل آن عدم ساخت این دستگاه ها در داخل کشور است. معمولا این نوع دستگاه ها وارداتی هستند.

حالت نرم افزاری

می توانید با استفاده از نرم افزارهایی که مخصوص بازگردانی داده ها و اطلاعات طراحی شده اند به بازیابی اطلاعات SSD بپردازید.

این نرم افزارها می توانند به شما برای بازیابی اطلاعات کمک کند. با نصب نرم افزار بر روی سیستم و اجرای آن می توانید هاردها را اسکن کرده و به بازیابی اطلاعات بپردازید.

زمانی که فایل های قابل بازیابی پیدا می شوند با انتخاب آن ها می توانید آن ها را در یک محیط جدید ذخیره کنید به این ترتیب به بازیابی اطلاعات بپردازید.

حالت پشتیبان

یکی از پیشنهادات بسیار کاربردی برای ذخیره اطلاعات استفاده از نسخه پشتیبان می باشد. این قابلیت به کاربران کمک می کند با خیالی آسوده اطلاعات خود را استخراج کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

حالت ریکاوری مود

در این روش با کمک دیسک تعمیر و بازیابی سیستم فرایند بازیابی اطلاعات SSD می گیرد. این تجهیزات در برخی موارد روی لپ تاپ ها وجود دارند و با کمک آن ها امکان ریکاوری در در اس اس دی ها به وجود می آید.

مراجعه به تکنسین ها

در صورتی که اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد از ارزش زیادی برخوردار است پیشنهاد می شود که از هیچ کدام روش هایی که در ابتدا ذکر شد استفاده نکنید.

تشخیص صحیح مشکل هارد و انتخاب تجهیزات مناسب برای بازگردانی اطلاعات باعث می شود که اطلاعات شما امنیت لازم را داشته باشد.

بنابراین در هنگام بروز مشکل به مراکز معتبر مراجعه کرده و در رابطه با مشکل هارد توضیحات لازم را بدهید آن ها پس از بررسی های لازم بهترین روش بازیابی اطلاعات را برای شما پیشنهاد می کنند.

مراحل بازیابی

همانطورکه قبلا هم اشاره کردیم بازیابی اطلاعات SSD به عنوان یک فرایند پیچیده شناخته می شود. انجام این عملیات احتیاج به تجربه و مهارت بالایی دارد. ابتدا متخصصان در مراکز معتبر هارد شما را مورد ارزیابی قرار داده تا به این ترتیب میزان آسیب هایی را که به آن وارد شده است را مشخص کنند.

پس از بررسی های دقیق سعی می کنند تا دلیا خرابی هارد را یافته سپس براساس آن مشکل را مرتفع کنند.

در انتها اگر امکان بازیابی وجود داشته باشد با استفاده از روش های مناسب این فرایند را انجام می دهند. این نوع هاردها فاقد قطعات متحرک هستند.

عدم محدودیت هاردهای قدیمی باعص شده اس اس دی ها نسبت به هاردهای قدیمی کارایی بهتری داشته باشند.

این نوع از هاردها دارای سرعت عملکرد و کارایی بالایی هستند. همین امر باعث شده بسیار مورئ توجه قرار بگیرد .

هاردهای اس اس دی در مقایسه با دیگر هاردها انرژی کمتری مصرف می کنند. علاوه بر این از عمر طولانی برخوردار هستند و همین امر باعث می شود که بازیابی اطلاعات SSD موضوع به صرفه ای باشد.

طراحی اس اس دی ها از الگوریتم های پیچیده ای بهره می گیرد که باعث شده این قطعات عمر طولانی ای داشته باشند.

استفاده از این نوع هاردها می تواند سیستم شما را ارتقاء ببخشد. هاردهای اس اس دی از وزتن سبکی برخوردار هستند و امکان جا به جایی ساده ای دارند.

دقت داشته باشید در برخی موارد نیز امکان بازیابی اطلاعات در این هاردها وجود ندارد.

در صورتی که تراشه ها دچار آسیب دیدگی شوند اطلاعاتی که در آن ها ثبت شده است به کلی اتز بین خواهد رفت. فراموش نکنید در این شرایط هیچ راهی برای بازیابی اطلاعات SSD وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی بازیابی اطلاعات SSD: چالش‌ها و فرصت‌ها بپردازیم.

این نوع هاردها به دلیل سرعت بالا در خواندن اطلاعات بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در صورت خراب شدن هاردها لازم است به مراکز تخصصی معتبر نظیر هارد ریپیر مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

از رای شما سپاسگزارم