نجات داده‌ها: بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده

نجات داده‌ها: بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده

درباره بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. یکی از نکات مهم در زمینه بازیابی اس اس دی ها این است که باید دستور TRIM فعال باشد. فعال بودن این دستور در هارد اس اس دی ها باعث می شود که در هنگام فرمت شدن هارد احتمال بازگشت اطلاعات افزایش پیدا کند.

در ادامه قصد داریم به فاکتورهای مهمی که در این زمینه وجود دارد و روش های بازیابی اطلاعات در اس اس دی ها بپردازیم.

بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده

در هنگام آسیب دیدن بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده این پرسش مطرح می شود که آیا امکان بازیابی وجود دارد. همانطور که قبلا که اشاره کردیم در هاردهای اس اس دی در ساختار خود یک فرمان دارند که از آن به عنوان فرمان تریم یاد می شود. کاربران می توانند به دلخواه خود این دستور را در حالت فعال و غیرفعال قرار دهند. جالب است بدانید که وقتی اطلاعات بر روی هاردها حذف شوند امکان بازگرداندن آن ها وجود دارد.

کاربرانی که تمایل دارند بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده برای آن ها به سادگی انجام گرددباید فرمان تریم را در حالت غیرفعال قرار دهید. زمانی که متوجه شدید داده های ذخیره شده بر روی هارد اس اس دی از دست رفته است، بلافاصله هارد را از کامپیوتر یا هر نوع دستگاه دیگری که به آن متصل است جدا کنید.

این فرایند بسیار حائز اهمیت می باشد به این دلیل که جدا کردن هارد اس اس دی از کامپیوتر می تواند از بروز هر نوع نوسانی و تغییراتی که ممکن است در داده ها رخ بدهد جلوگیری کند. این امر باعث می شود که عملیات بازیابی به بهترین نحو ممکن انجام بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

ارتباط SSD را با رایانه دیگری برقرار کنید

در هنگام بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده برای ایجاد فرصت بهتر برای بازیابی داده ها هارد را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید. این امر امکان بازیابی بهتر را برای کاربران فراهم می کند. دقت داشته باشید که کامپیوتر مورد نظر باید مجهز به نرم افزار بازیابی داده ها باشد. زمانی که افراد نتوانند به یک رایانه دیگر دسترسی داشته باشند بهتر است فورا به مراکز معتبر در زمینه بازیابی داده ها مراجعه کنند.

رایانه را سریعا خاموش کنید

در صورتی که این موقعیت را ندارید که اس اس در زا از رایانه جدا کنید یا آن را به یک دستگاه دیگر نصب کنید برای ارتقاء امکان بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده می توانید سریعا رایانه خود را تا هنگام شروع عملیات بازیابی خاموش کنید. این عملیات باعث می شود که از ایجاد تغییرات ناخواسته در اس اس دی ها جلوگیری شود. زمانی که اطلاعات مهمی را از دست داده اید سریعا این فرایند را انجام دهید تا احتمال بازیابی داده ها را به میزان زیادی افزایش دهید.

نجات داده‌ها: بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده

نصب پیش‌فرض نرم‌افزار بازیابی اطلاعات

برای افزایش امکان ریکاوری در هاردهای اس اس دی می توانید یک برنامه بازیابی داده ها را بر روی درایوهای سیستم نصب نمایید. این نرم افزار امکان پشتیبانی از اطلاعات را به کاربران می دهد.

با نصب این برنامه زمانی که با مشکل از بین رفتن فایل های مهم روبرو می شوید با نصب این نرم افزار می توانید امکان بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده را به میزان زیادی افزایش دهید. این نرم افزارها به شما امکان می دهند که بتوانید بدون فوت وقت عملیات بازیابی را انجام دهید.

به این شکل با نصب نرم افزارهای مخصوص می توانید داده های مورد نظرتان را به شکل مجزا بر روی یک درایو قرار دهید. این امر باعث می شود که به سرعت داده های خود را ریکاوری کنید.

از بهترین نرم افزار بازیابی SSD موجود استفاده کنید

بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده به عنوان یک فرایند بسیار حساس به زمان شناخته می شود. امکان دارد تنها یک فرصت برای انجام ریکاوری و بازیابی اطلاعات خود داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید که این فرایند به درستی انجام می گیرد باید بهترین نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارد را انتخاب کنید.

برخی از این نرم افزارها به صورت رایگان هستند اما کارایی چندانی ندارند. نرم افزارهای حرفه ای که به شکل پریمیوم وجود دارند معمولا از امکانات و ویژگی های خاصی برخوردار هستند و باعث می شوند که احتمال ریکاوری دیتاها به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

نرم افزارهای بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده دارای قابلیت های زیادی مانند امکان پشتیبانی از مدل های مختلف فرمت ها، قابلیت اسکن عمیق علاوه بر این توانایی پیش نمایش فایل ها را دارد. از ویژگی های بارز نرم افزارهای باکیفیت و معتبر در این زمینه قابلیت پشتیبانی از فناوری های جدید و آپدیت های منظم را دارا می باشد.

نصب یک نرم‌افزار بازیابی اطلاعات

بهتر است برای محافظت از داده های شخصی و گرانبهای خود از نرم افزارهای معتبر مخصوص بازیابی مانند Disk Drill Data Recovery استفاده نمایید. با استفاده از این نرم افزارها می توانید داده هایی را که در درایوهای اس اس دی وجود دارند را اسکن کنید. این نوع اسکن به شما امکان می دهد اطلاعات و فایل های از دست رفته را با دقت زیادی جستجو کنید.

استفاده از نرم افزارهای مخصوص بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده می تواند در هنگام فعال سازی تریم هم کارساز باشند. بعد از اینکه فرایند بازیابی توسط نرم افزارها به انتها رسید می توانید از این شرایط برای پیش نمایش فایل ها استفاده کنید.

بعد از اینکه مطمئن شدید که فرایند ریکاوری به درستی انجام شده است، می توانید اطلاعات، داده هایی را که در قالب فایل ها هستند در یک محیط امن ذخیره کنید. مطمئن شوید که محل ذخیره یک درایو دیگر باشد تا مجددا در کنار داده های بازیابی شده اس اس قرار نگیرند.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی بازیابی اطلاعات از SSD های فرمت شده بپردازیم. با توجه به اهمیت اطلاعات برای کاربران در دنیای مجازی در زمان از دست رفتن داده ها باید برای بازیابی داده ها از روش های حرفه ای استفاده کنید. گروه هارد ریپیربه عنوان یک تیم تخصصی بهترین امکانات را برای بازیابی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از رای شما سپاسگزارم