استراتژی‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص

استراتژی‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص

امروزه به دلایل مختلف ممکن است سرورها دچار نقص شده و همه اطلاعات مهم از روی آن ها پاک شود. در برخی شرکت‌ ها و سازمان‌ ها پاک شدن و حذف اطلاعات سرور یک فاجعه به حساب می‌ آید و می‌ تواند مشکلات جدی و فراوانی برای آن شرکت یا موسسه ایجاد کند.

اما سوالی که همواره ایجاد می‌ شود این است، که آیا امکان بازیابی اطلاعات از سرورهای دچار نقص وجود دارد؟ در این زمان نیاز است، تا از استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص استفاده شود، تا بتوان اطلاعاتی که از دست رفته‌اند را ریکاوری کرد. در این قسمت برای شما در مورد روش‌ ها و استراتژی‌ های مفید جهت بازیابی اطلاعات سرورها صحبت می‌ کنیم.

دلیل از دست رفتن و حذف شدن اطلاعات سرور

قبل از اینکه بخواهیم در مورد استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص صحبت کنیم بهتر است، در ابتدا بدانید اصلاً دلیل حذف اطلاعات سرور چیست؟ به طور کلی

  • به وجود آمدن مشکلات سخت‌ افزاری مثل خرابی کنترلر یا خرابی هارد دیسک
  • مشکلات نرم‌ افزاری مثل خرابی فایل ماشین مجازی، تخریب فایل‌ها به وسیله ویروس، عدم دسترسی به پارتیشن‌ ها و خرابی در سیستم عامل

از مهم‌ ترین علت‌ های از دست رفتن اطلاعات سرور هستند. به عبارتی مشکلات اصلی در این زمینه به دو دسته سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری تقسیم بندی شده و به همین دلیل نیاز است، تا در این مواقع شما از علت دقیق آن اطلاع پیدا کرده، تا بتوانید، از یک مهندس نرم‌ افزار یا سخت‌ افزار بخواهید، تا هرچه سریع تر مشکل شما را رفع کرده و اطلاعات مهم را بازیابی کند.

دلیل از دست رفتن و حذف شدن اطلاعات سرور

پیشگیری از حذف اطلاعات در سرورها

قبل از اینکه بخواهید به صورت تخصصی و اصولی از استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص اطلاع پیدا کرده و اطلاعات و فایل‌ های مهم خود را ریکاوری کنید نیاز است، تا با مهم‌ ترین راهکارها جهت پیشگیری از حذف و فقدان اطلاعات آشنا شوید.

در ادامه مهم‌ ترین این راهکارها را برای شما توضیح می‌ دهیم:

  1. توجه داشته باشید، که به طور مرتب از اطلاعات سرور و داده‌ ها در ویندوز خود بکاپ تهیه کنید.
  2. از سیستم عامل خود مراقبت کرده و از نصب هرگونه برنامه ناشناخته که حاوی بدافزارها و ویروس است روی آن خودداری کنید.
  3. بهتر است اقدام به نصب سیستم عامل اورجینال و اصل روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود کنید.
  4. در اولین فرصت نصب یک آنتی ویروس قوی را روی سیستم خود در اولویت قرار داده و به طور منظم از آن استفاده کنید.
  5. برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات خود راهکارهای مطمئن را انتخاب کرده و از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

انجام راهکارهای ذکر شده می‌ تواند، از حذف اطلاعات سرور و پاک شدن آن ها تا حد زیادی جلوگیری کند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره استراتژی‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص با کارشناسان ما در ارتباط باشید

چند روز زمان برای بازیابی اطلاعات سرور مورد نیاز است؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به علت مشکل و نوع سرور، سازمان و شرکت شما دارد اما به طور تقریبی و به صورت استاندارد ۱ تا ۳ روز کاری زمان نیاز است، تا شرایط سرورها توسط مهندسین ارزیابی شده و آن ها با روش‌ های صحیح و اصولی اقدام به بازگرداندن و ریکاوری اطلاعات حذف شده شما کنند.

در حوزه استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص معمولاً مدت زمان لازم برای این کار بررسی می‌ شود، تا مشتری با خیال راحت‌ تری هارد و سرور خود را برای بازیابی در اختیار مهندسان قرار دهد.

پس در نظر داشته باشید زمان اصولی و استاندارد این کار کمتر از یک هفته است البته در شرایط اضطراری شما با پرداخت هزینه اضافه می‌ توانید، این زمان را تا یک روز نیز کاهش دهید.

چند روز زمان برای بازیابی اطلاعات سرور مورد نیاز است؟

بهترین استراتژی‌ها برای بازیابی اطلاعات سرورهای دچار نقص

گاهی مواقع پس از انجام یکسری اقدامات برای پیشگیری از حذف اطلاعات سرورها باز هم شاهد پاک شدن و از دست رفتن فایل‌ ها و اطلاعات مهم هستیم.

در این مواقع نیاز است تا با استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص آشنا شده تا بتوانیم بهترین آن ها را بر اساس نیاز و مشکل خود به کار بگیریم. در حال حاضر می‌ توان کارهایی مانند استفاده از برخی برنامه‌ ها و نرم‌ افزارها را برای بازیابی اطلاعات به کار برد.

علاوه بر این، به وسیله خود ویندوز نیز می‌ توان اطلاعاتی که پاک شده‌اند را دوباره ریکاوری کرد. اما موضوعی که باید توجه داشته باشید این است که بهترین استراتژی جهت بازیابی اطلاعات در سرورهای دچار نقص کمک گرفتن از افراد با تجربه‌ در این مسیر است.

چون گاهی مواقع ایجاد یک اشتباه کوچک باعث حذف همه اطلاعات شده و می‌ تواند برای سیستم مشکلات فراوانی به وجود بیاورد. علاوه بر این به دلیل گستردگی فراوان سرورها نداشتن تخصص لازم می‌ تواند به همه سیستم‌ ها آسیب وارد کرده و هزینه و خسارات هنگفت مالی نیز به همراه بیاورد.

به همین دلیل نیاز است تا در مراحل ابتدایی استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص را در نظر گرفته و با افرادی که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار هستند صحبت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما درباره استراتژی‌‌های بازیابی اطلاعات برای سرورهای دچار نقص صحبت کردیم. اگر می‌ خواهید، در کمترین زمان با صرف هزینه کم و بدون ایجاد مشکلات بدتر اقدام به بازیابی و ریکاوری اطلاعات خود کنید می‌ توانید، از خدمات مجموعه کانون بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

مجموعه ما به دلیل کمک گرفتن از افراد و متخصصان با تجربه می‌ تواند، در کمترین زمان ممکن اطلاعات شما را که دیگر امیدی به بازگشت آن ها ندارید ریکاوری کرده و آن را در اختیار شما قرار دهد.

کانون بازیابی اطلاعات تاکنون موفق به بازیابی بیش از ۱۰ هزار اطلاعات و فایل‌ های حذف شده برای شرکت‌ های بزرگ و کوچک دولتی و تخصصی شده است، به همین دلیل می‌ تواند مشکل حذف اطلاعات ضروری شما را برطرف کند.

از رای شما سپاسگزارم