تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت

تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت

تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت چیست؟ از دست دادن داده ها می تواند برای هر کسی که برای اهداف شخصی یا حرفه ای به دستگاه های ذخیره سازی خود متکی است یک کابوس باشد.

چه یک هارد دیسک، یک درایو فلش، یک کارت حافظه یا یک CD/DVD باشد، عوامل مختلفی می توانند باعث خرابی، حذف یا عدم دسترسی به داده ها شوند. خوشبختانه تکنیک های مختلفی نیز وجود دارد که بسته به نوع و میزان آسیب می تواند به شما در بازیابی اطلاعات کمک کند.

در این مقاله، ما برخی از تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت و نحوه استفاده ایمن از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت: بازیابی هارد دیسک

هارد دیسک ها محبوب ترین دستگاه های ذخیره سازی در رایانه ها و لپ تاپ ها هستند، زیرا می توانند مقادیر زیادی داده را ذخیره کنند. متأسفانه، آنها همچنین مستعد خرابی های مکانیکی، خطاهای منطقی، بدسکتورها، عفونت های بدافزار و قالب بندی یا حذف تصادفی هستند. تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت چیست؟

برای بازیابی اطلاعات از دست رفته از هارد دیسک، می توانید از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات، یک CD یا USB زنده یا یک سرویس حرفه ای استفاده کنید.

تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت چیست؟ نرم افزار بازیابی اطلاعات هم رایگان و هم پولی در دسترس است و می تواند سیستم های فایل و فرمت های مختلف را مدیریت کند. با این حال، همیشه باید قبل از استفاده از هر نرم افزاری از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بازنویسی یا آسیب رساندن به داده های اصلی.

سی دی زنده یا USB یک دستگاه قابل بوت است که حاوی یک سیستم عامل و یک ابزار بازیابی اطلاعات است که می تواند بدون بارگذاری سیستم عامل اصلی که ممکن است خراب یا آلوده شده باشد، به هارد دیسک دسترسی پیدا کند.

در نهایت، اگر هارد دیسک شما از نظر فیزیکی آسیب دیده یا به شدت آسیب دیده است، ممکن است لازم باشد به یک سرویس حرفه ای مراجعه کنید که می تواند از تجهیزات و تکنیک های تخصصی برای استخراج اطلاعات شما از هارد دیسک استفاده کند. با این حال، این گزینه می تواند بسیار گران و زمان بر باشد. در ادامه مطلب تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت ما را همراهی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت : بازیابی فلش درایو

درایوهای فلش دستگاه های ذخیره سازی قابل حملی هستند که از حافظه فلش برای ذخیره داده ها استفاده می کنند. آنها راحت و سریع هستند، اما همچنین می توانند از آسیب فیزیکی، خطاهای منطقی، حملات ویروسی یا قالب بندی یا حذف تصادفی رنج ببرند.

برای بازیابی اطلاعات از درایو فلش، یکی از موثرترین تکنیک ها استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات است.  تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت چیست؟

درایو فلش خود را به رایانه خود متصل کنید و نرم افزار را برای اسکن و بازیابی اطلاعات خود اجرا کنید. با این حال، تا زمانی که اطلاعات خود را بازیابی نکنید، از درایو فلش خود استفاده نکنید، زیرا هر عملیات نوشتن می تواند داده های شما را بازنویسی یا پاک کند.

با این حال مراقب این تکنیک باشید، زیرا هر دستور اشتباه می تواند باعث آسیب بیشتر یا از دست دادن اطلاعات شود. در نهایت، اگر فلش مموری شما از نظر فیزیکی شکسته یا آسیب دیده است، می توانید از آهن لحیم کاری برای اتصال مجدد قطعات یا سیم های شکسته درایو فلش خود استفاده کنید.

از خطرات و اقدامات احتیاطی مربوط به این تکنیک آگاه باشید، زیرا ممکن است به فلش مموری یا خودتان آسیب برسانید. تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند تا نتیجه عکس برای شما نداشته باشند.

