بازیابی اطلاعات هارد سوخته: راهنمای گام به گام

بازیابی اطلاعات هارد سوخته: راهنمای گام به گام اکنون هارد شما سوخته است؟ درست می باشد! ما چگونه می توانیم، در راستای بازیابی این اطلاعات اقدام کنیم؟

برای جوابی صریح و روشن به این پرسش‌ تان باید بگوییم؛ اکثرا انجام چنین کاری ممکن خواهد بود. ما در طول این نوشتار از خود مایل هستیم، به سوال مطروحه جوابی قانع کننده بدهیم.

پس با ما همراه بوده و جواب سوالات خود را به دست آورید. البته شما به هنگام وجود ابهاماتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با کارشناسان ما را خواهید داشت.

چگونگی بازیابی اطلاعات هارد دیسک معیوب (سوخته)

این روزها توجه بسیاری به سمت هارد دیسک ها رهسپار شده است. پیش از بررسی چگونگی بازیابی اطلاعات هارد سوخته بایست خاطر نشان شویم؛ این وسیله ضروری نه فقط منبعی از خاطرات شخصی و خانوادگی ما می باشند، بلکه اسرار کاری ما را هم در دل خود جای داده اند‌‌‌. به عبارتی در بسیاری از لحظات موقعیت شغلی و کاری ما را درون خودشان فرا می گیرند.

ولی اتفاق در کمین ما بوده و حداقل امکان دارد، که در طول چندین سال هارد ما برای یک بار بسوزد. چقدر دلهره آور! حال یک سوال بسیار مهم ذهن ما را به خود مغشوش خواهد ساخت.

اینکه آیا امکان بازیابی اطلاعات هارد سوخته وجود دارد؟ برای درک و فهم بهتر این موضوع باید دو نکته را بررسی کنیم.

دو نکته بسیار مهم در دنیای بازیابی اطلاعات از هارد!

۱.اولین نکته این می باشد، که از نگرش متخصصان ما هیچ گونه سوختگی در هارد دیسک رخ نمی دهد. مگر زمانی که دچار حریق (آتش سوزی) شده باشد.

به این هنگام ها می توان گفت؛ هارد دچار سوختگی شده است. (به عبارتی ممکن است، که شما با مشکلات عدم شناسایی هارد رو به رو بشوید.) پس تـوصیه مــا چنین می باشد؛ به هنگامی از بازیابی اطلاعات هارد سوخته یاد کنیم، که برد آن دچار سوختگی شده است.

۲.برخی از مواردی که منجر به خرابی و سوختگی هارد می گردد، می توان از؛ نوسان برق و یا اشتباه زدن سوکت پاور هارد نام برد. بدین هنگام ها دو علائم به جهت خرابی هارد دیسک ها نمایان می گردد. آنها عبارتند از؛

-روشن نگردیدن هارد و یا برخواستن دود از هارد.

طی هر دو مورد نام برده از بازیابی اطلاعات هارد سوخته موتورش گردش نمی کند! (صدای همچون فــن دور موتور شنیده نمی شود.) البته گردش ننمودن موتور هارد علل متنوعی دارد. ولی اگر که اطمینان کسب کنیم، برد هارد سوخته می توان به دو علل نام برده اشاره کرد.

علل سوختن یا خراب شدن هارد دیسک چه می باشد!

هارد دیسک چون دیگر قطعات الکترونیکی به خودی خود دچار عیب و نقص می شود. بنابراین نمی توان تنها بر روی ورود ضربه زوم کرد. آنها از طول عمر محدودی برخوردار بوده و این مدت زمان را می توان میان سه الی پنج سال خلاصه کرد.

البته تمامی اینها در سایه نحوه نگهداری و مراقبت از هارد توسط شما مشخص خواهد شد.

با اصلی ترین علل سوختن هارد دیسک ها آشنا شوید!

پیش از بررسی چگونگی بازیابی اطلاعات هارد سوخته بهتر است؛ درباره اصلی ترین عللی که منجر به وقوع این رخداد می شود، سخن بگوییم.

یکی از متداولترین دلایل سوختن این قطعه در اشتباه وارد نمودن کابل برق به هارد دیسک خلاصه می شود. گاها هم به دلیل وجود مشکل در منبع تغذیه اتفاق افتاده و برخی مواقع به واسطه ی شوک الکتریکی اتفاق می افتد.

زمانی که به هارد برقی بیش از اندازه وارد شود، چه مشکلاتی رقم خواهد خورد؟ در چنین موقعیت هایی اتفاقی که خواهد افتاد، ورود آسیب به برد هارد است. این قطعه بر روی شاسی هارد نصب می گردد. نقش آن بسیار پر اهمیت بوده و چنانکه بدان آسیب وارد شود، مشکلات عدیده ای رقم می خورد. برد هارد به عنوان یک کنترل کننده محسوب شده که در قسمت پشتی هارد قرار گرفته و مسئولیتش کنترل جریان برق است.

به دور از نحوه بازیابی اطلاعات هارد سوخته به هنگامی که آن کا می کند، جریان برق از برد گذر و به سمت قطعه اصلی می رود. در چنین مواقعی موتور اسپیندل کار چرخش را آغاز و هد خواندن و نوشتن حرکت را شروع مـی‌ کنند. دستورات مربوط به خواندن و نوشتن توسط برد به هارد انتقال پیدا می کند. بنا بر این دلایل بوده که برد نقشی بسیار پر رنگ برعهده خود دارد.

