آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده

اگر که کمی آب به هارد دیسک وارد شد، چه کنیم؟

آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده شامل چه مواردی است؟ آیا امکان بازیابی اطلاعات چنین هاردهایی وجود خواهد داشت! هارد ریپیر در کنار شماست، تا برای رفع مشکلات مربوط به بازیابی هارد آب خورده کمکتان کند.

چرا که با خیس شدن هارد، آن نیز خراب می شود و در نهایت می سوزد. بدین ترتیب ریکاوری اطلاعات مهم شما به امری سخت و نا امید کننده تبدیل می شود. به هرحال نگران نباشید، زیرا ما در همه حال کنارشما حضور خواهیم داشت.

تعریف هارد دیسک

هارد دیسک به عنوان یک دستگاه شناخته می شود، که مسئولیت ذخیره سازی اطلاعات شما را برعهده خود دارد. قطعه ای به نام برد به تمامی قسمت آنها ولتاژ خواهد رساند. حال در صورت بروز آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده تمامی این موارد زیر سؤال خواهد رفت.

چنانچه که هارد شما در معرض آب قرار گرفت و خیس شد، اضطراب نداشته باشید. زیرا با انجام دستکاری ها از جانب شما شاید که اطلاعات خود را به طور کل از دست بدهید. انجام بهترین کار از جانب شما شاید که تماس با متخصصان هارد ریپیر باشد. قطعاً ما به بهترین حالت ممکن هارد خیس شده را تعمیر خواهیم نمود. مطمئن باشید!

تعریف هارد دیسک

از کجا متوجه آسیب دیدن هارد دیسک بشویم!

از کجا متوجه آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده بشویم! ابتدا آنکه شما نباید هارد خیس را به سیستم خود وصل بنمایید. ولی اگر که در راستای خیس شدن این دستگاه شک و شبهه دارید، به علائم زیر توجه بنمایید. اینچنین مطمئن می شوید، که آیا هارد دچار آسیب شده یا سالم است!

۱.برخواستن صداهایی غیر عادی

امکان دارد، هارد شما بر اثر راه یافتن آب به داخل آن آسیب دیده باشد. در چنین موقعیت هایی در زمان روشن‌ شدنش صداهایی عجیب و غریب به گوش می رسد. مثل ساییدگی یا خراشیدگی! در این هنگام شما بنا بر آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده نباید کاری انجام بدهید و سریعاً با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

۲.بوت نشدن

گاهی اوقات سیستم به دلیل خراب بودن هارد، بوت نمی شود. به منظور اطمینان از چنین مسائلی شما می توانید، هارد درایو را به کمک یک دستگاه سالم بررسی کنید. چنانچه که بازهم چنین مشکلی تکرار شد، هارد دیسک شما نیازمند تعمیر خواهد بود.

۳.به مشام رسیدن بویی نامطبوع

در صورت روشن شدن دستگاه و به مشام رسیدن بوی نامطبوع بدون واکنش عمل ننمایید. زیرا که این مسئله نشانه سوختن هارد دیسک خواهد بود‌. حال برای تعمیر آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده می توانید، به کمک تعمیرکار مشکل را رفع کنید.

گاهی اوقات ممکن است، این دستگاه دچار هد پارک بشود. در چنین مواقعی برد توانایی عمل نمودن به حالتی درست را ندارد. یعنی هد هارد می رود و می آید! نگرانی به دل خود راه ندهید، زیرا این مشکل برطرف می شود.

آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده

آیا امکان خشک کردن هارد خیس شده به کمک سشوار وجود دارد؟

شاید که خیس شدن هارد دیسک برای شما استرس بسیاری به همراه داشته باشد. زیرا از دست دادن اطلاعات مهم قطعاً موضوعی غیر قابل جبران پذیر است‌. گاه در زمان آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده آنچه به ذهن شما خطور می کند، خشک نمودن آن به کمک سشوار باشد.

ولی دقت کنید، انجام دادن چنین کاری بسیار اشتباه به نظر می رسد. به گونه ای که نباید به هیچ عنوان هارد دیسک را به کمک سشوار خشک بنمایید‌. زیرا در چنین موقعیت هایی نه فقط هارد درست نمی شود، بلکه به قطعات درونی آن صدمات بیشتری خواهد رسید.