بازیابی کارت حافظه

کارت‌های حافظه ابزارهای ذخیره‌سازی هستند که در دوربین‌های دیجیتال، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها برای ذخیره عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و فایل‌های دیگر استفاده می‌شوند. با این حال، آنها می توانند به دلایل مختلف خراب یا آسیب ببینند.

برای بازیابی اطلاعات از کارت های حافظه، برخی از موثرترین تکنیک ها استفاده از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات، یک نرم افزار بازیابی عکس یا یک سرویس حرفه ای است.

تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت: هنگام استفاده از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات، باید کارت حافظه را با یک کارت خوان به رایانه خود متصل کنید و نرم افزار را برای اسکن و بازیابی اطلاعات خود اجرا کنید.

با این حال، مهم است که استفاده از کارت حافظه را تا زمانی که اطلاعات خود را بازیابی نکنید، متوقف کنید زیرا هر عملیات نوشتن می تواند داده های شما را بازنویسی یا پاک کند. نرم افزار بازیابی عکس برای بازیابی عکس ها و فیلم ها از کارت های حافظه تخصصی است.

این می تواند فرمت ها و وضوح های مختلف عکس ها و فیلم ها را مدیریت کند و همچنین می تواند تصاویر کوچک و ابرداده ها را بازیابی کند.

تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت؛ توصیه می شود قبل از استفاده از هر نرم افزاری از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا ممکن است برخی از آنها داده های اصلی را بازنویسی یا آسیب ببینند.

اگر کارت حافظه شما از نظر فیزیکی آسیب دیده یا به شدت آسیب دیده است، ممکن است نیاز به استفاده از یک سرویس حرفه ای داشته باشید که ممکن است پرهزینه و وقت گیر باشد.

بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت

بازیابی CD, DVD

سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها دستگاه‌های ذخیره‌سازی نوری هستند که از پرتوهای لیزر برای ذخیره موسیقی، فیلم، بازی و فایل‌های دیگر استفاده می‌کنند. با این حال، این دیسک ها ممکن است بر اثر عوامل خارجی خراشیده، ترک بخورند یا خراب شوند.

خوشبختانه، چند تکنیک بازیابی اطلاعات وجود دارد که می تواند کمک کند. برای مثال، می‌توانید از یک نرم‌افزار بازیابی CD/DVD برای خواندن داده‌ها از دیسک و کپی کردن آن در رایانه یا دیسک دیگری استفاده کنید. این نرم افزار همچنین می تواند خطاها را تعمیر کند، فایل های از دست رفته را بازیابی کند و حفاظت از کپی را دور بزند.

علاوه بر این، می توانید از روش پولیش یا تمیز کردن برای بهبود خوانایی CD/DVD با حذف گرد و غبار، خاک، اثر انگشت یا خراش های جزئی با پارچه نرم، خمیر دندان، پوست موز یا پاک کننده های تجاری استفاده کنید. تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت بسیار آسان هستند.

با این حال، مهم است که از مواد ساینده یا خورنده اجتناب کنید زیرا ممکن است به دیسک آسیب بیشتری وارد کنند. در نهایت، اگر CD/DVD شما به شدت خراشیده یا خراب شده است و نمی توانید اطلاعات خود را با نرم افزار یا پولیش بازیابی کنید.

ممکن است لازم باشد از یک سرویس حرفه ای استفاده کنید. این به تجهیزات و تکنیک های تخصصی برای استخراج داده های شما از دیسک نیاز دارد. با این حال بسیار گران و زمان بر است. تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت بسیار متنوع هستند که اگر تمامی آن ها را مدنظر بگیرید برایتان کاربردی خواهد بود.

کلام پایانی

با آگاهی از تکنیک های مورد استفاده در بازیابی اطلاعات از حافظه های فیزیکی متفاوت توانستید در این باره اطلاعات مفیدی را به دست آورید. مجموعه هارد ریپیر به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات از دست رفته از حافظه های فیزیکی را به راحتی بازیابی کنید. از این که با ما همراه بودید، از شما متشکریم.

از رای شما سپاسگزارم