علائم خرابی هارد لپ تاپ

علائم خرابی هارد لپ تاپ

چون دیگر دستگاه الکترونیکی احتمال خراب شدن کامپیوتر شما هم هست. جایگزین نمودن قطعات سالم با نمونه هایی خراب کاری بسیار راحت است. ولی این مسئله درباره داده ذخیره شده در محیط ذخیره سازی کاملاً متفاوت می باشد. به همین خاطر ما این مطلب از خود را به علائم خرابی هارد لپ تاپ اختصاص دادیم.

پس شما می توانید، برای آشنایی با خرابی حافظه ذخیره سازی با ما همراه بشوید. بنابراین به صداهای خرابی توجه بکنید! البته شما عزیزان به هنگام وجود سؤالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت. قطعاً کارشناسان ما بهترین پاسخ گوی به پرسش های شما خواهند بود.

به گوش رسیدن صداهایی عجیب و غریب

نخستین علائم خرابی هارد لپ تاپ مربوط به گوش رسیدن صداهایی است، که شما در حالت عادی آنها را نمی شنوید! درایو ذخیره سازی پیشرفته به ویژه نوع دیسک سخت با توان قابل توجهی تولید و ارائه می شوند.

آنها صفحه هایی بزرگ دارند و با سرعت عمل بسیار بالایی می چرخند. نیز بازوهایش که بر حسب میلی‌متر جا به جا می شوند! حال طراحی HDD ها به حالتی بودند، که حدوداً صدایی به گوش نمی رسد.

گاهاً علائم خرابی هارد لپ تاپ از همین مسئله نشأت می گیرد. به گونه ای که صداهایی همچون کلیک به گوش می رسد. گوش خود را تیز کنید! چرا که صداهایی بیش از حد نشان دهنده خوبی نخواهد بود. البته این جنبه نشانگر خرابی صددرصدی نیست! چرا که هاردهایی قدیمی صداهایی بلندتر از خود متصاعد می کنند.

پس این نشانه ها را به هیچ عنوان نادیده نیانگارید. گاهاً هارد دیسک بسیار خوب عمل می کند. ولی به مرور دچار مشکل می گردد! لذا در چنین موقعیت هایی شما نمی توانید، کاری از پیش ببرید. تنها برای روبه‌رویی با علائم خرابی هارد لپ تاپ می توان یک نسخه پشتیبان از درایو مدنظر تهیه نمود.

خوشبختانه به علّت امکان انتقال اطلاعات از حافظه ذخیره سازی می توان بیان داشت؛ سر و صداهای برخواسته از هارد نمی تواند، منجر به از میان رفتن اطلاعات دست نیافتنی شما بشود. چنانچه که شما به این خرابی ها اهمیت ندهید، در نهایت به دیسک صدماتی جبران ناپذیر می رسد.

 

ناپدید شدن به‌ یکباره اطلاعات

یکی دیگر از علائم خرابی هارد لپ تاپ را می توان ناپدید شدن به‌ یک‌ باره اطلاعات نام برد. اطلاعات شما تحت عنوان جریانی پیوسته درون هارد ذخیره نمی گردد. بلکه تمامی آنها در جمعی از بلاک کوچک جای می گیرد. چنین احتمالاتی وجود دارد، که آنها به لحاظ فیزیکی در فضای درایو کنار یکدیگر دیده بشود. تنها علّت از بین رفتن تعدادی از بیت ها ورود صدمه به یکی از بلاک هاست.

چنانچه که شما به منظور جویا شدن فایل ریکاوری را در پیش بگیرید، سیستم عامل سعی در یافتن کلیه ی بلاک ها می کند. بدون وجود داشتن داده ها به صورت کامل امکان دارد، که سیستم عامل گزارشی مبنی بر خرابی را اعلام بدارد. حال آنکه فلش NAND به هر هنگام که بلاکی از اطلاعات افزوده یا کم شود، به لحاظ فیزیکی هم از بین می رود.

لذا در بررسی علائم خرابی هارد لپ تاپ توجه کنید؛ اس اس دی ها به لحاظ عملکرد متفاوت می باشند. اغلب یواس‌بی ها طول عمر کمتری دارند و خرابی‌شان به شما هشداری نمی دهد. چنانچه یک درایو اطلاعات شما را کم کم از دست داد، حتماً آنها را عوض بنمایید! بهترین راه حل نیز می تواند، تهیه نمودن یک نسخه پشتیبان از فایل های شما باشد.

کاهش سرعت عمل دستگاه به هنگام اجرای انواعی از برنامه ها

دیدن چندی اختلالات ساده در کارآیی هاردها نشان دهنده خرابی قطعی‌ اش نخواهد بود. ولی اگر که در عملکرد کلی دستگاه خود تغییراتی چشم گیر را مشاهده کردید، چندان مطلوب نیست. در بررسی علائم خرابی هارد لپ تاپ دقت کنید؛ سخت افزار لپ تاپ یا سی پی یو و پردازنده گرافیکی به هیچ عنوان به مرور زمان کم سرعت نمی شوند.

