بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا

بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا

به دور از بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا طی سال۲۰۰۱  شرکتی در تایوان با نام Adata Technology تأسیس گردید. سالها گذشت و این شرکت به مرور تحت عنوان عظیم ترین تولید کننده قطعات کامپیوتری و دستگاه ذخیره سازی شناخته شد.

ابتدا این شرکت فعالیت خود را برروی تولید باکس هارد نیز حافظه فلش متمرکز نمود. گذشت و گذشت، تا اینکه شرکت ای دیتا انواعی از هارد اکسترنال ها را تولید کرد و از آنها رونمايي نمود.

آنها شعارهایی مختلف چون تولید هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد آب سر دادند و توانستند، به فروش خوبی در بطن بازار دست یابند. همچنین نمونه هایی اس اس دی را ساختند و در این زمینه هم پیشرفت نمودند. حال در کنار تمامی اینها و معرفی کوتاهی از این شرکت ما تمایل به بررسی چگونگی ریکاوری اطلاعات از هارد Adata را داریم.

چرا هارد اکسترنال ای دیتا شناسایی نمی شود!

در کنار بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا شما باید بررسی کنید، که چرا هارد اکسترنال ای دیتا شناسایی نمی شود. در واقع هارد اکسترنال که نام بردیم، یک دستگاه ذخیره سازی قابل حمل شناخته می شود.

شما امکان بهره گیری از آنها به جهت ذخیره نمودن یا جا‌به‌جایی اطلاعات را دارید. با تمامی این اوصاف گاهی آن، توسط کامپیوتر شما شناسایی نمی شود. البته که این مسئله می تواند، برای تک به تک ما آزار دهنده به نظر رسد.

چرا که در چنین موقعیت هایی ما توانایی دسترسی به داده ها را نداریم و می‌باید در راستای بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا اقدام کنیم. ولی آیا می دانید، که چرا هارد ای دیتا توسط سیستم شما شناسایی نمی شود!

علت عدم شناسایی هارد ای دیتا توسط سیستم

علت هایی بسیار در این راستا به چشم می خورد. حال ما در ادامه متن به برخی از رایج ترین آنها می پردازیم!

۱.آسیب فیزیکی

اغلب کاربران چنین باورهایی را دارند، که هارد خریداری شده دارای دو قابلیت است. یکی اینکه ضد آب می باشد و دیگری هم ضد ضربه بودن هارد ای دیتا است. به همین خاطر فراموش می کنید، که شاید بنا بر این آسیب ها گرفتار بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا بشوید. پس حتماً نسبت به آسیب هایی فیزیکی که احتمال ورود آنها به هارد وجود دارد، توجه بکنید!

۲.نوسانات ولتاژ

البته که بروز نوسانات در برق یکی دیگر از مواردی است، که احتمال عدم شناسایی هارد توسط سیستم را افزایش می دهد. زیرا در چنین موقعیت هایی هارد ای دیتا خراب خواهد شد!

۳.بروز شکستگی در پورت USB

چنانچه که پورت یو اس بی هارد ای دیتا شما شکسته است، حتماً برای رفع مشکل به یک مرجع معتبر و البته متخصص مراجعه کنید. زیرا عملیات تعمیر سوکت کاری سخت و کمی پیچیده به نظر می رسد. پس برای عدم گرفتاری به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا از تکنسین هایی ماهر در این زمینه کمک بگيريد.

۴.به روز رسانی نکردن درایو

یکی از متداول ترین مشکلاتی که امکان وقوع آن در چنین هاردهایی وجود دارد، عدم به روز رسانی کردن درایو است. گاهاً اختلالاتی در این فرآیند به وجود می آید و معمولاً شما با نشانه هایی به ویژه عدم شناسایی شدن Adata در سیستم خود رو به رو می شوید.

پس هارد دیسک در چنین مواقعی روشن خواهد شد! کاملاً عادی به چرخش ادامه‌ می دهد و صداهایی عجیب و غریب به گوش نمی رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

چرا اطلاعات هارد ای دیتا از دست می رود؟

پیش از پرداختن به روش هایی برای بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا بهتر است، با هم درباره علل از دست رفتن اطلاعات چنین هاردهایی صحبت کنیم. همچون تمامی دستگاه ذخیره سازی امکان دارد، اینها هم در معرض خطر قرار بگیرند. ما در ادامه به بعضی از شایع ترین عللی که منجر به از دست دادن اطلاعات Adata می شود، خواهیم پرداخت؛

.بروز خطای انسانی

گاهی اوقات احتمال دارد، که شما به اشتباه هارد را فرمت بنمایید و حتی اطلاعات خود را از آن حذف کنید!

.وقوع مشکلات نرم افزاری

گاه وقوع مشکلات نرم افزاری شما را مجاب به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا می کند. مثلاً می توان به ویروس ها یا بد افزارها اشاره کرد. اینگونه اطلاعات شما از دست می رود و باید چاره ای انديشيده شود.

.بروز مشکلات سخت افزاری

گاهاً هم مشکلات سخت افزاری وارده عرصه می شوند. مثلاً ما می توانیم؛ به ورود ضربه به هارد اکسترنال، نفوذ آب به دستگاه مورد نظر یا بروز نوسانات در ولتاژ برق اشاره بنماییم‌. اینها همگی دست به دست هم می دهند و به عنوان قاتل اطلاعات شما شناخته می شوند.

