تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم

تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم

آیا می دانید، که بازیابی اطلاعات یعنی چه! یعنی بازگردان اطلاعاتی که از دست ما رفته است، به صورت تصادفی حذف شده و یا غیر قابل دسترسی از جانب ما می باشد. حال ما در ادامه این مطلب از خود با شما درباره تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم صحبت خواهیم کرد.

البته قبل از این مسئله به شما خواهیم گفت که دلیل از دست رفتن اطلاعات چه می باشد! پس با ما همراه بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. البته شما عزیزان در صورت وجود سوالاتی بیشتر می توانید، با ما تماس حاصل فرمایید.

چرا اطلاعات از دست می روند!

بنابر آمار بریتانیا که طی سال ۲۰۱۶ انتشار پیدا کرد، اکثر از دست دادن اطلاعات به دلیل خطاهای انسانی می باشد. به عبارتی خطاهای انسانی حدود دو سوم حوادث گزارش گردیده به دفتر کمیسر اطلاعات انگلستان را ایجاد می نماید.

متداول ترین نوع نقص به هنگامی اتفاق می افتد، که شما داده های خود را به فردی اشتباه بفرستید. از دیگر دلایل از دست دادن اطلاعات را می توان موارد زیر نام برد. پس قبل از بررسی تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم به این موارد توجه بنمایید؛

قطع شدن برق، بروز بلایایی طبیعی، بروز نقص در عملکرد و یا خراب شدنِ تجهیزات، حذف گردیدن اتفاقی داده ها، قالب بندی ناخواسته هارد دیسک خود، وقوع خطاهایی منطقی، خراب شدن سیستم عامل، بهره گیری پی در پی از نرم افزار رایانه بعد از نشانه خرابی، اتفاق صدمات فیزیکی برای هارد دیسک، دزدیده شدن سیستم و در نهایت ریخته شدن نوشیدنی بر روی دستگاه!

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تکنیک‌های بازیابی اطلاعات چگونه قابل انجام خواهد بود!

در ارتباط با بیان تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم باید بگوییم؛ که لازم است، شرایط از دست دادن اطلاعات بررسی بشود. حال توجه داشته باشید، که برخی از بستر نرم افزاری دسکتاپ و سیستم به شما اجازه بازیابی اطلاعات را می دهد.

ولی بدانید؛ ریکاوری پایگاه داده خراب و معیوب از پشتیبان گیری تیپ یک روند کمی دشوار است! به همین خاطر در چنین مواقعی نیاز به حضور تکنولوژی اطلاعات خواهد بود.

علاوه بر اینها در بررسی تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم باید گفت؛ شما از خدمات بازیابی اطلاعات می توانید، برای ریکاوری فایل هایی بهره ببرید، که پشتیبان گیری نشده اند.

نیز به حالت تصادفی از بین رفته اند! ولی هنوز که هنوز است، به حالت متلاشی بر روی هارد دیسک برجای مانده اند. نگران نباشید، ریکاوری اطلاعات قابل انجام خواهد بود. چرا که یک فایل و اطلاعات منوط بدان در نقاطی متنوع از سیستم ذخیره می گردند.

بهتر است، سخنان خود را با یک مثال پیش ببریم. سیستم عامل ویندوز از جداول توزیع فایل ها به منظور ردیابی فایل که بر روی هارد دیسک می باشند و نقاط ذخیره آنها، بهره می گیرند. جداول توزیع همانند فهرستی از مطالب یک مقاله عمل نموده ولی فایل واقعی موجود بر روی هارد دیسک چون صفحات آن مقاله عمل می کند.

حال به عنوان تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم اشاره کنیم؛ زمانی که داده ها نیاز به بازیابی دارد، اغلب تنها جدول توزیع فایل به خوبی عمل نمی کند.

احتمال دارد، فایل واقعی نیازمند بازیابی هنوز در هارد دیسک و در شرایطی سالم وجود داشته باشد. در چنین شرایطی می توان فایل را ریکاوری نمود! زمانی هم که فایل دچار آسیب شده باشد، مفقود شده یا رمز گذاری گردیده باشد، قابل ریکاوری خواهد بود. در نهایت در صورت ورود صدماتی فیزیکی به فایل بازهم قابل بازیابیست.

