چطور با استفاده از فلش مموری، ویندوز ۸ را بازیابی کنیم؟

ریکاوری ویندوز8 با فلش بوتیبل

می دانید چطور با استفاده از یک فلش مموری کوچک، ویندوز ۸ را بازیابی و تعمیر کنیم ؟ در ادامه با این مقاله  آموزشی همراه ما باشید.

در حالیکه بسیاری از لپ‌تاپ ها و نوت بوک ها از لوح فشرده(CD) پشتیبانی نمی کنند، گاهی اوقات به همراه داشتن یک داریو راه انداز (Bootable) برای بازیابی و تعمیر ویندوز می تواند بسیار موثر باشد.درایوهای بازیابی به روش های مختلفی ساخته می شوند اما بهترین و موثرترین آنها،یک فلش مموری قابل حمل می تواند باشد.

فلش دیسک ها نسبت به سایر حافظه‌های قابل حمل از جمله هارد اکسترنال ایمن‌تر بوده و بدلیل کوچک بودنشان به آسانی قابل جابجابی اند.

این آموزش به شما می گوید که چطور از یک فلش مموری،درایو بازیابی برای ویندوز ۸ خود بسازید.

گام اول: داخل نوار جستجو در ویندوز ۸، عبارت recovery را تایپ کرده و منتظر می مانیم تا لود شدن گزینه Create recovery drive  در صفحه جستجو کامل شود. بعد از مشاهده این عبارت روی آن کلیک می کنیم تا وارد تنظیمات ان شویم.

ریکاوری ویندوز8 با فلش بوتیبل
ریکاوری ویندوز ۸ با فلش بوتیبل

گام دوم: بعد از بازشدن تنظمات درایو ، تیک گزینه Copy the recovery partition from the PC to the recovery drive را بزنید. این گزینه محتویات پارتیشن بازیابی که معمولا بر روی لپ‌تاپ‌ها وجود دارد را نیز به درایو بازیابی شما اضافه خواهد کرد. اگر این گزینه کمرنگ است و قابل تیک زدن نیست، بدین معنی است که رایانه شما پارتیشن خاصی برای بازیابی ندارد. به خاطر داشته باشید که اگر این گزینه را تیک زدید، فلش‌دیسک شما باید حداقل ۱۶ گیگابایت فضای خالی داشته باشد. در غیر این صورت شما فقط به ۲۵۶ مگابایت فضا نیاز خواهید داشت.

چطور با استفاده از فلش مموری، ویندوز 8 را بازیابی کنیم
ریکاوری ویندوز ۸ با فلش بوتیبل

گام سوم: مطمئن شوید که فلش‌ مموری مورد نظر شما خالی است و در جزو درایوهای در دسترس رایانه شما قرار دارد. لازم به ذکر است که کلی محتویات احتمالی فلش‌دیسک شما توسط ابزار تهیه درایو بازیابی حذف خواهند شد. زمانی که مراحل ساخت درایو به پایان رسید بر روی دکمه Create کلیک کرده و دقایقی صبر نمایید تا درایو بازیابی شما ایجاد شود.

کار ما تمام است! به راحتی آب خوردن.حالا می‌توانید با استفاده از این فلش‌ مموری بازیابی ویندوز ۸، سیستم خود را راه‌اندازی مجدد کرده و اموری نظیر بازیابی، بازگردانی و تعمیر خودکار را انجام دهید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)