پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد

پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد

آیا می دانید، که پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد چه می باشد؟ قطعاً شما هم اطلاع دارید، پیشگیری بهتر از درمان می باشد! درست است؟ به ویژه برای این دست از تجهیزات الکترونیکی که از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار می باشند.

هاردها مسئولیت‌ شان در ذخیره نمودن اطلاعات شما خلاصه می شود! به همین خاطر اهميت حفظ و نگهداری صحیح از آنها بیش از پیش می باشد. ما در ادامه متن با شما بیشتر در این زمینه صحبت خواهیم نمود.

پس با ما در ادامه این مطلب از خود در هارد ریپیر همراه باشید. البته شما عزیزان در صورت وجود سؤالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت. ما در همه حال کنار شما هستیم.

راه حل هایی برای پیشگیری از خراب شدن هاردها

ما در ادامه متن به پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد خواهیم پرداخت. اکتفاء بدین روش ها منجر می شود، تا شما عزیزان گرفتار تعمیر و بازیابی اطلاعات خود نشوید. پس با ما همراه بشوید، تا برخی از این راه حل ها را تجزیه و تحلیل بنماییم!

۱.هارد دیسک را خنک نگه دارید!

یکی از مواردی که قطعاً هاردها را در معرض خطر و آسیب قرار می دهد، دمای بسیار حاکم در محیط است. شما می توانید، به عنوان‌ یکی از پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد به تهیه کول پدها یا فن و پایه نگهدارنده توجه بنمایید. اینگونه قطعاً هارد دیسک ها خنک خواهند ماند و در اثر عملیات داغ نمی شوند.

برای اطمینان در نتیجه بهره گیری از این راه حل بهتر است، در طول زمان هرچند وقت یکبار فن ها را به کمکِ یک پارچه خشک، تمیز کنید! اینگونه گرد و خاک هایی که مانع از جریان هوا می شود، از بین خواهد رفت!

۲.به عملیات پشتیبانی گیری توجه بکنید!

به عنوان یکی دیگر از پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد به عملیات پشتیبانی گیری توجه بنمایید. به عبارتی نیاز است، تا شما از اطلاعات خود حتماً یک بکاپ تهیه بنمایید و آنها را در یک محیط کاملاً امن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنید. بدین هنگام اگر که به هارد شما صدمه ای وارد بشود، جای نگرانی برایتان باقی نخواهد ماند.

چرا که شما از اطلاعات خود یک نسخه جداگانه در جایی امن و متفاوت نگهداری نمودید. پس بهتر است، به این روش توجه کافی بنمایید و استفاده از آن را پشت گوش نیاندازید. البته دوستان عزیز ما در ادامه متن شما را با سایر روش ها آشنا خواهیم نمود.

۳.از محافظ برق بهره بگیرید!

حال به عنوان روشی دیگر از پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد به بهره گیری از محافظ برق می رسیم. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که هارد را در معرض خطر قرار می دهد، وقوع نوسانات در جریان برق است. پس به کمک محافظ ها از هارد خود در برابر وقوع نوسانات مراقبت بنمایید.

به هیچ عنوان حتی در مواقع ضروری دستگاه را بدون محافظ و به صورت مستقیم به برق متصل ننمایید. زیرا محافظ ها بدین هنگام حافظ جان هاردها خواهند بود. همچنین بدین مسئله در ارزیابی پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد دقت کنید!

وجودنوسانات در جریان برق به هنگام روزهای گرم تابستانی بیش از دیگر اوقات است. پس تمامی تلاش خود را بنمایید، تا از هاردها در روزهایی گرم و تابستانی محافظت کنید.

۴.از هارد در برابر صدمات فیزیکی محافظت بنمایید!

شما باید از هاردها در برابر ورود انواعی از صدمات فیزیکی محافظت بنمایید. همیشه این را در ذهن خود نگاه دارید، که ورود صدمات فیزیکی قطعاً سخت و گاهی اوقات جبران ناپذیر خواهند بود.

پس از چنین دستگاه هایی به خوبی مراقبت کنید، تا در برابر صدمات مکانیکی قرار نگیرند. از سویی به عنوان پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد آنها را در یک محیط امن نگه داری کنید و آنها را از لغزیدن ها یا افتادن ها محفوظ بدارید. در زمان جا به جایی‌شان نهایت دقت عمل را داشته باشید.

۵.در زمان اتصال کابل به دستگاه دقت کنید!

اگر که شما مایل هستید، هارد را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید! نگذارید کابل خم راست بشود، یا پیچ خوردگی پیدا کند. پورت ها را یکی پس از دیگری بررسی کنید، تا معیوب نباشند. بعد از اطمینان از سلامت پورت ها اقدام به متصل نمودن کابل هارد به دستگاه مورد نظرتان بنمایید.

از سویی دیگر به عنوان پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد توجه کنید؛ سیستم شما دارای باج افزار یا ویروس نباشد!

حتماً از هارد در جایی خشک و خنک محافظت کنید. از قرار دادن انواعی از مایعات در کنار هارد پیش گیری بنمایید. به هیچ عنوان برای مراقبت از هاردها مکانی لغزنده و در معرض خطر را انتخاب نکنید. از کاور بهره بگیرید و از دستگاه خود در مقابل انواعی از عوامل بیرونی مراقبت هایی لازم را به عمل بیاورید.

چگونه فضای حافظه را مدیریت کنیم!

یکی از انواعی از موارد دیگر که به جهت پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد باید مد نظر قرار بدهید؛ مدیریت حافظه دستگاه شما خواهد بود. حتماً فایل هایی که بدان ها نیاز ندارید، را حذف بنمایید‌! مگر خوشتان می آید، مواردی اضافی را در بطن دستگاه خود نگاه دارید؟ از کلیه ی حافظه هارد که برای ذخیره سازیست استفاده ننمایید. به گونه ای که در همه حال بخشی از حافظه‌ تان خالی باشد.

گاهاً خود شما دوست عزیز با عجله ای بسیار هارد خود را از کاور به بیرون می آورید، این مسئله خود شاید که دستگاه شما را تهدید کند. پس ابتدا گزینه Safely Remove Hardware را فعال بنمایید! اینگونه از خطرات گاه و بی گاه که احتمال وقوعشان هست، هارد در امان خواهد بود. پس یک هارد باکیفیت بخرید و با رعایت این نکات بهترین ها را تجربه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن آخر

دوستان عزیز همانطور که مطالعه نمودید، ما در طول این مطلب از خود به بررسی پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد مبادرت ورزیدیم. از آنجایی که هاردها اطلاعات شما را در خود ذخیره می کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. پس باید از آنها به خوبی مراقبت‌ بکنید و نگذارید، در معرض خطرهایی گاه جبران ناپذیر قرار بگیرند.

امیدواریم که اطلاعات ما در طول این مطلب از هارد ریپیر برای شما مفید و کاربردی باشد‌. البته شما عزیزان در صورت وجود سؤالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

از رای شما سپاسگزارم