فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟

فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟

فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ از سوالات رایج بین کاربران تازه وارد در صنعت بزرگ شبکه است. سازماندهی و مدیریت فضا ذخیره سازی سرور بر طبق VMWARE انجام می شود.

این تکنولوژی یک استاندارد مخصوص برای سر و سامان دادن به فایل ها در ماشین های مجازی است. به کمک آن، فایل های خود را در فرمت های مختلف در محیطی امن ذخیره گردانید.

در ادامه درباره ماهیت فرمت های موجود در ماشین های مجازی صحبت می شود، مقاله ما را از دست ندهید.

فایل های vm در کجا ذخیره می شود؟

در این بخش از مقاله فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ به بخش اول سوال پاسخ می دهیم. فایل های VM (ماشین مجازی) به طور معمول در یک مکان خاص در دیسک سخت شما ذخیره می گردد.

مکان دقیق ذخیره سازی این فایل ها بنابر نرم افزار مجازی سازی وابسته به ماشین مجازی متفاوت است. در بررسی محل ذخیره سازی آن، موارد زیر را بررسی کنید؛

۱.VMware:

مقاله فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ کاربردی و مفید است. در VMware، فایل های VM عموماً در یک پوشه با نام VM نگهداری می شود، که در محل استاندارد برای ذخیره VM ها قرار دارد.

۲.VirtualBox:

در VirtualBox ،VM ها به یک پوشه خاص در محلی که شما انتخاب می کنید، ذخیره خواهند شد. به طور پیشفرض، آن ها در یک پوشه با نام VirtualBox VMs در دایرکتوری خانه ی کاربر ذخیره می گردد.

۳.Hyper-V:

سوال فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ اطلاعات مفیدی درباره محل ذخیره سازی فایل ها در ماشین های مجازی شرح می دهد.

در Hyper-V ،VM ها به یک محل دلخواه در دیسک سخت به وجود می آید. معمولاً این مسیر به صورت یک پوشه در درایو C یا دیگر درایو ها برای ذخیره VM ها تعیین می گردد.

بسته به نوع نرم افزار مجازی سازی که استفاده می کنید، مکان ذخیره سازی فایل های VM متفاوت خواهد بود. اگر از یک نرم افزار خاص استفاده می نمایید، تنظیمات و مکان های ذخیره سازی آن را در مستندات نرم افزار پیاده سازی گردانید.

 

فایل های vm در کجا ذخیره می شود؟

فایل vm متعلق به چه اطلاعاتی در شبکه است؟

مبحث فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ جالب و آموزشی است. فایل VM (ماشین مجازی) به طور کلی شامل تمامی اطلاعات مربوط به ماشین مجازی می باشد. موارد زیر تماما زیر مجموعه فضای ذخیره سازی مجازی شبکه شما به حساب می آید؛

۱.تنظیمات سخت افزاری:

فایل VM شامل؛ تنظیمات سخت افزاری ماشین مجازی است. پردازنده، حافظه RAM، دیسک های سخت مجازی، کارت شبکه مجازی و دیگر تنظیمات مشابه در فضای مجازی سرور ثبت می شود.

این اطلاعات به VM اجازه می دهد، تا با استفاده از منابع فیزیکی موجود در میزبان (سرور یا دستگاه میزکار) کار کند.

۲.فضای ذخیره سازی دیسک:

مقاله فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ به تمام ابهامات شما پاسخ می دهد. این شامل؛ همه داده ها، فایل ها، سیستم عامل و برنامه های نصب شده در داخل ماشین مجازی است.

۳.وضعیت ورودی/خروجی VM:

وضعیت فعلی VM در زمانی که آن را می بندید یا متوقف می کنید، تحت این فرمت ذخیره می شود. وضعیت حالت خوابیده (suspend)، رمز گذاری مجدد، اطلاعات وضعیت شبکه و موارد مشابه با تاریخ و ساعت ثبت می گررد.

۴.تنظیمات شبکه:

این شامل تنظیمات شبکه داخلی ماشین مجازی است. اطلاعاتی مرتبط با IP آدرس ها، تنظیمات DHCP، مسیر های شبکه و تنظیمات دیگر مانند؛ پورت های پیش فرض برای ارتباطات نیز با فرمت vmبه ثبت می رسد.

۵.متادیتا و اطلاعات مانیتورینگ:

بعضی از نرم افزار های مجازی سازی می توانند اطلاعاتی را در مورد عملکرد VM مانند؛ استفاده از منابع سخت افزاری، زمان بالا آمدن و زمان فعال بودن، مصرف پردازنده و حافظه و… نیز ذخیره کنند.

مقاله فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ را برای مدیریت بهتر اطلاعات شبکه مطالعه کنید. فایل VM یک نمایش کامل از یک ماشین مجازی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

در صورتی که به فایل های vm دسترسی نداشتیم، چه کنیم؟

در این قسمت از مقاله فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ درباره چگونگی بازیابی فایل هایvm توضیح می دهیم. اگر به فایل های VM دسترسی ندارید، می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید؛

۱.استفاده از ابزار های مدیریت مجازی سازی:

برخی از ابزار های مجازی سازی امکاناتی برای مدیریت VM ها ارائه می دهند، که مربوط به فرآیند هایی مثل؛ مانیتورینگ، مدیریت دسترسی، نسخه برداری و مهاجرت VM ها است.

سوال فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ یک راهنما برای سازماندهی بهتر شبکه های الکترونیکی است. در صورتی که ابزار هایی مانند؛ vSphere یا VirtualBox را می شناسید، به آن ها اجازه دسترسی بدهید. از طریق این ابزار ها، اطلاعات VM بازیابی کنید.

۲.سرویس دهنده یا مجازی سازی آسان:

اگر VM شما در یک سرویس دهنده یا مجازی سازی آسان میزبان است، به کمک پنل کاربری یا واسط کاربری مدیریتی سرویس دهنده به محتوای VM دسترسی پیدا می کنید. برخی از سرویس دهندگان ابزار هایی برای اتصال به کنسول ماشین یا مدیریت دیگر ارائه می دهند.

۳.پشتیبانی و بازیابی اطلاعات:

پرسش فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ فرآیند بازیابی اطلاعات تان را آسان می کند. برخی مواقع، شاید به دلایل فنی یا امنیتی به ماشین های مجازی دسترسی نداشته باشید. در چنین لحظه ای با تیم پشتیبانی یا بازیابی اطلاعات تماس بگیرید.

هر یک از این روش ها بسته به شرایط خاص شما و نوع دسترسی که دارید، متفاوت است. بهترین راه برای شروع، مشاوره با تیم فنی یا مدیریت شبکه می باشد، تا از راه حل مناسب برای موقعیت خود استفاده کنید.

 

در صورتی که به فایل های vm دسترسی نداشتیم، چه کنیم؟

سخن آخر

در مقاله بالا به سوال فایل های vm کجا ذخیره می شوند و شامل چه مواردی هست؟ پاسخ دادیم. هارد ریپیر، خدمات IT را به صورت اینترنتی عرضه می دارد. با مراجعه به آن در ساعات کاری، مشکلات فنی شبکه را به صورت صحیح آن از بین ببرید.

از رای شما سپاسگزارم