چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟

چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟

چنانچه که شما از دستگاه dvr استفاده نموده باشید، حداقل برای یک‌ بار که شده قطعاً ضبط نکرده است. در این هنگام ها شما بایست به دنبال پاسخ بدین مسئله که چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ بروید.

حال آنکه ما در طول این نوشتار از خود سعی خواهیم نمود، تمامی دلایل دخیل بر روی عدم ضبط دوربین مدار بسته را شرح بدهیم. بنابراین بهتر است، در امتداد این نوشتار از خود در هارد ریپیر ما را همراهی بنمایید.

چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟

ما در این قسمت عوامل مربوط به عدم ضبط دوربین مدار بسته را عنوان خواهیم نمود. با توجه به این عناوین شما توانایی پاسخ به سوال خود درباره اینکه چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ را خواهید داشت. پس همچنان ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید؛

۱-بروز قطعی و شلی در اتصالات

زمانی که اتصالات شل شده و یا قطع بشود، نیز ارتباطی کامل میان دوربین و دستگاه ضبط ایجاد نگردد! اینگونه دوربین مدار بسته توانایی ضبط نمودن وقایع را نخواهد داشت. فیش بی‌ ان‌سی دارای سه نوع است.

در نمونه هایی که به حالت پرسی هستند، احتمال قطعی اتصال بالاتر خواهد رفت. پس به منظور رفع چنین مشکلاتی در ابتدا اتصالات دوربین مدار بسته و دستگاه را با نهایت دقت عمل ارزیابی کنید. شما می توانید؛ در این راستا از اتصالات دیگر کمک بگیرید!

۲-کابل آسیب دیده

امکان دارد، پاسخ این مسئله که چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ در کابل هایی آسیب دیده خلاصه بشود. گاهاً بروز ساییدگی در آنها به دلیل برخورد با دیوارهایی زبر‌، کابل را دچار زخم نموده و قطعی ها رخ می دهد. البته سرما و گرما یا برف و باران هم کابل ها را در معرض آسیب قرار می دهد. وقوع خمیدگی در طول مسیر، جویده شدن آنها بر اثر حیواناتی چون؛ موش قطعی ها را رخ می دهد.

پس شما موظف خواهید بود، که کابل ها را در طول مسیر بررسی کرده و به هنگام بروز قطعی آن را با یک نمونه سالم عوض کنید.

۳-برخی مشکلات در بازبینی

گاهی اوقات پاسخ این موضوع که چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ در مشکلات بازبینی خلاصه می شود. یعنی چالش ها از Playback نیز پخش تصاویر نشأت می گیرد. توجه داشته باشید؛ متداول ترین آنها عدم انتخاب تاریخ دستی از جانب شما در Playback بوده است. پس بهتر است، تنظیمات مربوط به Playback را برای باری دیگر و با نهایت دقت عمل تنظیم کنید.

۴-تنظیمات مربوط به ضبط

در سیستم دوربین مدار بسته شما توانایی انجامِ ضبط در زمان بندی هایی متنوع را خواهید داشت! به گونه ای که فرآیند ضبط را طبق برنامه ای مشخص به انجام رسانید. در نهایت به دوربین مدار بسته اعلام می کنید، که در طول روز به چه حالت و طی چه ساعاتی فیلم را ثبت کند. مثلاً شما از دوربین می خواهید، تا تنها به هنگام حرکت در برابر دوربین شروع به ضبط کند.

در این هنگام ها نیازی نخواهد بود، که شما به این سوال که چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ پاسخ بدهید. چرا که طی ساعات ۱۴  الی۱۶  اگر که حرکتی در برابر دوربین به وقوع نپیوندد، دوربین مدار بسته فیلمی ضبط نخواهد نمود. در این هنگام ها خیال شما راحت بوده و می دانید، که از سيستم سالمی برخوردار هستید.

۵-بروز اختلال در شبکه

به کمک بستر اینترنت است، که ذخیره اطلاعات صورت می پذیرد‌. به همین خاطر است، که به هنگام اختلال در شبکه و یا قطعی اینترنت فیلم توسط دوربین مدار بسته ضبط نمی شود. پس شما موظف خواهید بود، وضعیت شبکه خود را ارزیابی کنید. شاید که کم بودن پهنای باند از جمله دلایل عدم ضبط باشد. البته که شما با ایجاد برخی از تغییرات در تنظیمات تصویر دوربین امکان بهره گیری بهینه از پهنای باند را خواهید داشت.