ولی به لحاظ نرم افزاری ماجرا فرق دارد! به حالتی که امکان دارد، بارگیری بسیار انواعی از برنامه ها در قسمت پس زمینه منجر به بروز تغییراتی ناخوشایند بشود. اگر که لپ تاپ شما بعد از گذر مدّت زمانی طولانی سرعت عمل چندان مناسبی نداشته باشد و یا به هنگام دسترسی به فایل ها زمان بسیاری از شما بگیرد، یعنی یک مشکلاتی وجود دارد.

احتمال خرابی در هارد دیسک ها وجود دارد! البته امکان دارد، اس اس دی نیز معیوب بشود. علائم خرابی هارد لپ تاپ به گونه هایی متنوع خود را نشان می دهند. خطاهای منوط به بلاک در هردو نوعِ درایو امکان دارد، که دیده بشود. این هم اغلب مدت زمانی ر‌خ می دهد، که برای دسترسی به خواندن و نوشتن فایل ها به زمانی غیر معقول نیاز است.

توجه بنمایید؛ بررسی چنین مسئله ای چندان کارساده ای نخواهد بود. پس بهتر است، در این راستا از یک فرد متخصص کمک بگیرید و مشکل لپ تاپ خود را رفع کنید.

 

بوت شدن درایو

اغلب کاربران با این موضوع به خوبی آشنا می باشند. ما می توانیم، آن را به عنوان یک شرایطی عادی برای لپ تاپ شخصی نام ببریم. در کنار علائم خرابی هارد لپ تاپ بهتر است، این مسئله را اینگونه برای شما شرح بدهیم؛

یک روز بسیار شگفت انگیز در حال استفاده از لپ تاپ می باشید. به ناگاه یک نوشته ای وحشت آفرین نظر شما را به خود جلب می کند. آنهم؛ insert Boot Disk and Press any Key چنین جمله ای می باشد.

البته که می تواند، توضیحاتی دیگر برای این جمله نیز به ذهن برسد. مثلاً امکان دارد، که بایوس نوینی را در سیستم عامل خود نصب کرده باشید. ولی اگر که شما تغییراتی را در سیستم عامل ایجاد نکردید و یا به‌روزرسانی ننمودید، با خرابی هارد مواجه خواهید شد.

به دور از علائم خرابی هارد لپ تاپ شما می توانید، اطلاعات مورد نیاز خود را ریکاوری کنید. ولی توصیه کارشناسان ما در هارد ریپیر اینگونه است، که زمان خود برای تهیه پشتیبان و تهیه یک هارد جدید اختصاص بدهید. امیدواریم که به خوبی این مسئله را درک کردید!

چنانچه که خطای مورد نظر در ارتباط با خرابی قسمتی از داده درایو باشد، بهترین راه‌ کار جدای نمودن حافظه ذخیره سازیست! حال آن را تحت عنوان حافظه ثانویه درون یک سیستم عامل دیگر قرار بدهید. چنانچه که لپ تاپی دیگر امکان خواندن اطلاعات آن درایو را داشته باشد، امکان استفاده دوباره از آن وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

وقوع خطاها در ماتریس

ما به آخرین عامل می رسیم. پس همچنان با ما با علائم خرابی هارد لپ تاپ همراه باشید. وقوع خطاها در ماتریس شاید که چندان دلیل محکم و قابل اکتفایی نباشد. اگر که شما با این مسئله مواجه شدید، ابتدا باید دلایل بسیاری بررسی بشود.

در نهایت و به عنوان آخرین جهت به خرابی هارد دیسک می رسیم. در ویندوز شما زمانی با صفحه ای به رنگ آبی کامل رو به رو می شوید، که دستگاه توانایی ادامه کار خود را ندارد.

حال لپ تاپ شما با نشان دادن کد QR سعی می کند، کارتان را راحت تر از چندی پیش کند. بعد از آن یک صفحه وب به نمایش درمی آید. این صفحه در رفع مشکل قطعاً به شما کمک شایانی می کند. اغلب راه حل ها هم دربرگیرنده حذف برنامه هایی جدید از سیستم یا درایو هاست. ولی اگر که خطا در ماتریس یکی از علائم خرابی هارد لپ تاپ باشد، کاری نمی توان انجام داد!

سخن آخر

لپ تاپ ها امروزه به حالت بسیار پیشرفته ای روی کار آمدند. همچنین به شدت پیچیده هستند و شاید که به مرور زمان مشکلاتی را مقابل راه شما قرار بدهند. البته که مشکل هرچه که باشد، قابل رفع خواهند بود.

در واقع هاردها دارای طول عمری محدود می باشند و باید برای سلامتی آنها چاره ای اندیشده بشود. ما در هارد ریپیر امیدوار هستیم، که پیش از رخ دادن علائم خرابی هارد لپ تاپ آن را شناسایی بکنید و به جهت رفع آنها اقدامات لازم را بی اندیشید.

اميدواريم که اطلاعات ما در طول این نوشتار از خود برایتان مفید و کاربردی باشد. البته شما عزیزان در صورت وجود پرسش هایی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را دارید.

از رای شما سپاسگزارم