چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم

چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم

قصد داریم به بررسی چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم بپردازیم.یکی از مهمترین مواردی که در زمان نصب و راه اندازی دستگاه های دی وی آر آی پی یا دوربین های مداربسته تحت شبکه بسیار حائز اهمیت است دسترسی به آی پی یا آدرس این دستگاه ها است. آی پی ها به عنوان شناسه هایی هستند که از آن ها برای سیستم های تحت شبکه ای استفاده می شوند.

این شناسه را برای هر کدام از دیوایس هایی که داخل شبکه وجود دارد به کار می برند تا به وسیله آن بتوانند به تنظیمات دسترسی داشته باشند.

پیدا کردن و تغییر IP از طریق دستگاه  NVR

یکی از بهترین روش های پیشنهادی برای چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم که معمولا مطرح می شود اقدام از طریق آدرسی است که در پیش فرض ثبت شده باشد. زمانی که آدرس آی پی دچار تغییر شده باشد با کمک دستگاه های دی وی آر اقدامات لازم را انجام دهید.

در این موقعیت می توانید وارد منوی دستگاه مورد نظر شوید. در مرحله ی بعد قسمت تنظیمات را انتخاب نمایید. در این جا می توانید قسمت ریجستر یا Registration، ریموت را انتخاب کنید.

با این ترفند می توانید نسبت به شناسایی آی پی در دی وی آرها اقدام کنید. در برخی موارد لازم است که در بخش پایینی آی پی یا دوربین تحت شبکه را وارد نمایید.

 

پیدا کردن و تغییر IP از طریق دستگاه  NVR

۱.چک کردن کاتالوگ

چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم یکی از ساده ترین راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد یافتن آی پی دستگاه به وسیله کاتالوگ می باشد.

لازم است پیش از اینکه برای یافتن آی پی یا آدرس به وسیله ی نرم افزارها اقدام کنید به سایت برند ارائه کننده دوربین مدار بسته مراجعه کرده و بعد از جستجوی مدل دستگاه کاتالوگ یا دفترچه راهنمای مورد نظر را مطالعه کنند.

۲.استفاده کردن از نرم افزار IW2

اگر شما دارای یک سیستم رایانه ای هستید که قابلیت اتصال به شبکه را دارد، می توانید با کمک نرم افزار مخصوص با نام IW2 به اسکن شبکه داخلی بپردازید.

این فرایند به شما امکان می دهد که آدارس یا آی پی همه دستگاه های دی وی آر مورد نظرتان را پیدا کنید. درباره ی این نرم افزارها باید بدانید که با استفاده از این نرم افزارها می توانید دستگاه های متفرقه را شناسایی کنید.

در ادامه چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم لازم است که نرم افزار مورد نظر را اجرا و نصب کنید. پسش از اینکه مطمئن شدید که نرم افزار به درستی نصب و اجرا شد باید آیکون NEXT را انتخاب کرده و به مرحله ی بعدی بروید.

این نرم افزار قابلیت این را دارد که به صورت کاملا خودکار به شناسایی دوربین هایی که درون شبکه وجود دارد بپردازید. در این بخش می توانید همه مشخصات مربوط به دوربین ها علاوه بر آدرس، مدل، ورژن، مک و …. را که به هر دستگاه مربوط است را به شکل مجزا در اختیار کاربران قرار دهد.

۳.پیدا کردن آدرس IP دوربین مدار بسته از طریق روتر

یکی از روش های پیشنهادی برای چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم استفاده روتر است. لازم است وارد تنظیمات روتر شده و برای یافتن آی پی به جستجوی صفحه Attached Devices یا گزینه ی دیگر DHCP Clients Table را سرچ کنید.

زمانی که وارد این صفحه می شوید می توانید همه آی پی هایی را که در دستگاه وجود دارد و به مودم متصل هستند را مشاهده کنید.

بعد از این می توانید با استفاده از مک ادرس و تطبیق آن با آدرس هایی که در برابر آی پی ها درج شده آی پی مورد نظرتان را پیدا کنید.

۴.یافتن آی پی با استفاده از نرم افزار دوریبن

در ادامه آشنایی با راهکارهای چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم می توانید از نرم افزارهای اختصاصی که به شکل حرفه ای برای دستگاه های دی وی آر ساخته شده اند استفاده کنید.

برای انجام این فرایند فقط لازم است وارد صفحه ی نت وورک شوید. سپس به چک کردن دستگاه خود بپردازید. می توانید در این صفحه اطلاعاتی را که با آی پی دی وی آرها مرتبط است را پیدا کنید.

یافتن آی پی با استفاده از نرم افزار دوریبن

ریست کردن دستگاه های دی وی آر یا دوربین های مدار بسته

ممکن است بنابه هر دلیلی نتوانید از روش های گفته شده برای یافتن آی پی دستگاه های دی وی آر استفاده کنید. در این موقعیت امکان دارد که آدرس مربوط به دستگاه دی وی آر به شکل دستی تغییر پیدا کند.

در این موقعیت بهترین راهکار ریست فکتوری در این دستگاه ها می باشد. دکمه ای که مخصوص ریست کردن است به شکل سخت افزاری بر روی دستگاه تعبیه شده است.

برای انجام فرایند ریست می توانید دکمه مورد نظر را نگه دارید. همین امر باعث می شود بتوانید راهکار ممکن را اجرا کنید.

در ادامه چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم باید بدانید که دی وی آر یا دوربین های تحت شبکه هر کدام دارای نرم افزارهایی هستند که با ویندوز کامپیوترها سازگار هستند.

نکته ای که درباره ی این نرم افزار باید بگوییم با نوع اسکنر متفاوت است و دارای عملکرد مخصوص به خود می باشند. یکی از تفاوت های مهم درباره ای این نرم افزار این است که می تواند دوربین ها و دستگاه هایی را جستجو کند که تحت شبکه قرار دارند.

تفاوت دیگری که می توانیم برای آن قائل شویم این است که قادر به جستجوی آی پی در همه دسته های شبکه می باشد که این یک فرایند کاملا کاربردی می باشد.

افراد می توانند با استفاده از این نرم افزار رنج دوربین خود را شناسایی کرده بدون اینکه آن را داشته باشند و در ادامه به تنظیمات دوربین دست پیدا کنند. از دیگر ویژگی های این مدل از نرم افزارها قابلیت دسترسی به تصاویر و تنظیمات به شکل مستقیم می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن پایانی در رابطه با اینکه چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم

در این مطلب به بررسی چگونه آی پی دستگاه dvr را پیدا کنیم پرداختیم. برای یافتن آی پی دستگاه های دی وی آر لازم است به تکنسین های متخصص و تیم های معتبر نظیر هارد ریپیر مراجعه کنید.

از رای شما سپاسگزارم