بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان

بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان

ممکن است هارد اس اس دی شما با گذشت زمان دچار مشکلاتی شده باشد. فایل های ذخیره شده بر روی فایل نمایش داده نمی شوند. در این موقعیت باید آیا هارد اس اس دی قابل بازیابی است یا خیر؟ نکته مهمی که در رابطه با بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان وجود دارد این است که آیا گزینه تریم در هارد فعال است. این امر بر روی بازیابی تاقیر بسیار زیادی دارد.

مشکلات هارد SSD در گذر زمان

اس اس دی ها دارای ساختاری هستند که با گذشت زمان دچار کندی می شوند این می تواند مانند یک هشدار یا زنگ خطر باشد. با فعال سازی قابلیت تریم در این دستگاه ها می توانید به میزان زیادی از حذف اطلاعات خود به شکل دائمی جلوگیری کنید. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم برای بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه قصد داریم به بری از این روش ها اشاره کنیم.

مشکلات هارد SSD در گذر زمان

استفاده از نرم افزار بازیابی داده ها

برخی از کمپانی های سازنده نرم افزار و اپلیکشن نرم افزارهایی را تولید می کنند که امکان بازیابی داده ها در اس اس دی ها را به  وجود می آورد. نرم افزارهای مورد نظر به شکلی طراحی شده اند که با ساختار فایل های سیستم هارد اس اس دی تطبیق پیدا می کند. وجود الگوریتم های خاص در ساختمان این نرم افزارها باعث می شود که قابلیت بازیابی اطلاعات و داده ها به وجود بیاید.

وجود این قابلیت ها امکان بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان را به مقدار زیادی افزایش می دهد. در برخی موارد امکان دارد هارد دیسک های اس اس دی در طول زمان دچار خرابی هایی شوند.

بهره گیری از خدمات بازیابی در داده ها

امروزه کمپانی هایی وجود دارند که قادرند خدماتی را به عنوان بازیابی و ریکاوری داده ها را به کاربران هاردهای اس اس دی عرضه می کنند. شرکت های مورد نظر از تکنولوژی و تجهیزات خاصی در این زمینه کمک می گیرند و فرایند بازیابی اطلاعات را در اختیار کاربران هارد اس اس دی قرار می دهند.

استفاده از بکاپ گیری

یکی از بهترین روش ها در زمینه بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان که موجب می شود از هدر رفتن اطلاعات جلوگیری شود بهره گیری از روش های بکاپ گیری می باشد. زمانی که کاربران قابلیت بکاپ گیری را ایجاد کنند در صورتی که هارد دچار مشکل شود امکان بازیابی اطلاعات در طول زمان افزایش پیدا می کند. با این ترتیب می توانید داده های مهم خود را حفظ نمایید. بهترین روش پیشنهادی برای فرایند بکاپ گیری این است که قابلیت مورد نظر را بر روی هارد و دیگر سیستم های ذخیره سازی را ایجاد کنید.

نرم‌افزار بازیابی اطلاعات را روی درایو دیگری نصب کنید

یکی از راهکارها  که در بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان تاثیر زیادی بر جای می گذارد استفاده از نرم افزارهایی است که امکان بازیابی اطلاعات را به مقدار زیادی افزایش می دهند. ممکن است شما جزو آن دسته از افراد باشید که Disk Drill را از پیش بر روی کامپیوتر خود نصب و اجرا نکرده باشید.

به این نکته توجه داشته باشید برای محافظت از داده های مهم از نصب کردن این نرم افزار بر روی هاردهایی که اطلاعات خود را از دست داده اند اجتناب کنید. به این دلیل که قابلیت بازیابی داده های قدیمی به دلیل بازنویسی دیتاهای جدید از بین خواهد رفت. در واقع این امر بازیابی را به شکل عملی غیرممکن می سازد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که کاربران فایل های اس اس دی دست کم یک برنامه ذیکاوری دیتا را پیشاپیش بر روی درایو سیستم ها اجرا و نصب کنید.

در هنگام از دست رفتن داده ها این امر به شما در بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان کمک زیادی می کند. کاربران می توانند به راحتی و بدون فوت وقت عملیات ریکاوری را انجام دهند.

با توجه به اینکه ریکاوری اس اس دی به عنوان یک فرایند بسیار ظریف است و نسبت به زمان حساس می باشد امکان دارد کاربران در راستای بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان تنها یک بار می توانند فرصت داشته باشند که نسبت به بازیابی داده ها اقدام کنند. همین امر باعث می شود که کاربران نهایت دقت را به کار بسته و از بهترین نرم افزارهایی که در بازار موجود هستند برای بازیابی اطلاعات بهره مند شوند. دقت داشته باشید برخی از نرم افزارهای رایگان کارایی لازم را ندارند و بهتر است با صرف کمی هزینه از نذم افزارهای پریمیوم استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

چگونه اطلاعات مربوط به اس اس دی را در کامپیوترهای شخصی بازیابی کنید

در ادامه بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان می توانید از فعال بودن یا نبودن قابلیت تریم صرف نظر کرده و از نرم افرارهایی استفاده کنید که از آن ها جهت ریکاوری هارد های اصلی استفاده می کنید. یکی از گزینه های بسیار عالی که برای این منظور پیشنهاد می شود Disk Drill Data Recovery می باشد. دقت داشته باشید استفاده از این گزینه بسیار راحت و ساده می باشد. دلیل استقبال از این روش قابلیت پشتیبانی از فرمت های مرسوم در فایل های ویندوزی می باشد.

می توانید برای بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان از نشخه های رایگان این نرم افزار استفاده کنید. کاربران می توانند در هر مورد این امکان را دارند که میزان نامحدودی از داده ها را بازگردانی کنند.

در برخی موارد کافی است که برای بازگرداندن اطلاعات اس اس دی را از کامپیوتر و کابل برق جدا نموده سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی نمایید. در اکثر موارد دادها بازگردانده می شود.

سخن پایانی

در این مبحث سعی کردیم به بررسی بهبود روش‌های بازیابی اطلاعات SSD در برابر گذر زمان بپردازیم. نکته ی مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که برای بازیابی اطلاعات و حفظ داده های از دست رفته بهتر است به مراکز معتبر نظیر هارد ریپیر مراجعه کرده تا پس از بررسی های لازم بهترین راهکار برای فارد شما انتخاب شود.

از رای شما سپاسگزارم