چنانچه که شبکه پهنای باند دارای اتصالات کم باشد، سیگنال ویدئویی به صورت ضعیف عمل نموده گاهاً به طور کامل قطع می گردد. در بررسی اینکه چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ توجه کنید؛ در صورت دور بودن دی‌ وی‌ آر از روتر پهنای باند کم شده و سیستم wifi ضعیف عمل می کند.

لذا وجود موانعی بسیار مابین دوربین مدار بسته و روتر می تواند، یکی دیگر از عوامل معرفی شود. وجود اختلال و بروز قطعی در سیگنال wifi از جمله عوامل کم گردیدن پهنای باند می باشد. در نهایت موجب عدم ضبط تصاویر به واسطه ی دوربین می شود. به منظور برطرف نمودن چنین مشکلاتی شما بایست دوربین را به روتر نزدیک نموده و تمامی موانع فیزیکی را از میان بردارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۶-نبود برق کافی برای دوربین و دستگاه

در بررسی اینکه چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ باید به این نکته اشاره کنیم؛ که دوربین ها و دستگاه به منظور روشن ماندن بایست به منبع تغذیه برق مجهز باشند. گاها علت ضبط ننمودن دوربین ها در عدم کفایت منبع تغذیه برق خلاصه می شود.

علاوه بر اینها چنانچه که آداپتور و منبع تغذیه متناسب با دوربین مدار بسته و دستگاه اتخاذ نگردد، در عین ضبط نکردن تصاویر برای دستگاه نام برده خطراتی را در پی خواهد داشت.

۷-بروز اختلال در دستگاه

به وجود آمدن اختلالات چه به صورت عمد و چه به حالت غیر عمد می تواند، از جمله علل عدمِ ضبط دستگاه نام برده شود. شما باید چنین تصور کنید، که دوربین مدار بسته به کمک یک اسپری کور بشود.

بدین هنگام حتی با روشن بودن آن توانایی ضبط نمودن تصاویر را نخواهد داشت. پس حتماً در راستای پاسخ به اینکه چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ موانع را از سر راه بردارید.

۸-پر بودن حافظه و همچنین هارد دیسک

چنانچه که دوربین مدار بسته شما به لحاظ حافظه پر باشد، دیگر جایی برای ضبط نمودنِ تصاویر نخواهد داشت. از سویی دیگر اگر که تنظیمات به حالتی بوده که اجازه انجام رونویسی بر روی اطلاعات پیشین را ندهد، عملیات ضبط صورت نخواهد گرفت.

ولی ضمن اینکه چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ در نظر بگیرید؛ اگر که چنین مجوزی از جانب شما صادر بشود، تصاویر پیشین حذف گردیده و تصاویر جدید جای آنها را خواهد گرفت. پس در زمان بررسی تنظیمات به شیوه ذخیره سازی تصاویر توجه داشته باشید.

۹-بروز خرابی در کابل ساتا

چنانچه که کابل ساتا و یا کابل برق برخی از مشکلات را داشته باشد، هیچ گونه تصاویری به واسطه ی دوربین مدار بسته شما ضبط نخواهد گردید. حتی اگر که تمامی تنظیمات از جانب شما به درستی اعمال بشود.

بدین هنگام ها معمولاً یک پیام هشدار از سوی دستگاه دی‌وی‌آر به شما اعلام می گردد. پس حتماً برای بررسی اینکه چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ کابل ساتا و یا برق را بررسی نموده و به هنگام نیاز به جهت تعویض آنها اقدام کنید.

۱۰-سوختن خود دوربین مدار بسته

بلی، از کار افتادن دوربین مدار بسته نیز از جمله علل ضبط نشدن تصاویر توسط این دستگاه هاست. به منظور کسب اطمینان حتماً دوربین را به لحاظ سلامت ارزیابی کنید. علل هایی بسیار به چشم می خورد، که شاید منجر به از کار افتادن دوربین بشود. مثلاً ما می توانیم، به؛ نوسان برق یا برخورد صاعقه به دوربین و… اشاره کنیم.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در هارد ریپیر به این سوال شما که چرا دستگاه dvr ضبط نمی کند؟ پاسخ دادیم. همانطور که خواندید، عوامل بسیاری برروی این مسئله اثرگذار خواهند بود.

همانند؛ بروز قطعی یا شلی اتصالات، کابل آسیب دیده یا اصلاً سوختن خود دوربین مدار بسته و…! پس شما باید تمامی جوانب را بررسی نموده و به پاسخ سوالات خود برسید. البته شما عزیزان در صورت وجود سوالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

از رای شما سپاسگزارم