با اصلی ترین علل سوختنِ هارد دیسک ها آشنا شوید!

مهم ترین نشانه های سوختن برد هارد چیست؟

ما در قسمت زیر به چند مورد از نشانه های سوختن برد هارد اشاره خواهیم نمود. اینگونه پیش از کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه بازیابی اطلاعات هارد سوخته درباره وقوع مشکل مطمئن خواهید شد. این نشانه ها از قرار زیر است؛

۱.برخواستن بوی سوختگی

امکان دارد، که بویی عجیب و غریب یا همان سوختگی از هارد به مشام شما برسد. اینچنین می توان احتمال داد، که برد دچار سوختگی یا ایراد شده است.

۲.داغ شدن سریع السیر

به هنگامی که هارد کار می نماید، یک حرارت ثابت تولید خواهد شد. چنانکه هارد شما زودتر از حد انتظار داغ شد، به احتمال بسیار برد آسیب دیده است.

۳.کند عمل کردن هارد

زمان هایی که خطاهایی نشان داده نشده ولی هارد کند می شود، نشان دهنده ورود آسیب به بخشی از هارد است. در چنین موقعیت هایی به دور از بازیابی اطلاعات هارد سوخته شما باید برد را بررسی بنمایید.‌

۴.عملکرد غیر قابل قبول سیستم

قطع شدگی برق و یا ورود شوک الکتریکی قطعا صدماتی جبران ناپذیر به برد وارد خواهد نمود.

۵.صدای کلیک غیر قابل تحمل

به همان شکل که شما هم می دانید، یکی از نشانه‌ های تشخیص ورودِ آسیب به هارد به گوش رسیدن صدای کلیک آزار دهنده است. چنانکه این صداها به گوش می رسد، یعنی هارد دچار آسیب فیزیکی همانند؛ شکستگی یا… شده است.

۶.متوقف شدن چرخش هارد

به گونه ای کلی در زمان خواندن و یا نوشتن اطلاعات هارد، پلاتر آن می چرخد. پس به هنگام های عدم چرخش احتمال دارد، که برق کافی بدان نرسد. در این هنگام ها هم برد به عنوان مشکل اصلی شناخته خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

رایج ترین عللی که منجر به سوختن هارد دیسک می شود، چیست؟

ما قبل از بررسی چگونگی بازیابی اطلاعات هارد سوخته با شما درباره علل وقوع این پدیده صحبت خواهیم نمود. این عوامل دربرگیرنده موارد زیر است؛

۱.متصل نمودن اشتباه هارد به کابل برق و یا همان منبع تغذیه دستگاه! اغلب این اتفاق در اینترنال ها رخ می دهد. در چنین مواقعی هارد سوخته و یا از آن دودهایی استرس زا بلند می شود.

۲.بروز نوسان برق در پورت یو اس بی کامپیوتر و یا لپ تاپ.

۳.وقوع اتصالی در زمان های برخورد قطعات فلزی که اغلب در نمونه های اکسترنال دیده می شود. در نهایت جک یو اس بی و یا برد دچار برخی از ایراد ها می شود.

۴.بروز سوختگی در هارد دیسک ها به دلیل ریختن مایعات بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ!

چگونگی بازیابی اطلاعات هارد سوخته: راهنمای گام به گام

حال نوبت آن فرا رسیده است، که به سوال اصلی شما پاسخ بدهیم. به این مسئله بسیار مهم توجه بنمایید، که شیوه بازیابی اطلاعات هارد سوخته به مشکل به وجود آمده بستگی دارد.

هارد ها به دو روش آسیب می بیند. یکی فیزیکالی بوده و دیگری لاجیکالی است. بخش فیزیکالی آن شامل قطعاتی همانند؛ موتور هارد، پلاتر که محل انباشت اطلاعات می باشد و هد، است.

بخش لاجیکالی هم دربرگیرنده سیستم عامل و نرم افزار هارد دیسک که مهم ترین قسمت آن فریمور بوده می باشد. فریمور خود به تنهایی منجر به خرابی کلیه ی اجزای تشکیل دهنده سیستم هارد خواهد شد. توجه داشته باشید، که در بازیابی اطلاعات هارد سوخته خرابی فریمور یعنی بروز ایراد برای مغز متفکر سیستم شما!

چنانکه این ایراد برای سیستم شما رخ داده است، توصیه ما به شما سپردنِ کار خود به تکنسین های ماست. تنها کاری که باید انجام بدهید، تماس با کارشناسان ما در مجموعه هارد ریپیر تماس بگیرید.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود به علل وقوع سوختگی در هارد پرداختیم. همچنین با شما در رابطه با نحوه بازیابی اطلاعات هارد سوخته صحبت کردیم. اینکه بهتر است، شما عزیزان پیش از هرگونه اقدامی با متخصصان ما تماس بگیرید.

اینگونه به بهترین نتیجه ها رسیده و برای باری دیگر به اطلاعات خود دست خواهید یافت. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این نوشتار از ما برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

از رای شما سپاسگزارم