آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود؟

آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود؟

برای بسیاری از کاربران همواره این سوال مطرح است، که آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود؟ اگر جزو آن دسته افرادی هستید، که کار کردن با گوشی موبایل برای شما راحت‌تر است و می‌ خواهید، در مواقع لزوم اطلاعات مهم خود را روی یک قطعه سخت‌ افزاری مطمئن نگهداری کنید ما به ما پیشنهاد می‌ کنیم، تا از هارد اکسترنال استفاده کنید.

این امکان برای کاربران وجود دارد، که هارد اکسترنال را به گوشی وصل کنند اما ممکن است، در این مسیر محدودیت‌هایی نیز وجود داشته باشد. در این قسمت برای شما توضیح می‌ دهیم، که آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود و توضیحات بیشتر را در این مورد در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود؟

اگر بخواهیم، به طور دقیق به این سوال پاسخ دهیم، که آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود باید بگوییم بله شما با کمک پورت usb  می‌ توانید، به راحتی اقدام به برقراری ارتباط میان هارد اکسترنال و گوشی هوشمند خود کنید.

با اتصال این دو دستگاه به یکدیگر می‌ توان انواع اطلاعات و فایل‌ ها را میان دو دستگاه رد و بدل کرد. هنگامی که نیاز دارید اطلاعات روی گوشی موبایل خود را برای طولانی مدت نگهداری کرده، یا می‌ خواهید قسمتی از فضای ذخیره سازی هارد خود را خالی کنید بهترین کار اتصال این دو دستگاه به یکدیگر و انتقال اطلاعات مهم روی دستگاه دیگر است.

به عبارتی می‌ توانیم بگوییم یکی از ویژگی‌ های مثبتی که هاردهای اکسترنال دارند این است، که به آسانی به گوشی موبایل متصل می‌ شوند.

 

آیا می‌ توانیم هارد اکسترنال را به گوشی متصل کنیم؟

برای اتصال هارد اکسترنال به گوشی نیاز به چه مواردی است؟

پس از اینکه متوجه شدید آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود باید بدانید که جهت متصل کردن آنها به یکدیگر نیاز به چه مواردی است؟ به این منظور باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱. بررسی پشتیبانی گوشی

در مرحله اول نیاز است تا شما مطمئن شوید، که گوشی شما از اتصالات USB  OTG  پشتیبانی می‌ کند. این نوع اتصال یک استاندارد است، که به گوشی‌ های موبایل این امکان را می‌ دهد، که دستگاه‌ های خارجی را به عنوان میزبان پذیرفته و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به این منظور نیاز است، تا دفترچه راهنمای گوشی خود را مطالعه کرده، یا از طریق سایت تولید کننده موبایل خود مطمئن شوید، که گوشی این قابلیت را دارد.

۲. متناسب سازی اتصال

در قسمت دوم از اینکه آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود، یا نه باید اقدام به متناسب سازی اتصال کنید. بسته به اینکه نوع اتصالات هارد اکسترنال و موبایل شما چگونه است نیاز است، تا از یک آداپتور یا تبدیل کننده مناسب استفاده نمایید.

این گزینه در گوشی‌ های مختلف متفاوت است و شما باید بر اساس نوع امکاناتی که موبایل شما دارد اقدام نمایید. پس نتیجه می‌ گیریم جهت متصل کردن گوشی به هارد اکسترنال نیاز است، از تبدیل کننده‌ ها یا کابل‌های مناسب و استاندارد استفاده نمایید، تا اتصال ایجاد شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۳. نصب درایوها یا نرم افزارها

در حوزه بررسی دقیق‌تر این موضوع که آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود باید بگوییم، که گاهی مواقع برای متصل کردن آنها نیاز است، تا شما از یکسری نرم‌ افزارها یا درایوها استفاده کنید. برخی از گوشی‌ های پیشرفته یا مدل جدید به طور خودکار هارد اکسترنال را تشخیص داده و به آن متصل می‌ شوند.

