کدام هارد پرسرعت تر است؟

کدام هارد پرسرعت تر است؟

سرورها بدون وقفه ای کار می کنند. آنهم در طول شبانه روز! آنها مسئولیتی که بر عهده خود دارند، خواندن و نوشتن اطلاعات است. پس شما باید در زمان انتخاب هارد برای آنها نهایت دقت عمل را به خرج بدهید. ولی چرا باید به این سؤال که کدام هارد پرسرعت تر است؟ جواب داده بشود!

در واقع هاردها برروی سرعت عمل و کاهش تأخیر در سرویس دهی توسط سرورها بسیار اثرگذار هستند. به همین خاطر باید نمونه هایی انتخاب بشود، که منجر به افزایش سرعت عمل و عملکرد سرورها می گردد.

با پرسرعت ترین هارد سرور آشنا بشوید!

دوستان عزیز ما در ادامه بدین پرسش‌ شما که کدام هارد پرسرعت تر است؟ پاسخ خواهیم داد. هاردها بنا بر فناوری مورد استفاده در ساخت‌شان به سه دسته اصلی قسم بندی خواهد شد. هریک از این هاردها دارای سرعت عملی خاص هستند. ما در ادامه هریک را به صورت جداگانه بررسی می کنیم؛

-HDD

هارد دیسک ها یکی از معروف ترین های موجود در گستره بازار می باشند. آنها امکان استفاده در بطن سرورها را دارند و از قطعات متحرکی شکل می گیرند. سرعت عمل خواندن و نوشتن اطلاعات در HDD به سرعت چرخش قطعات موجود در دل آن وابسته خواهد بود. پس هرچه که سرعت چرخش قطعات متحرک افزایش پیدا کند، شما کارآیی بهتر را در سرور تجربه می کنید.

در جواب به اینکه کدام هارد پرسرعت تر است؟ شما امکان بهره گیری از هارد اچ دی دی۱۰  هزار و۱۵  هزار را خواهید داشت. زیرا از جمله پرسرعت ترین های موجود در دل بازار می باشند. اینگونه عملکرد سرور را هم افزایش خواهید داد. لذا در این میانه ها یک نکته بسیار مهم وجود دارد.

آنهم این است، که با بالا رفتنِ سرعت هارد قطعاً قیمت نیز به دنباله ی آن افزایش خواهد یافت. پس شما ملزم به پرداخت هزینه ای بیشتر برای خرید هارد پرسرعت هستید! البته ما در ادامه برخی دیگر از هارد موجود را هم به شما معرفی می کنیم. پس برای پاسخ به اینکه کدام هارد پرسرعت تر است؟ همچنان ما را همراهی بنمایید.

-SSD

اس اس دی ها هم از جمله مشهورترین و پرسرعت ترین های موجود در دل بازار می باشند. حال در معرفی آن باید گوش زد کنیم، که دارای هیچ گونه قطعات متحرکی نمی باشد‌. به همین دلیل هم می باشد، که به جهت خواندن و نوشتن اطلاعات نیازی به حرکت قطعات خود ندارد!

این مسئله کاملاً برعکس هارد اِچ دی دی است. توجه به این موضوع از جانب تولید کنندگان موجب شد، تا طول عمر هارد به نسبت پیش افزایش پیدا کند. به همین خاطر اغلب افراد به سمت استفاده از اس اس دی ها رهسپار می شوند.

-NVME

در ارائه پاسخی دقیق به سؤال شما در این زمینه که کدام هارد پرسرعت تر است؟ به NVMe می رسیم. سرعت عمل آن به سی و دو گیگابایت بر ثانیه می رسد. البته از جمله جدیدترین های موجود در بازار نیز می باشد! حال که شما خوانندگان محترم با سه نوع هارد موجود به جهت استفاده در سرورها آشنا شدید، با یکدیگر در ارتباط با مهم ترین ویژگی هارد پرسرعت صحبت کنیم.

هارد SSD دارای چه ویژگی هایی است؟

دوستان عزیز از آنجایی که سرعت عمل نمونه اس اس دی در مقایسه با HDD بیشتر است، در ادامه به بیان ویژگی نهفته در دل SSD می پردازیم.‌ پس به دور از پاسخ به اینکه کدام هارد پرسرعت تر است؟ بدین ویژگی ها توجه بکنید، تا به دنباله ی آن شاهد بهترین انتخاب ها باشید!