ما در ادامه بیشتر و عمیق تر با شما در ارتباط با تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم سخن خواهیم گفت. پس همچنان همراه ما بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

تکنیک‌های بازیابی اطلاعات

بازیابی سریع‌ السیر که با نام ریکاوری در محل هم معرفی می شود، تلاش در تغییر مسیر بارهای کاربری به سرور پشتیبان را دارد. یک snapshot به وجود می آید.

هدف از این کار عملیات پشتیبان گیری در یک شرایط دست نخورده خواهد بود. بعد از آن و فرآیند نوشتن کاربر بدان عکسِ فوری هدایت می گردد‌. پس از آن کاربران از ماشین مجازی پشتیبان گیری کمک گرفته و فرآیند بازیابی‌ در پس زمینه شروع می‌ شود‌.

در این هنگام شما نمی فهمید، که اطلاعات‌تان در حال بازیابی است. شما باید برای پیش گیری از گرفتاری به تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم از اتلاف اطلاعات پیش گیری کنید. نرم افزارهایی متنوع برای چنین کاری می تواند، کمک حال‌تان باشد.

ما در ادامه متن با شما در ارتباط با روش هایی برای به دست آوردن اطلاعات خود صحبت خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. البته شما عزیزان می توانید، در صورت وجود سوالاتی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تکنیک‌هایی جذاب برای بازیابی اطلاعات

روش هایی برای بازیابی اطلاعات

کار بازیابی اطلاعات امکان اجرا به روش هایی مختلف را دارد. البته انتخاب میان یکی از آنها هم به نوع اطلاعات‌تان هم بستگی خواهد داشت. ما در قسمت زیر در کنار تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم این روش ها را برای شما تجزیه و تحلیل خواهیم نمود؛

استفاده از نرم افزارهای موجود!

شما می توانید، از نرم افزارهایی که به منظور ریکاوری اطلاعات وجود داشته استفاده کنید. چنین نرم افزارهایی با اسکن نمودن هارد دیسک و یا هارد اکسترنال و یا دستگاه ذخیره سازی دیگر، اطلاعات را برای باری دیگر در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهره گیری از بک آپ!

بهتر است، ضمن بررسی تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم روش بَک آپ را هم بررسی کنیم. در این روش از نسخه‌ های پشتیبان دریافت شده از اطلاعات کمک گرفته می شود. مرتب گیری و ذخیره نمودن اصولی نسخه پشتیبان قطعاً به ریکاوری هرچه بهتر اطلاعات شما منتهی می شود.

استفاده از فناوری RAID!

این فناوری در راستای خلق کپی های داده ها در دیسک هایی متعدد کاربرد دارد. به حالتی که در صورت خرابی دیسک هم اطلاعات مورد نیاز باقی مانده را برای باری دیگر در اختیارتان قرار می دهد.

توجه به خدمات CLOUD!

شما می توانید، به عنوانِ یکی از تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم آنها را در ابر ذخیره نموده و یک نسخه پشتیبان برای خود داشته باشید. بدین هنگام خواهد بود، که در صورت نیاز به ریکاوری اطلاعات کارتان بسیار راحت‌تر جلو خواهد رفت.

البته که شما عزیزان در صورت وجود سوالاتی بیشتر در این زمینه امکان تماس با ما در هارد ریپیر را خواهید داشت. چرا که کارشناسان ما به صورت تخصصی می توانند، شما را راهنمایی نموده و به سوالات شما در این زمینه جواب بدهند.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود در هارد ریپیر به بررسی تکنیک‌های بازیابی اطلاعات برای مدیران سیستم پرداختیم. بیان داشتیم، که شما با اکتفا به روشی خاص امکان بازیابی را به صورت فوری و در کوتاه ترین زمان ممکن را خواهید داشت.

البته روش هایی برای ریکاوری را هم برای‌تان شرح دادیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این متن برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

از رای شما سپاسگزارم