بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین

بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین

چه چیزی باعث می شود ماشین مجازی VM به کندی کار کند؟ خوب، عوامل متعددی می تواند منجر به این موضوع شود. در این بخش، برخی از دلایل احتمالی به طور خلاصه بیان شده است. ماشین‌های مجازی معمولاً به قدرت پردازش زیادی نیاز دارند، بنابراین اگر چندین CPU یا یک پردازنده چند هسته‌ای داشته باشید، اوضاع بهتر می‌شود.

بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین امکان پذیر است. CPU حافظه و فضای دیسک سیستم میزبان می تواند عملکرد ماشین مجازی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر این، حافظه نیز عامل اصلی کندی ماشین مجازی است. همانطور که ممکن است بدانید، ماشین‌های مجازی حافظه‌ای هستند.

اگر رم کافی در دسترس ندارید، رایانه شما شروع به تعویض حافظه می کند. این بدان معناست که دستگاه از فضای روی هارد دیسک برای ذخیره کردن چیزها استفاده می کند.

سپس نوشتن و خواندن از روی دیسک کندتر از حافظه است و سرعت ماشین مجازی و هاست را کاهش می دهد. بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین امکان پذیر است که در ادامه مطلب برای شما شرح می دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بررسی روش های بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی

روش ۱: تخصیص CPU بیشتر به VM

همانطور که قبلا ذکر شد، CPU یکی از دلایل اصلی مشکل کند بودن ماشین مجازی است. با CPU بیشتر، VM سریعتر و روانتر کار می کند. بنابراین، می توانید سرعت ماشین مجازی را با اختصاص CPU بیشتر به VM افزایش دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید. بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین چیست؟

مرحله ۱: VirtualBox را اجرا کرده و VM را که قرار است CPU را به آن اختصاص دهید انتخاب نمایید.

مرحله ۲: روی تنظیمات کلیک نموده و سیستم را در سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله ۳: در زیر تب Processor ، نوار لغزنده را حرکت دهید تا تعداد CPU ها برای VM اضافه شود.

روش ۲: تخصیص حافظه بیشتر به VM

عملکرد ماشین مجازی مانند کامپیوتر فیزیکی به رم اختصاص داده شده به آن بستگی دارد. هرچه حافظه بیشتری به ماشین مجازی اختصاص دهید، عملکرد ماشین مجازی بالاتر است. بنابراین، تخصیص حافظه به VM یک راه در دسترس برای بهبود عملکرد ماشین مجازی است.

در اینجا آموزش بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین را برای شما شرح می دهیم.

مرحله ۱: پس از باز کردن VirtualBox، VM مورد نظر را انتخاب کنید.

مرحله ۲: روی تنظیمات ضربه بزنید و سیستم را در پنل سمت چپ انتخاب نمایید.

مرحله ۳: نوار لغزنده را در زیر تب Motherboard برای افزایش RAM حرکت دهید.

هشدار: از علامت سبز روی نوار لغزنده عبور نکنید زیرا این کار بر سلامت سیستم میزبان شما تأثیر می گذارد. اگر تخصیص حافظه به VM کار نمی کند، رم فیزیکی روی کامپیوتر میزبان اضافه نمایید.

مرحله ۴: روی دکمه OK کلیک کنید.

روش ۳: فضای دیسک را افزایش دهید

برای سرعت بخشیدن به VM، باید فضای دیسک کافی را به آن اختصاص دهید. قبل از آن، باید مطمئن شوید که سیستم میزبان شما فضای دیسک آزاد زیادی دارد. اگر فضای پارتیشنی که ماشین مجازی را نگه می دارد تمام شود چه باید کرد؟ خوب، می توانید اقداماتی را برای بزرگ کردن پارتیشن انجام دهید. بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین چیست؟

به عنوان مثال، پارتیشن را گسترش دهید یا فضای دیسک را با حذف برخی از فایل ها یا پوشه های بی فایده روی پارتیشن ازاد کنید . MiniTool Partition Wizard به شما این امکان را می دهد که این دو عملیات را به راحتی انجام دهید.

ویژگی‌های Extend Partition و Move/Resize Partition به شما کمک می‌کند تا اندازه پارتیشن را با گرفتن فضای خالی/تخصیص نشده روی درایو یا سایر پارتیشن‌های موجود گسترش دهید، در حالی که Space Analyzer آن استفاده از فضا را تجزیه و تحلیل می‌کند و داده‌های ناخواسته را حذف می‌کند.

در اینجا، ما به شما نشان می دهیم که چگونه پارتیشن را از طریق MiniTool Partition Wizard گسترش دهید. این نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود دانلود کرده و سپس مراحل زیر را برای گسترش پارتیشن دنبال کنید.

بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین

روش ۴: اضافه کردن حافظه ویدئویی

چگونه عملکرد ماشین مجازی را بهبود بخشیم؟ طبق گزارش کاربران، افزودن حافظه ویدئویی نیز مفید است. شما می توانید یک امتحان کنید! در اینجا مراحل انجام آن وجود دارد. بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین چیست؟

مرحله ۱: به تنظیمات VM خود بروید.

مرحله ۲: روی Display کلیک نموده و نوار لغزنده را در زیر تب Screen حرکت دهید تا حافظه ویدیو افزایش یابد.

مرحله ۳: کادر مقابل گزینه Enable 3D Acceleration را علامت بزنید.

مرحله ۴: برای ذخیره تغییرات روی دکمه OK کلیک نمایید.

روش ۵: افزودنی های مهمان VirtualBox را نصب کنید

نصب VirtualBox Guest Additions راهی موثر برای افزایش عملکرد ماشین مجازی است زیرا Guest Addition ها شامل درایورهای ویژه ای است که برای اجرای نرم VM مورد نیاز است. مراحل زیر نحوه نصب VirtualBox Guest Additions را با جزئیات به شما نشان می دهد. بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین چگونه است؟

مرحله ۱: ماشین مجازی را روی VirtualBox اجرا کنید.

مرحله ۲: به Devices > Insert Guest Additions CD بروید .

مرحله ۳: This PC را باز کرده و روی CD Drive (D): VirtualBox Guest Additions دوبار کلیک کنید تا باز شود.

مرحله ۴: VBoxWindowsAdditions-amd64 را نصب نمایید.

روش ۶: ماشین مجازی Debloat

بسیاری از برنامه‌های ناخواسته همراه با ماشین مجازی ارائه می‌شوند و این برنامه‌ها می‌توانند باعث کند شدن VM شما شوند. بنابراین، می توانید سرعت ماشین مجازی را با debloating آن افزایش دهید. برای محافظت از VM خود، باید قبل از حذف هر گونه نرم افزار bloatware از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین چگونه است؟

روش تهیه نسخه پشتیبان از VM بسته به مدیر VM خاص متفاوت است، اما شباهت هایی نیز دارد. اگر از Oracle VM VirtualBox استفاده می‌کنید، روی Machine > Take Snapshot برای پشتیبان‌گیری از VM کلیک نمایید. سپس شروع به تخریب ماشین مجازی خود کنید.
بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین چیست؟

کلام پایانی

بهبود عملکرد بازیابی ماشین مجازی از طریق روش‌های نوین امکان پذیر و تاثیرگذار است. لذا در این قسمت سعی کردیم تا تمامی موارد را برای شما عنوان کنیم. از اینکه با هارد ریپیر تا این قسمت همراه بودید از شما متشکریم.

از رای شما سپاسگزارم