بهترین راه کار در این راستا تماس با مشاوران ما در هارد ریپیر است. قطعاً ما بهترین پاسخ گوی به نیازهای شما در این راستا خواهیم بود. مطمئن باشید!

اتصال به رایانه ممنوع است!

آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده شما را مجاب می کند، تا از اتصال آن به سیستم خود اجتناب ورزید. دوستان عزیز حتی در صورت مشکوک بودن نسبت بدین مسئله از انجام چنین کاری اجتناب ورزید. در واقع با اتصال هارد خیس به سیستم خود منتهی به سوختن آن خواهید شد. در این هنگام هم احتمال بازیابی اطلاعات تا حد شایانی کاهش می یابد.

پس اگر که رطوبت به درون این دستگاه نفوذ پیدا کرد، نیز اطلاعات موجود در دل آن برای شما اهمیت بسیاری دارد، سریعاً با افراد ماهر و کاربلد تماس بگیرید.

آیا هارد دیسک بعد از خیس شدن قابلیت استفاده دارد؟

آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده به میزان آبی بستگی دارد، که به درونش راه یافته است. به عبارتی هرچه که میزان آب بیشتر باشد، احتمال سوختن هارد هم افزایش پیدا خواهد کرد. در کل رطوبت و آب برای دستگاه الکترونیکی نام برده بسیار مضر است.

پس به صورت کلی شما در کمترین مواقعی امکان استفاده از هارد خیس شده را خواهید داشت. ولی امکان ریکاوری و بازگرداندن اطلاعات خود از هارد خیس شده را دارید. پس به هیچ عنوان در این مسیر خود را مضطرب نکنید!

اگر که کمی آب به هارد دیسک وارد شد، چه کنیم؟

چنانچه که آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده به کمی آب منتهی می شود، شما خودتان امکان رفع مشکل را خواهید داشت. البته شما در ابتدا باید نوع آب وارده به هارد را بررسی بنمایید. چرا که اگر آب شور یا گل آلود باشد، روش خانگی مؤثر نخواهد بود. ولی در صورت ریختن آب تمیز برروی این دستگاه شما به آرامی با یک دستمال کاغذی امکان پاک کردنش را خواهید داشت‌.

پس از خشک کردن آب دستگاه را درون یک پلاستیک زیپ کیپ بگذارید. توسط وکیوم تمامی هوای موجود درون کیسه را خارج کنید. بعد از گذر چند ساعت هارد را امتحان بنمایید! احتمالاً در چنین موقعیت هایی اطلاعات شما در جای خود خواهد ماند.

قیمت بازیابی اطلاعات هارد خیس شده

حال شما با آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده آشنا شدید، درست است؟ در رابطه با قیمت بازیابی اطلاعات چنین هاردی باید بیان داریم، که کمی بالاست. چنین مسئله ای از حساس بودن و حالت تخصصی بازیابی اطلاعات نشأت می گیرد. در واقع انجام چنین کاری در کنار تخصص نیاز به ابزارهایی خاص هم دارند.

این موضوع نه تنها در کشور ما بلکه در دیگر نقاط جهان هم مستلزم صرف هزینه ای بالاست. چنانچه که شما نیاز به دانستن قیمت بازیابی اطلاعات هارد خیس شده دارید، بایست به سطح خرابی ها توجه نمود! زیرا هر نوع از خرابی ها نیاز به دریافت خدمات ویژه ای دارد!

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود با شما در رابطه با آسیب دیدگی هارد دیسک خیس شده صحبت نمودیم. اینکه احتمال ورود آب به این دستگاه ها وجود دارد! ولی بهتر است، که آنها را از معرض آب به دور نگاه دارید.

به هر حال توصیه می کنیم، در صورت بروز چنین رخداد هایی با کارشناسان ما در هارد ریپیر تماس حاصل فرمایید. قطعاً ما شما عزیزان را به بهترین حالت ممکن در این زمینه راهنمایی خواهیم نمود! مطمئن باشید.

از رای شما سپاسگزارم