روش‌ های برداشتن پسورد هارد

روش‌های برداشتن پسورد هارد

روش‌ های برداشتن پسورد هارد:یکی از مهم‌ ترین مشکلاتی که برخی از افراد با آن روبرو هستند وجود پسورد روی هاردهای اینترنال و اکسترنال است. این موضوع باعث عدم دسترسی آن ها به اطلاعات ضروری شده و ممکن است مشکلات مختلفی را برای آنها به وجود بیاورد.

ممکن است گاهی مواقع پسورد هارد خود را فراموش کرده باشید، در این مواقع با کمک روش‌ هایی می‌ توانید پسورد هارد خود را برداشته و به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

روش‌ های برداشتن پسورد هارد فراوان هستند ولی نیاز است، تا شما در مواقع اضطراری از بهترین روش‌ ها استفاده کنید، تا هارد شما آسیب ندیده و اطلاعات مهم از روی آن پاک نشود. در ادامه این مقاله بیشتر برای شما در مورد این موضوع صحبت می‌ کنیم.

متداول ترین روش‌ها جهت برداشتن پسورد هارد

اگر می‌ خواهید، در مورد روش‌ های برداشتن پسورد هارد اطلاعات کامل‌ تری کسب کنید، ما در ادامه این قسمت روش‌ های موثر را به شما معرفی می‌ کنیم:

متداول ترین روش‌ها جهت برداشتن پسورد هارد

۱.حذف پسورد با کمک HDD Unlock Wizard

اگر به دنبال روش‌ های برداشتن پسورد هارد هستید استفاده از این برنامه می‌ تواند، در این مسیر به شما کمک کند. این گزینه یکی از بهترین ابزارها جهت حذف پسورد هارد دیسک است. محیط این نرم‌ افزار بسیار کاربر پسند بوده و کار کردن با آن بسیار راحت است. البته موضوع مهمی که در مورد استفاده از این برنامه باید در نظر داشته باشید این است، که این نرم‌ افزار علاوه بر حذف پسورد باعث پاک شدن اطلاعات هارد نیز می‌ شود.

اگر اطلاعات هارد برای شما مهم است توصیه می‌ کنیم هیچگاه از این روش استفاده نکنید. اما در صورتی که اطلاعات هارد مهم نبوده و شما فقط می‌ خواهید، به هارد دیسک خود در دسترسی داشته باشید می‌ توانید، به راحتی از این برنامه استفاده کنید. الگوریتم این برنامه به گونه‌ای است، که علاوه بر حذف رمز عبور، اطلاعات را برای همیشه پاک می‌ کند. پس هنگام استفاده از این نرم‌ افزار حتماً این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

۲.حذف پسورد با کمک Victoria HDD

یکی دیگر از روش‌ های برداشتن پسورد هارد را می‌ توانیم استفاده از نرم‌افزار Victoria HDD معرفی کنیم. این نرم‌ افزار به عنوان یک برنامه مفید جهت بازیابی پسورد در هارد دیسک مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

این بانک اطلاعاتی قدرتمند دارای مزیت‌ ها و قابلیت‌ های ویژه فراوانی است، که آن را نسبت به برخی دیگر از برنامه‌ ها برتری داده است. برای مثال حجم آن کم بوده و رابط کاربری راحتی نیز دارد.

در صورتی که تمایل به بازیابی پسورد خود دارید و می‌ خواهید، به اطلاعات مهم موجود روی هارد دیسک خود به طور مجدد دسترسی داشته باشید این برنامه می‌ تواند، به شما کمک کند. البته امکان حذف پسورد و به دنبال آن حذف برنامه‌ ها نیز از روی هارد وجود دارد.

۳.حذف پسورد با کمک MHDD

همانند روش‌ های قبلی این گزینه نیز جزو موثرترین روش‌ های برداشتن پسورد هارد است. البته مانند بسیاری از نرم‌ افزارها علاوه بر اینکه پسورد هارد را حذف می‌ کند باعث حذف دائمی تمامی اطلاعات نیز می‌ شود.