اما گاهی مواقع شما باید از برخی برنامه‌ ها استفاده کرده، تا بتوانید میان گوشی و اکسترنال ارتباط ایجاد کنید. به این منظور می‌ توانید، از فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن‌های مربوطه را دانلود و نصب کنید. البته بر اساس نوع گوشی و مدل اکسترنال نیاز است، تا نرم‌افزارهای مختلفی را نصب کرده و طریقه کار کردن، با آنها را بلد باشید.

۴. تغذیه هارد اکسترنال

گاهی مواقع برخی از هاردها به تغذیه خارجی احتیاج داشته و نمی‌توان، با استفاده از منبع تغذیه گوشی با آنها کار کرد. در این مواقع نیاز است، تا شما هارد اکسترنال را به یک منبع تغذیه دیگر وصل کنید.

البته در بیشتر مواقع هاردهای اکسترنالی که قابلیت پشتیبانی از usb  را دارند می‌ توانند، از طریق همان پورت usb  تغذیه شوند. اما در صورتی که هارد شما این قابلیت را نداشته باشد نیاز است، تا آن را به یک منبع تغذیه دیگر وصل کنید.

چرا هارد اکسترنال توسط گوشی خوانده نمی شود؟

پس از اینکه متوجه شدید آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود یا نه ممکن است این مشکل برای شما ایجاد شود که چرا گوشی شما موفق به خواندن هارد اکسترنال نمی شود؟

این موضوع یک مشکل رایج است و بسیاری از کاربران از آن شکایت می‌ کنند. در ادامه دو مورد از رایج‌ترین دلایلی که سبب این اتفاق می‌ شود، را برای شما توضیح می‌ دهیم:

۱. خراب بودن هارد اکسترنال

گاهی مواقع با اینکه از یک منبع تغذیه برای هارد استفاده می‌ کنید یا بهترین و مناسب‌ ترین نرم‌ افزارهای را روی گوشی خودم وصل می‌ کنید باز هم شاهد متصل نشدن گوشی و هارد به یکدیگر هستید، در این مواقع ممکن است هارد اکسترنال شما با مشکل روبرو شده باشد پس نیاز است، تا آن را تعمیر کنید.

۲. فرمت متفاوت

از دیگر مشکلاتی که می‌ تواند باعث عدم اتصال هارد و گوشی به یکدیگر شود فرمت متفاوت آن است. به این منظور شما باید برای هر نوع گوشی اندروید یا ios هارد مناسب را تهیه کنید. معمولاً گوشی‌ های اندرویدی قادر به شناسایی فرمت FAT32 هستند و به همین دلیل نیاز است، تا شما هارد را با این فرمت راه‌اندازی کنید.

توجه داشته باشید، در دستگاه‌ های متفاوت مانند ویندوز یا مک بوک فرمت‌ های راه‌ اندازی متفاوت از اندروید است، این موضوع باعث می‌ شود، تا دیتاهای داخل هارد نمایش داده شده و این دو دستگاه به یکدیگر متصل نشوند.

فرمت متفاوت

سخن پایانی

در این قسمت برای شما در مورد این موضوع صحبت کردیم، که آیا هارد اکسترنال به گوشی وصل میشود؟ برای اینکه بتوانید، از هارد خود بدون هیچگونه مشکلی استفاده کنید نیاز است، تا در مواقع ضروری هرگونه مشکل به وجود آمده برای آن را برطرف کنید، تا به گوشی موبایل یا سیستم شما آسیبی وارد نکند.

به این منظور جهت رفع مشکلات احتمالی می‌ توانید، از مهندسان کانون بازیابی اطلاعات کمک بگیرید. مجموعه ما در شهر تهران فعالیت کرده و به دلیل گذراندن دوره‌ های آموزشی موفق می‌ تواند هرگونه مشکلات به وجود آمده برای هارد را برطرف کند.

علاوه بر این جهت ریکاوری اطلاعات حذف شده و بازگرداندن آنها نیز می‌ توانید، از مشاوران شرکت ما کمک بگیرید.

از رای شما سپاسگزارم