تفاوت دستگاه dvr با nvr

تفاوت دستگاه dvr با nvr

تفاوت دستگاه dvr با nvr در جنس، مدل، کیفیت و عملکرد آن ها است. این دو دستگاه الکترونیکی نقش ضبط کننده را در دوربین های مداربسته ایفا می کنند. قدرت دوربین های شما در ضبط تصاویر، ویدئو و صوت ها به این عامل بستگی دارد.

در خرید آن، نوع و مدل دوربین را مد نظر بگیرید. سازگاری دستگاه ضبط کننده و سیستم، روند ضبط را بهبود می بخشد. این دو دستگاه از دو تکنولوژی متفاوت ساخته شده اند. متناسب با نیاز و فعالیت های خود، بهترین نوع آن را سفارش دهید.

در ادامه درباره تفاوت های این دو دستگاه صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

 دستگاه dvr و ویژگی های آن

در این بخش از مقاله تفاوت دستگاه dvr با nvr به معرفی دستگاه های ضبط کننده سری dvr می پردازیم. دستگاه DVR یا Digital Video Recorder یک دستگاه الکترونیکی است، که به منطور ضبط و ذخیره سازی ویدیو های دیجیتالی از دوربین های مداربسته (CCTV) استفاده می شود.

این دستگاه ها امکان ضبط و نگهداری تصاویر و ویدیو ها از محیط های مختلف را فراهم می کنند. با بهره گیری از آن ها، روند ضبط تصاویر و ویدئو ها را بهبود ببخشید. در زیر ویژگی های بارز این دسته از ماشین آلات را نشان می دهیم؛

  1. ظرفیت ذخیره سازی بالا: مقاله تفاوت دستگاه dvr با nvr، اطلاعات مفیدی درباره این دو سیستم بازگو می کند. DVR ها دارای هارد دیسک داخلی هستند، که به آن ها امکان ذخیره سازی حجم های بزرگ از ویدیو ها را میدهد.
  2. قابلیت ضبط تصاویر بر اساس زمان: این دستگاه، قابلیت ضبط تصاویر را بر اساس زمان مشخص شده فراهم می سازند.
  3. پخش و مشاهده زنده: با استفاده از این تجهیز کاربردی، تصاویر رل به صورت زنده از دوربین ها ببینید. همچنین امکان پخش تصاویر ضبط شده را دارند.
  4. قابلیت اتصال به شبکه: بسیاری از انواع DVR ها دارای قابلیت اتصال به شبکه و اینترنت هستند. به کمک این ورژن از راه دور به تصاویر و ویدئو های خود دسترسی خواهید داشت.
  5. امکان تنظیمات امنیتی: مقاله تفاوت دستگاه dvr با nvr را پیش از خرید این تجهیز مطالعه کنید. این دستگاه امکانات امنیتی متعددی مانند؛ رمز گذاری تصاویر و دسترسی محدود به تصاویر را در اختیار کاربر می گذارد.
  6. قابلیت پشتیبان گیری: معمولا این دستگاه از تصاویر موجود در حافظه خارجی یا ابری پشتیبانی می کند.
  7. امکانات تحلیل تصویر: بعضی از آن ها دارای قابلیت های تحلیل تصویر مانند؛ تشخیص حرکت و اعلان های هوشمند هستند.

دستگاه های ضبط کننده dvr، قدرت قابل توجهی در ضبط تصاویر و ویدئو از دوربین های مداربسته دارد. با بهره وری از آن، برای همیشه فایل های ضبط شده خود را خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

دستگاه nvr و ویژگی های آن

پیش از شرح تفاوت دستگاه dvr با nvr، به معرفی دستگاه nvr می پردازیم. دستگاه NVR یاNetwork Video Recorder نیز مانند DVR برای ضبط و ذخیره ویدیو های دیجیتالی به کار گرفته می شود.

