بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری

بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری

بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری چگونه انجام می گیرد؟ ممکن است بنا به هر دلیلی اطلاعات برنامه حسابداری شما دچار مشکل شود. امروزه نرم افزارهای حسابداری به عنوان نوعی راهکارهای سیستمی شناخته می شوند که طراحی آن ها براساس مفاهیم حسابداری انجام گرفته است.

در صورتی که این نرم افزار دچار مشکل شود مطمئنا اطلاعات حسابداری در یک سازمان به خطر خواهد افتاد. در ادامه به راهکارهایی برای بازیابی اطلاعات این برنامه ها خواهیم پرداخت.

راهکار های جلوگیری از، از بین رفتن اطلاعات برنامه حسابداری

بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری به عنوان یکی از مهمترین و ضروری ترین نیازهایی می باشد که هر سازمان و شرکت مالی در صورت ایجاد آن باید انجام دهند. در ابتدای امر باید به این نکته اشاره کنیم، تفاوتی ندارد از چه نوع نرم افزار مالی استفاده می کنید. باید بعد از انجام عملیات حسابداری به بکاپ گیری فایل های مختلف بپردازید.

سیستم های حسابداری به هر دلیلی ممکن است به صورت همیشگی در معرض پاک شدن اطلاعات قرار بگیرند. در ادامه قصد داریم به بررسی این عوامل بپردازیم. ۴ فاکتور مهم وجود دارد که نیاز به بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری را الزامی می کند. مین موارد به شرح زیر می باشد:

-وارد شدن صدمات و آسیب های فیزیکی به هارد دستگاه

-ویروسی شدن سیستم

-وجود نوسان در اتصالات برق

-بروز خطا و اشتباهات انسانی

-فرمت شدن هارد اطلاعات

-حمله های سایبری

-بعد از نصب کردن ویندوز

راهکار های جلوگیری از، از بین رفتن اطلاعات برنامه حسابداری

۱-جلوگیری از وارد شدن آسیب فیزیکی به هارد

در ادامه بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری باید به این نکته اشاره کنیم دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار نفوذ آب، تحت فشار قرار گرفتن و سقوط، نوسانات برق و …. می باشد. در این موارد امکان دارد که به تمام هارد یا قسمتی از آن آسیب وارد شود.

هر نوع آسیبی که به هاردها وارد می شود موجب می شود که اطلاعات درون هارد دچار آسیب دیدگی شود.

۲-جلوگیری از ویروسی شدن سیستم برای ریکاوری بک آپ مالی

یکی از موارد دیگری که باعث از دست رفتن اطلاعات و نیاز به بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری به وجود می آید ویروسی شدن سیستم و هاردها می باشد. در این شرایط لازم است که سیستم به شکل تخصصی پاکسازی شود و هر نوع ویروس درون آن از بین برود.

یکی از ترفندهایی که باعث می شود از حملات ویروسی جلوگیری شود استفاده از آنتی ویروس ها در سیستم ها می باشد.

جلوگیری ازنوسان و اتصالات برق برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری

نوسانات برق یکی دیگر از عوامل مهم در پاک شدن اطلاعات حسابداری در سیستم ها به شمار می رود. زمانی که اتصال برق دچار نوسان .می شود یعنی برق دستگاه قطع و وصل می شود امکان از دست رفتن اطلاعات بسیار زیاد است.  به اینکه این نوسانات غیرقابل پیش بینی هستند، لازم است برای جلوگیری از حذف اطلاعات از فایل های حسابداری خود یک بکاپ تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید.

جلوگیری از خطای انسانی برای ریکاوری بک آپ مالی احتیاج به بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری را به وجود می آورد خطای انسانی می باشد. در برخی موارد امکان دارد افراد به شکل تصادفی یا اشتباهی اطلاعاتی را به سیستم وارد کنند که باعث از دست رفتن اطلاعات شود.

عدم توجه به موارد امنیتی و عدم اقدام به بکاپ یا پشتیبانی گیری از فایل ها باعث می شود که اطلاعات مهم مالی و حسابداری شما از دست برود.

۳-مراقبت های بعد از فرمت کردن هارد برای ریکاوری بک آپ مالی

یکی از موارد دیگر که باعث می شود اطلاعات حسابداری از دست برود فرمت کردن هارد می باشد. در این شرایط است که همه داده های اطلاعاتی مربوط به امور حسابداری ذخیره شده بر روی هارد از بین خواهد رفت. اما این اطلاعات در حافظه دستگاه باقی می ماند.

برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری لازم است از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید تا بتوانید اطلاعات خود را بازگردانید. در غیر این صورت ممکن است اطلاعات شما برای همیشه از دست برود. اجرای نرم افزارهای تخصصی نیاز به تجربه و آشنایی لازم با این ابزار دارد که از عهده هر کسی بر نمی آید.

۴-انجام مراقبتها بعد از نصب مجدد ویندوز برای ریکاوری بک آپ مالی

یکی دیگر از مرسوم ترین عوامل که باعث از دست رفتن اطلاعات حسابداری و نیاز به ریکاوری این اطلاعات را ضروری خواهد کرد عوض کردن و نصب دوباره برنامه ویندوز است. نصب کردن دوباره ویندوز فرایندی شبیه به فرمت کردن هاردها دارد. در طی این عملیات داده ها و اطلاعاتی که در سیستم وجود دارد پاک می شوند.

بنابراین برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری نیاز است مانند هارد از نرم افزارهای حرفه ای کمک بگیرید. این نرم افزارها به صورت تخصصی طراحی شده است که افراد متخصص در این زمینه باید آن ها را اجرا نمایند.

۵-نحوه ریکاوری بک آپ مالی

برای انجام این عملیات لازم است که ابتدا همه اطلاعات و داده هایی را که بر روی هارد دیسک وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید. باید چک کنید و مطمدن شوید .که آیا همه برنامه های موجود بر روی هارد دیسک دچار مشکل شده اند یا تنها اطلاعات حسابداری شما دستخوش تغییرات شده است.

بعد از بررسی های لازم و اطمینان از اینکه تنها برنامه های حسابداری حذف شده لازم است بهترین روش ریکاوری را انتخاب کنید. نرم افزارهای حسابداری مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای روش متفاوتی برای بازیابی و بک آپ گیری هستند. لازم است بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری براساس نیازهای نرم افزار انتخاب شود.

لازم است براساس نیاز برنامه ها اقدامات لازم را انجام دهید. برای بازگردانی بک آپچ حسابداری لازم است از اطلاعات پشتیبان گیری استفاده نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی دلایل حذف اطلاعات حسابداری و روش های بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری پرداختیم. همانطور که در ابتدای امر اشاره کردیم این فرایند نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. بنابراین برای ریکاوری اطلاعات مالی باید به مراکز تخصصی نظیرذ هارد ریپیر مراجعه نمایید در غیر این صورت ممکن است اطلاعات ارزشمند شما برای همیشه از دست برود.

استفاده از نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات حسابداری یک امر بسیار حرفه ای است که در صورت عدم آشنایی ممکن است به سیستم شما آسیب جدی وارد مکند و اطلاعات برای همیشه از دست برود.

از رای شما سپاسگزارم