بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا

بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا

بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا زمانی اتفاث می افتد که بنا به هر دلایلی اطلاعات ذخیره شده بر روی این دستگاه حذف شود. هارد ای دیتا به عنوان یکی از دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات شناخته می شود که بسیار نورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد ممکن است تحت تاثیر موارد مختلفی این دستگاه قابلیت ارائه اطلاعات را نداشته باشد.

در این موقعیت می گوییم اطلاعات موجود بر روی دستگاه حذف شده است. داریم به بررسی دلایل ریکاوری اطلاعات هارد ای دیتا بپردازیم.

علائم نیاز به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا

همانطور که قبلا اشاره کردیم مشکلاتی وجود دارند که باعث می شود هاردهای ای دیتا نیاز به ریکاوری اطلاعات پیدا کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از دلایل که بازیابی اطلاعات در هارد ای دیتا را الزامی می کند بپردازیم.

علائم نیاز به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا

۱-صدمات فیزیکی

یکی از باورهای غلط در رابطه با هاردهای ای دیتا وجود دارد ضد ضربه و ضد آب بودن این نوع هارد است که موجب می شود به صدمات فیزیکی وارد شده به ان ها توجه ای نگردد. یکی از مرسوم ترین مشکلاتی که باعث می شود هاردهای ای دیتا تحت تاثیر قرار بگیرند صدمات فیزیکی است.

البته باید توجه داشته باشید که این صدمات ممکن است بر اثر ضربات فیزیکی ایجاد شود، درست است که هاردهای ای دیتا در مقایسه با دیگر هاردها از مقاومت بیشتری برخوردار هستند.

۲-نوسانات یا تغییرات ولتاژ

در ادامه بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا باید به این نکته اشاره کنیم که نوسانات برق باعث می شود که هاردهای ای دیتا دچار آسیب دیدگی شوند. در صورتی که این دستگاه ها در مقابل نوسانات ولتاژ قرار بگیرند دچار آسیب دیدگی و حذف اطلاعلت می شود. در این موقعیت هاردها به وسیله ی سیستم کامپیوتر قابل شناسایی نمی باشند.

۳-شکستگی پورت USB هارد Adata

در برخی موارد ممکن است سوکت دستگاه شما دچار شکستگی می شوند. در این موقعیت پیشنهاد می شود که باید هارد را به مراکز تخصصی ببرند. دقت داشته باشید که تعویض و تعمیر سوکت شکسته در هاردهای ای دیتا بسیار تخصصی و پیچیده است بنابراین باید توسط تکنسین های حرفه ای انجام گیرد.

۴-عدم بروز رسانی درایور هارد Adata

عدم بروز رسانی درایور هارد Adata می تواند یکی از عوامل نیاز به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا باشد. معمولا نشانه عدم بروزرسانی درایوها دیتکت شدن شدن یا عدم تشخیص هاردها توسط دستگاه ها است.

در این موقعیت هارد دیسک به شکل طبیعی روشن می شوند که به شکل طبیعی دارای چرخش می باشد. در این شرایط هیچ نوع صدای غیرعادی از دستگاه به گوش نمی رسذ اما هارد شناخته نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

دلایل از دست رفتن اطلاعات هارد اکسترنال Adata

در ادامه بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که منجر به این مشکل می شود. هر نوع دستگاه مخصوص ذخیره سازی اطلاعات می تواند دچار اشکالاتی شود که منجر به از دست رفتن اطلاعات شود. برخی از متداول ترین دلایل شامل موارد زیر است که در ادامه به شکل مختصر آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱-خطای انسانی

در برخی موارد امکان دارد که افراد دچار اشتباه شده و اطلاعات موجود بر روی دستگاه هارد خود را پاک کنند. زمانی که دستگاه هارد فرمت می شود داده ها بر روی حافظه باقی می مانند اما توسط کامپیوترذ شناسایی نمی شوند.

۲-مشکلات نرم افزاری

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود کاربران اقدام به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا نمایند مشکلاتی است که در حوزه نرم افزاری اتفاق می افتد. این امر باعث می شود که اطلاعات موجود در هاردهای اکسترنال از دست برود. علاوه بر این امکان دارد در برخی موارد دستگاه هارد یا ذخیره کننده اطلاعات به دلیل مشکلات سخت افزاری دچار نقص شوند.

این مشکلات شامل نوسانات در جریان برق، ضرب دیدگی، نفوذ آب به دستگاه و …. هستند که باعث از دست رفتن اطلاعات در این نوع هارد می شود.

علائم از دست رفتن اطلاعات هارد اکسترنال Adata

پیش از اینکه به بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا بپردازیم لازم است که علائم و نشانه ها آن را مورد بررسی قرار دهید سپس به رفع مشکل بپردازید.

زمانی که هارد اکسترنال ای دیتا را به کامپیوتر متصل نمایید ممکن است با پیام هایی مثل درایو شناسایی نمی شود یا امکان دسترسی به این درایو مجاز نمی باشد، مواجه شوید اطلاعات شما دچار مشکل شده است.

در برخی موارد هاردهای اکسترنال در هنگام عملکرد به صورت آهسته کار می کند.

در صورتی که هاردها صداهای غیر طبیعی یا نا به هنجار از خود بروز بدهند، مانند صدای وز وز و تیک تیک شک نکنید که هارد شما با مشکل مواجه شده است.

در صورتی .که هارد شما به شکل طبیعی کار می کند اما به وسیله سیستم قابل شناسایی نمی باشد شک نکنید که هارد شما دچار مشکل شده و ممکن است با از دست رفتن اطلاعات مواجه شوید.

روش های ریکاوری برای هارد ای دیتا

به کارگیری روش برای بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا بستگی به میزان و شدت، نوع خرابی این دستگاه ها دارد. در برخی از موارد این امکان وجود دارد که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص هارد را ریکاوری نموده و اطلاعات را بازگردانید. در صورتی که مشکل دستگاه پیشرفته باشد نیاز به تعمیر تخصصی وجود دارد.

نرم افزارها به عنوان ابزارهایی شناخته می شوند که قابلیت بازگردانی اطلاعاتی را که بر اثر فرمت شدن یا هر مشکل دیگری رخ بدهد را داشته باشند. نمونه های مختلفی از نرم افزارهای مخصوص بازگردانی اطلاعات وجود دارد، که هر کدام از این نرم افزارها براساس امکاناتی که دارند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

برای انتخاب روش های بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا لازم است به تکنسین های متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی دلایل و راهکارهای بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا پرداختیم. با توجه به اهمیت اطلاعات و پیچیدگی هایی که در زمینه بازیابی اطلاعات وجود دارد لازم است این اصول توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود. گروه هارد ریپیر به عنوان یک مرکز تخصصی و حرفه ای در این زمینه بعد از بررسی های لازم بهترین روش تعمیر را انتخاب می کند.

از رای شما سپاسگزارم