این تجهیز کاربردی به واسطه شبکه های اینترنتی به دوربین های مداربسته متصل می گردد. در نصب این سری از ابزار آلات، کابل های شبکه هیچ نقشی نخواهند داشت. از جمله ویژگی های این دستگاه کاربردی می توان موارد زیر را نام برد؛

  1. استفاده از شبکه: مقاله تفاوت دستگاه dvr با nvr، جامع و کاربردی است. NVR ها از شبکه برای اتصال به دوربین های مداربسته استفاده می کنند. این امر امکان دسترسی به تصاویر از راه دور و از هر مکانی که اینترنت دارد، را فراهم می سازند.
  2. ظرفیت ذخیره سازی بالا: این دسته از تجهیزات الکترونیکی از هارد دیسک داخلی برای ذخیره سازی ویدیو ها استفاده می کنند و امکان اضافه کردن هارد دیسک خارجی را خواهند داشت.
  3. پشتیبانی از دوربین هایNVR :IPها به طور اخص برای دوربین های مداربسته سری IP طراحی شده اند. آن ها قابلیت ضبط تصاویر و ویدئو ها از انواع دوربین ها دارند.
  4. قابلیت مدیریت مرکزی: این وسیله کاربردی شرایط مدیریت و کنترل چندین دوربین مداربسته را از یک مکان مرکزی بر عهده می گیرند.
  5. امکانات پیشرفته تحلیل تصویر: مقاله تفاوت دستگاه dvr با nvr، جامع و کامل است. برخی از این دستگاه ها، قابلیت های پیشرفته تحلیل تصویر مانند؛ تشخیص صورت و شمارش افراد را دارند.
  6. قابلیت اتصال به ابر: بسیاری از NVR ها امکان اتصال به سرویس های ابری را در اختیار کاربر می گذارند. با کمک از آن، تصاویر در فضای ابری ذخیره می گردند.
  7. امکانات امنیتی: این تجهیز توانمند امکانات امنیتی متعددی نظیر؛ رمز گذاری داده ها و دسترسی محدود به تصاویر را مقدور می سازد.

این دستگاه قدرتمند دارای امکانات و ویژگی های متعددی است. با نصب Nvr در مدار اصلی سیستم های مداربسته، تصاویر و ویدئو ها در صدم ثانیه ذخیره خواهد شد.

تفاوت دستگاه dvr با nvr

مقاله تفاوت دستگاه dvr با nvr، یک منبع موثق برای آشنایی بیشتر با دو دستگاه ضبط کننده هوشمند است. این دو تجهیز جزء ابزار آلات جانبی اصلی دوربین های مداربسته می باشد. در زیر برای تشخیص این دو ضبط کننده از یکدیگر به شرح تفاوت های آن دو می پردازیم؛

۱. نوع دوربین های پشتیبانی شده:

– NVR: به طور اخص برای دوربین های مداربسته IP طراحی می گردند و از شبکه برای اتصال به دوربین ها استفاده می کنند.

– DVR: این دسته از محصولات برای دوربین های مداربسته آنالوگ مناسب هستند و به واسطه کابل های شبکه به دوربین ها متصل می شوند.

۲. روش اتصال:

– NVR: از شبکه برای اتصال به دوربین ها و سیستم های محافظتی بهره می گیرد. آن ها امکان کنترل و مدیریت تصادیر و ویدئو ها را از طریق اینترنت مهیا می سازند.

– DVR: از کابل های مستقیم برای اتصال به سیستم مربوطه استفاده می کند و برای مشاهده تصاویر بایستی در محل باشید.

۳. ظرفیت ذخیره سازی:

– NVR: ظرفیت ذخیره سازی دیگر تفاوت دستگاه dvr با nvr است. ظرفیت ذخیره سازی بالا و امکان اضافه کردن هارد دیسک خارجی از قابلیت های برتر nvr ها می باشد.

– DVR: این دسته از محصولات از هارد دیسک داخلی برای ذخیره سازی ویدیو ها استفاده می کند. فضا ذخیره سازی آن ها، محدود می باشد.

  1. و…

تفاوت های اصلی دستگاه nvr و dvr

سخن پایانی

تفاوت دستگاه dvr با nvr، راهی برای تضمین خرید و بهبود وضعیت امنیتی ساختمان است. در مجموعه اینترنتی هارد ریپیر، برترین مدل های سیستم های محافظتی ارائه می شود. در این فروشگاه، امکان خرید عمده و تکی محصولات مقدور است. با توجه بودجه و نیاز خود، این محصول را سفارش دهید.

از رای شما سپاسگزارم