رفع مشکل دیتکت نشدن هارد

رفع مشکل دیتکت نشدن هارد

رفع مشکل دیتکت نشدن هارد چگونه انجام می شود؟ گاهی اوقات ممکن است هارد شما توسط دستگاه شناسایی نشود که در اصطلاح می گوییم دیتکت نمی شود. این موضوع می تواند بر اثر مشکلات فنی یا مشکلات بسیار ساده مانند قطع شدن سوکت باشد. زمانی که سیستم ما پیام دیتکت نشدن هارد را می دهد باید چه عکس العملی داشته باشیم.

در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر این موضوع را مورد برسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

چه مواردی باعث نمایش دیتکت شدن هارد می شود

برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد ابتدا باید مشکلاتی را که باعث این مسئله می شوند را شناسایی کرده سپس به رفع آن بپردازید. زمانی که این مشکلات بروز می کند جای نگرانی نیست زیرا امکان بازیابی اطلاعات بعد از رفع مشکلات وجود دارد. برای شناخت عواملی که باعث این اشکال می شوند با ما همراه شوید.

۱-خرابی هارد

نخستین دلیل که باعث عدم شناسایی هارد دیسک می شود خرابی آن می باشد. در صورتی که قسمت بوت درایو یا سوپر بلوک پارتیشن دچار مشکل شده باشد.همگامی که سیستم فایل دچار مشکل شده هارد از کار خواهد افتاد در این موقعیت باید برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورتی که هارد دیسک شما دچار آسیب های فیزیکی شده باشد بی شک این مشکل بروز خواهد کرد.و همانطور که می دانید هاردها دارای قطعات ظریف و پیچیده ای هستند. این قطعات سخت مشغول فعالیت می­باشند تا به این ترتیب عملکرد درایو به درستی انجام بگیرد. طراحان درایو این قطعات را به گونه ای طراحی می کنند که بتوانند مقاومت زیادی داشته باشند.

این قطعات می توانند مدت زمان زیادی دوام بیاورند اما در شرایطی مانند فشار آمدن ضربه، به زمین افتادن دچار شکستگی و صدمه دیدگی خواهند شد. در این موقعیت است که هارد با مشکل عدم شناسایی توسط سیستم روبرو می شود.

در برخی موارد نیز قدیمی بودن قطعات هارد باعث می شود که با مشکل عدم شناسایی توسط سیستم روبرو شود. در صورت بروز این مشکلات برای رفع رفع مشکل دیتکت نشدن هارد می توانید به افراد متخصص و تکنسین های حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

۲-پاره شدن کابل یا مشکل اتصال

یکی دیگر از مشکلات بسیار غیرمتداول که باعث می شود هارد شما توسط دستگاه شناسایی نشود مشکل اتصال آن به دستگاه است. در صورت بروز این مشکل کابل رابط را چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. معمولا کارشناسان اولین توصیه ای که در زمینه رفع مشکل دیتکت نشدن هارد هارد دارند این است که ابتدا سیستم را خاموش کرده و هارد را از آن جدا نمایید.

کابل را بررسی کنید و در صورت مشکل داشتن آن را با یک کابل سالم تعویض نمایید تا مشکل شما حل شود. البته این موضوع کمتر پیش می آید که یک کابل باعث عدم شناسایی هارد توسط سیستم باشد. در برخی موارد پورت ها یا سوکت ها دچار شل شدگی یا شکستگی می شوند که این امر باعث می شود هارد شناسایی نشده و اطلاعات در دسترس کاربران قرار نگیرد.

نکته مهم در این زمینه که باید به آن توجه کنید اهمیت اطلاعاتی است که بر روی هاردها وجود دارد. بنابراین لازم است پیش از بروز مشکل اطلاعات درج شده بر روی هارد را بکاپ گیری نمایید.

راهکارهایی برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد

با توجه به اینکه هاردها به عنوان تجهیزات قابل حمل و مطمئنی شناخته می شوند بیشتر افراد تمایل دارند که از این تجهیزات برای حفظ اطلاعات خود استفاده کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این هاردها نیز مانند هر وسیله الکتریکی دیگر دچار مشکل شوند.

بنابراین می توانید با بکاپ گیری فایل ها خیال خود را از جانب نگهداری فایل ها راحت کنید. در ادامه به برخی از راهکارها برای از بین بردن مشکلات عدم شناسایی هارد توسط سیستم می پردازیم.

برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد ابتدا بررسی کنید که عملیات برق رسانی به هارد انجام می گیرد. چراغ آن روشن می باشد. در صورت عدم برق رسانی هارد شما توسط سیستم شناسایی نخواهد شد.

در صورتی که برق رسانی به هارد بدون مشکل است برای رفع این مشکل می توانید کامپیوتر خود را ریستارت کنید. ممکن است بیشتر افراد بگویند این یک راهکار کلیشه ای و بی نتیجه است. اما در برخی موارد ری استارت می تواند به رفع مشکل عدم شناسایی هارد کمک کند.

ممکن است کامپیوتر سی پی یو شما تحت فشار باشد یا مشکل ناشناخته دیگری رخ داده باشد. زمانی که شما کامپیوتر خود را مجددا روشن و خاموش می کنید و به سیستم اجازه می دهید که از نو خودش را تنظیم کند این مشکل از بین خواهد رفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سیستم دیگری را امتحان کنید

برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد ممکن است همه این ترفندها را به کار ببرید اما مشکل شما حل نشود. در این موقعیت هارد خود را به وسیله یک سیستم و پورت دیگر امتحان کنید. در صورتی که چند نوع پلتفرم دارید لازم است آن را به وسیله سیستم عامل دیگری امتحان کنید. در برخی موارد امکان دارد درایو کامپیوتری که از آن استفاده می کنید فرمت نشده باشد.

لازم است برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد آن را بر روی هارد کپی کرده و آن را با فرمتی تطبیق دهید که متناسب با هارد باشد. در صورتی که این موارد را امتحان کردید اما پاسخ مناسب دریافت نشد لازم است که هارد را نزد متخصص این حوزه ببرید و نسبت به تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که در برخی موارد عدم بروزرسانی درایوها باعث می شود که مشکل عدم شناسایی برای هارد شما به وجود بیاید. برای رفع این مشکل درایوها را بروزرسانی نموده و به پیغام هایی که توسط سیستم برای شما ظاهر می شود دقت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی موضوع رفع مشکل دیتکت نشدن هارد پرداختیم. در صورتی که با انجام راهکارهای ارائه شده مشکل شناسایی هارد شما حل نشد لازم است آن را به نزد تکنسین های معتبر مانند کارشناسان هارد ریپیر ببرید تا به رفع مشکل بپردازد.

از رای شما سپاسگزارم