-همانطور که گفتیم؛ در هارد اس اس دی از قطعات متحرک به هیچ عنوان استفاده نکردند. به همین دلیل تأخیر در زمان برای‌تان رخ نمی دهد. به حالتی که در کوتاه ترین زمان ممکن جواب تمامی درخواست خود را اخذ می کنید. سپس در اسرع وقت به اطلاعات سرور دست پیدا می نمایید.

-از سویی دیگر مدت زمان مربوط به بوت شدن به واسطه ی این نوع از هاردها به کمترین حد خود می رسد.

-همچنین هارد معرفی شده این توانايي را دارد، که در کوتاه ترین فاصله زمانی انواعی از سرورها را در نرم افزار بارگذاری بنماید.

-نیز به دور از اینکه کدام هارد پرسرعت تر است؟ به میزان مصرف انرژی و تولید گرما توسط هارد در حین عملیات هم توجه کنید. البته که هارد SSD مصرف انرژی کمی داشته و گرمایی بسیار کم تولید می کند.

-از سویی هارد اس اس دی موتور برق ندارد. بنا بر این دلیل مصرف برق بسیار پایینی را تجربه می کنند. به گونه ای که در بالاترین حد ممکن مصرف برق به نه وات می رسد.

-شما با وجود آنها امکان کپی فایل با سرعت عملی شگفت انگیز را تجربه می نمایید.

-هارد SSD می تواند، در برابر ضربات از خود مقاومت شایانی نشان بدهد. پس شما امکان استفاده از آنها برای سرورهایی را دارید، که در فضاهایی غیر عادی حضور دارند. دوستان عزیز تنها به اینکه کدام هارد پرسرعت تر است؟

دقت نکنید. در واقع استفاده از هارد اچ دی دی در فضاهایی غیر معمول چندان مناسب نیست. چرا که آنها ویبره هایی در نتیجه گردش تولید می کنند! نیز این می تواند، مقاومت هارد را تحت تأثیر قرار بدهد.

هارد SSD دارای چه ویژگی هایی است؟

هارد NVME دارای چه ویژگی هایی است؟

شمایی که به دنبال راه اندازی یک شبکه هستید و یا می خواهید، آن را ارتقاء بدهید! قطعاً نسبت به سرعت هارد آگاه می باشید. به همین خاطر به دنباله ی پر سرعت ترین هارد موجود رهسپار می شوید. بدین هنگام ها احتمال دارد، انواعی از هاردها به شما معرفی بشود! هارد با حافظه اس اس دی و NVME از جمله جدیدترین های موجود است. هارد قدیمی تر را هم می توان اچ دی دی معرفی نمود.

این روزها به دور ار سؤال کدام هارد پرسرعت تر است؟ یکی از هارد بسیار پیشرفته نوع NVME می باشد. سرعت عمل آنها نیز نسبت به دیگر هاردها قابل توجه تر است. سرعت عمل بالای در آن به دلیل فناوری پیشرفته ترش است. به گونه ای که نسبت به هارد اس اس دی چهار برابر می باشد. پس در صورت نیاز به یک عدد هارد پرسرعت NVME را انتخاب کنید. مطمئناً پشیمان نمی شوید!

هم اکنون این قبیل از هاردها به یکی از بهترین انتخاب گیمرها و افراد صاحب سرور تبدیل شد. از مهمترین قابلیت هایی که برای آن می توان نام برد، امکان متصل شدن به مادر برد است. همچنین اتصالی که در آن استفاده می شود، از مهمترین Nvme pcle است. حائز اهمیت ترین قابلیت آن عبارتند از؛ مصرف انرژی کم، سرعت عمل چشم گیر، امکان انجام فعالیت هایی سهمگین!

پس حتماً بدین سؤال خود که کدام هارد پرسرعت تر است؟ نسبت به نوع NVME بی توجه نباشید. چرا که به یکی از بهترین انتخاب ها برایتان تبدیل خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود درباره پرسرعت ترین نوع هارد با شما صحبت نمودیم. اینکه هاردها دارای انواع مختلفی هستند. حال انتخاب یکی از هارد اچ دی دی یا اس اس دی و یا NVME به نوع نیاز شما بستگی خواهد داشت‌. البته که اگر شما بودجه بیشتری را تمایل به صرف کردن دارید و یا به دنبال پرسرعت ترین هارد هستید، حتماً NVME را انتخاب کنید.

اميدواريم که اطلاعات این مطلب از ما در هارد ریپیر درباره اینکه کدام هارد پرسرعت تر است؟ برایتان مفید و کاربردی باشد. البته شما عزیزان در صورت وجود سؤالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را دارید.

از رای شما سپاسگزارم