پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد

پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد

پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد چیست؟ با توجه به اهمیت این نوع تجهیزات الکترونیکی است پیش از خراب شدن آن ها راهکارهایی را برای جلوگیری از خراب شدن شان را فرا بگیرید.

هاردها وظیفه دارند که اطلاعات کاربران را ذخیره کنند. بنابراین حفظ و نگهداری آن ها تاثیر زیادی بر روی محافظت از اطلاعات دارد. در ادامه به چند روش پیشگیری برای خراب شدن هاردها اشاره خواهیم کرد.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن هاردها

همانطور که در ابتدای پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد اشاره کردیم جلوگیری از خراب شدن هارد باعث می شود دیگر نیازی به انجام عملیات زمانبر و پیچیده برای تعمیر هاردها وجود نداشته باشد. در ادامه برخی از روش ها را شرح داده ایم.

۱-خنک نگه داشتن هارد دیسک

یکی از مواردی که می تواند به هاردها آسیب وارد کند دمای بالای محیط و هارد می باشد. یکی از پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد این است که با استفاده از تجهیزاتی مانند کول پد و فن ها یا پایه های نگهدارنده هاردها را خنک نگه دارید. استفاده از این تجهیزات باعث می شود که هوا در اطراف هاردها جریان پیدا کند و دمای آن ها کاهش پیدا کند.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که هاردها خنک می شوند لازم است که هر چند وقت یکبار با استفاده از پارچه خشک فن ها را تمیز کنید.تا اگر چیزی برای جلوگیری از جریان هوا وجود دارد از بین برود.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن هاردها

۲-پشتیبانی گیری به عنوان بهترین روش برای پیشگیری از خراب شدن هارد

یکی دیگر از گزینه های پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد پشتیبانی گیری می باشد. لازم است همیشه از اطلاعات خود بکاپ داشته باشید و آن را در یک محیط امن و متفاوت ذخیره سازید. در این موقعیت زمانی که هارد دچار مشکل می شود شما در جای دیگری اطلاعات مورد نیازتان را ذخیره دارید.

استفاده از این راهکار به شما کمک می کند که در جای دیگری اطلاعات خود را ذخیره کرده و مطمئن باشید که خطری آن را تهدید نمی کند و در مواقع لزوم به آن دسترسی خواهید داشت. بنابراین لازم است برای اطمینان خاطر این روش را مد نظر داشته باشید.

۳-استفاده از محافظ برق

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باعث خراب شدن هاردها می شود نوساناتی است که در جریان برق وجود دارد. بنابراین لازم است که با استفاده از محافظ برق از هاردها در برابر این نوسانات محافظت کرد. استفاده از محافظ برق به عنوان یکی از پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد شناخته می شود که توجه به آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

دقت داشته باشید هرگز دستگاه خود را به صورت مستقیم به برق متصل نکنید. بلکه لازم است که برای جلوگیری از خرابی این دستگاه ها از محافظ برق استفاده کنید. این امر به کاهش خرابی هاردها کمک زیادی می کند. دقت کنید فصل تابستان نوسانات برق بیشتر از سایر اوقات سال است. بنابراین در فصول گرم سال بیشتر از دستگاه های هارد خود محافظت کنید.

۴-در برابر آسیب های فیزیکی از هارد خود محافظت نمایید

در ادامه پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد لازم است از این دستگاه در برابر آسیب های ظریف فیزیکی محافظت نمایید. فراموش نکید که آسیب ها و صدمات فیزیکی بسیار سخت و غیر قابل جبران هستند. باید مواظب باشید که هارد شما دچار آسیب و ضرب دیدگی نشود. هارد را در یک مکان مناسب قرار دهید تا از خطر لغزیدن و افتادن جلوگیری شود. در هنگام حمل این دستگاه باید دقت لازم را داشته باشید.

۵- کابل را با احتیاط به دستگاه متصل نمایید

در صورتی که قصد دارید هارد دیسک ها را به دستگاه های مانند لپتاپ دقت کنید که کابل رابط خم نشود. پورت ها و ورودی ها را مورد بررسی قرار داده تا خراب نباشند. بعد از اینکه از سلامت پورت ها مطمئن شدید سپس آن را به دستگاه متصل کنید. فراموش نکنید دستگاهی که قصد دارید هارد را به آن متثل کنید فاقد ویروس و بد افزار نباشد.

در ادامه پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد لازم است که هارد را در یک فضای خشک و خنک قرار دهید. از نگهداری مایعات در کنار هاردها اجتناب کنید. هارد را در فضای لغزنده قرار ندهید و مطمئن شوید که محل ئنگهداری ان امن باشد.

استفاده از کاورهای محافظ برای هاردها باعث می شود که این دستگاه ها در برابر عوامل بیرونی سالم بمانند. استفاده از این کاورها باعث می شود که دستگاه در برابر خطر ریختن مایعات بر روی آن ها قرار نگیرند.

مدیریت فضای حافظه

یکی از مواردی که باید در ادامه پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد به ان اشاره کنیم مدیریت فضای حافظه است. می توانید فایل هایی را که به ان نیاز ندارید را پاک کنید. از همه فضایی که برای ذخیره فایل ها وجود دارد استفاده نکنید. همیشه قسمتی از فضای هارد را خالی نگه دارید. همیشه زمانی را در نظر بگیرید و فایل هایی را که به آن نیاز ندارید را پاک کنید.

در برخی موارد افراد هارد را با عجله از کاور خارج می کنند و این امر می تواند به هارد آسیب وارد کند. پیش از اینکه دستگاه را از جایگاه خود خارج نمایید لازم است یرای محافظت از دستگاه گزینه Safely Remove Hardware را فعال کنید تا از خطرات احتمالی مصون بماند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید انتخاب هاردهای باکیفیت است که باعث می شود هارد شما در برابر برخی از خطرات احتمالی دوام بیاورد و از اطلاعات شما محافظت کند. یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام انتخاب هاردها نسبت به آن توجه کنید گارانتی محصول می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی پنج راه پیشگیری از خراب شدن هارد پرداختیم. هاردها به دلیل ذخیره سازی اطلاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. محافظت از این دستگاه ها به دلیل حفظ اطلاعات ارزشمند شخصی و سازمانی بسیار حائز اهمیت است.

در صورت آسیب دیدگی و بروز هر مشکلی بهتر است سریعا با مراکز معتبر نظیر هارد ریپیر تماس بگیرید. راهکارهای ذکر شده در این مطلب به شما کمک می کند اطلاعات خود را حفظ نمایید.

از رای شما سپاسگزارم