نشانه هایی برای از دست دادن اطلاعات هارد اکسترنال ای دیتا

ما در ادامه به شما نشانه هایی را می گوییم؛ که بیان کننده نیازتان به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا است. این علائم عبارتند از؛

-اکنون شما هارد اکسترنال را به سیستم خود متصل نمودید، درست است؟ در این هنگام با پیام هایی چون؛ (درایو شناسایی نشد!) یا (دسترسی بدین درایو مجازی نیست!) رو به رو خواهید داشت.

-هارد شما از حالت رایج بسیار کندتر عمل می کند.

-صداهایی عجیب و غریب از هارد ای دیتا به گوش می رسد. مثلاً تیک تیک یا صداهایی چون زوزه!

-حتی امکان دارد، هارد بسیار طبیعی شروع به کار کند، ولی متأسفانه در کامپیوتر شما شناسایی نمی گردد.

اینها برخی از نشانه های نیاز شما عزیزان به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا است! پس اگر که اهمیت اطلاعات برای شما بسیار بالاست، همچنان ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید. البته شما عزیزان در صورت وجود سؤالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

چگونگي امکان بازیابی اطلاعات از هارد ADATA

انتخاب یک روش مناسب در این راستا البته که به نوع خرابی و شدت آن بستگی خواهد داشت. گاه می توان از نرم افزار موجود به جهت بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا کمک گرفت! گاهاً نیاز به تعمیر این دستگاه توسط متخصصان است. پس شما دوستان عزیز به جهت یافتن یک نرم افزار خوب در این مسير می توانید، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

روش تعمیر هارد ای دیتا

چنانچه که نرم افزارهای موجود پاسخ گوی نیاز شما در این راستا نباشند، چاره ای به غیر از تعمیر این دستگاه وجود نخواهد داشت. این فرآیند بسیار دشوار و پیچیده است، نیز باید از متخصصان کمک بگیرید. البته که ما در هارد ریپیر کمک حال شما در این زمینه خواهیم بود! پس همراهی ما را بپذيريد و به اطلاعات خود دست پیدا کنید.

چرا هارد ای دیتا بوق می زند؟

اغلب علت برخواستن صدا از هارد اکسترنال ورود ضربه بدان است. زمانی که هد خواندن و نوشتن‌ برروی پلاتر گیر می نماید، صداهایی چون بیپ بیپ به گوش می رسد! بدین نکته توجه بنمایید؛ که هد هارد قطعه‌ ای بسیار حساس و ظریف است. آن نیز با حد فاصل بسیار کمی به هنگام روشن شدن هارد برروی پلاتر آن به حرکت درخواهد آمد و شروع به خواندن و نوشتن داده شما می کند.

حال آنکه در بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا دقت کنید؛ در این هنگام هارد روشن است و ضربه می خورد، به واسطه ی برد فرمان قطع متصل شدن به پلاتر صادر خواهد شد. پلاتر در این زمان تمام و کمال می ایستد.

پس آنچه که رخ می دهد، عدم قرارگیری هد در جای اصلی اش است و در آخر روی پلاتر خواهد ایستاد. در این مدت زمان شما نباید هارد دیسک خود را به کامپیوتر وصل بنمایید!

احتمال ریکاوری اطلاعات از هارد را افزایش بدهید!

شما به جهت افزایش احتمال بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا می توانید، به نکات زیر توجه بنمایید!

-هنگامی که به هارد شما آسیب رسیده است، آن را به سیستم خود وصل ننمایید.

-به هر میزان که بیشتر از هارد ای دیتا استفاده کنید، احتمال ورود آسیب بدان افزایش می یابد.

-به جهت بازیابی اطلاعات خود حتماً از نرم افزارهایی معتبر و قابل اطمینان بهره بگیرید.

-در زمان نیاز به بازیابی اطلاعات توسط یک مرکز، حتماً افراد متخصص و ماهر را انتخاب کنید.

دوستان عزیز ما به این نکته اشاره نمودیم، که به هنگام نیاز به ریکاوری اطلاعات خود حتماً از نرم افزارهایی مطمئن استفاده کنید. البته گاه لازم است، که به جهت بازیابی اطلاعات خود به مراکزی معتبر مراجعه بنماییم. در این هنگام ها در راستای بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا کارشناسان ما در کنار شما خواهند بود.

زیرا چنین مسئله ای بسیار چالش بر انگیز است و البته شما عزیزان در صورت توجه بدین نکات می توانید، پشت سر گذاشتن این مسیر را برای خودتان راحت‌ تر کنید.

سخن آخر

دوستان عزیزمان، ما در طول این مطلب از خود با شما درباره چنین مسئله ای که هارد ای دیتا چیست و ریکاوری اطلاعات آن چگونه امکان پذیر است، صحبت نمودیم. همانطور که خواندید، شما باید پیش از بازیابی به مشکل پیش آمده توجه کنید. سپس با توجه به سطح آن، از نرم افزار ها استفاده کنید و یا به یک مرکز تخصصی مراجعه بنمایید.

به هرحال در راستای بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا ما در کنار شما خواهیم بود. تنها کاری که باید انجام بدهید، برقراری ارتباط با کارشناسان هخامنش است. ما در کنار شما هستیم، تا تمامی مشکلاتتان را برطرف کنیم.

از رای شما سپاسگزارم