پس اگر اطلاعات مهمی روی هارد دیسک خود دارید توصیه می‌ کنیم، به هیچ عنوان از این برنامه استفاده نکنید. این نرم‌افزار درون CD ریکاوری قرار دارد، که سیستم عامل آن از قبل نصب شده است و می‌ تواند نقش مهمی در بررسی فایل‌ ها و عیب یابی آنها داشته باشد. برای اینکه از این برنامه استفاده کرده و پسورد هارد دیسک خود را حذف کنید باید طبق مراحل زیر عمل نمایید:

۱-در ابتدا Ultimate Boot CD را دانلود کنید.

۲-سپس نرم‌افزار را روی CD رایت نمایید.

۳-مسیر “HDD” > “Diagnostic” > “MHDD” را طی کنید.

۴-در این قسمت لیست هارد دیسک‌ ها را می‌ بینید.

۵-هارد دیسکی که قرار است پسورد آن حذف شود، را انتخاب کنید.

۶-عبارت Unlock را تایپ کرده و زمانی که پسورد از شما خواسته شد عدد یک را تایپ کنید.

۷-در مرحله بعد عبارت DISPWD را تایپ و عدد یک را فشار دهید.

۸-به طور مجدد پسورد را وارد کنید.

۹-هارد دیسک شما بازیابی شد.

۴.حذف پسورد با کمک CMOSPWD

اگر بخواهیم بیشتر و کامل‌تر در مورد روش‌ های برداشتن پسورد هارد برای شما صحبت کنیم می‌ توانیم، به استفاده از نرم‌ افزار CMOSPWD نیز اشاره کنیم. با کمک این نرم‌ افزار شما در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌ توانید پسورد خود را حذف کرده و اطلاعات هارد را بازیابی کنید. برای استفاده از این نرم‌ افزار باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱-در ابتدا نرم‌ افزار CMOSPWD را دانلود کرده و آن را از حالت فشرده خارج کنید.

۲-سپس آن را در درایو C کپی نمایید.

۳-پنجره RUN را باز کنید.

۴-عبارت Cmd را تایپ و کلمه دکمه اینتر را بزنید.

۵-آدرس cd c:\cmospwd-5.0\windows\ را در cmd تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.

۶-در این مرحله نوبت به تایپ ioperm و cmospwd_win /k و زدن اینتر می‌ رسد.

۷-به پنجره‌ای هدایت می‌ شوید، که اعداد مختلفی در آن وجود دارد عدد ۲ را تایپ کنید.

۸-پسورد شما حذف شد.

حذف پسورد با کمک CMOSPWD

به کار بردن روش‌ های مطمئن‌تر و موثرتر برای حذف پسورد بدون پاک شدن اطلاعات

همانطور که متوجه شدید روش‌ های برداشتن پسورد هارد اکثراً باعث حذف دائمی اطلاعات می‌ شود. بسیاری از افراد روی هارد دیسک خود اطلاعات مهم و ضروری دارند اگر شما نیز جزو این افراد هستید و تمایلی به پاک شدن اطلاعات ندارید باید از افراد با تجربه و ماهر در این زمینه بخواهید پسورد شما را حذف کرده بدون اینکه اطلاعاتتان نیز پاک شود.

افراد فعال‌ در این حوزه با کمک روش‌ های تایید شده و انواع نرم‌ افزارهای پیشرفته به صورت تخصصی و سخت‌ افزاری، پسورد روی هارد شما را حذف کرده و آن را مثل قبل در اختیار شما قرار می‌ دهند. به طوری که می‌ توانید، با خیال راحت به طور مجدد از اطلاعات خود استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد روش‌ های برداشتن پسورد هارد صحبت کردیم. اگر پسورد هارد دیسک خود را که فراموش کرده‌اید می‌ توانید، از خدمات مجموعه کانون بازیابی اطلاعات برای بازیابی یا حذف آن کمک بگیرید.

مجموعه ما برای رفع این مشکل از مشاوران و مهندسان با تجربه کمک می‌ گیرد و به صورت پیشرفته پسورد روی هارد شما را پاک می‌ کند، بدون اینکه به هارد یا اطلاعات شما آسیبی وارد شود. شما می‌ توانید، به صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کرده و از تمامی خدمات آنها در کمترین زمان و با هزینه منصفانه بهره‌ مند شوید.

از رای شما سپاسگزارم