فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی، هر کدام متعلق به نرم افزار ها و سخت افزار های خاصی در سرور است. ماشین های مجازی، فایل پشتیبان، سیستم های شبکه می باشد.

در صورتی که کاربر بی دلیل یا ناخواسته، یکی از فایل ها را حذف کند، ساز و کار سیستم بهم می ریزد. با شناخت فرمت های موجود در ماشین های مجازی در بهبود وضعیت فعلی شبکه موثر باشید.

در ادامه درباره فایل های مربوط به ماشین های مجازی توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

فایل های ماشین مجازی بر چه اساسی تقسیم بندی می شود؟

ماشین های مجازی بر اساس نرم افزار های موجود در سرور به صورت خودکار برنامه ریزی خواهند شد. برای حفظ عملکرد بهینه شبکه، از برنامه های سازگار با سیستم استفاده کنید، تا فایل ها در سازگاری کامل باشند.

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی، هر کدام معنا و مفهم خاصی در شبکه های الکترونیکی دارند. آن ها بر اساس نوع وظیفه ای که دارند، به چند دسته ی اصلی تقسیم بندی می شوند. از جمله آن ها عبارتند از؛

۱.فایل های مربوط به ماشین مجازی اصلی (Main Virtual Machine Files):

این فولدر شامل؛ فایل هایی مانند؛ VMDK ،VMX و NVRAM می شود، که اطلاعات اصلی ماشین مجازی را در بردارد. به عنوان مثال، فایل VMDK حاوی داده های سخت افزاری و نرم افزاری سرور است.

۲.فایل های snapshot (Snapshot Files):

snapshotمربوط به فایل هایی مانند؛ VMSN و VMSS هستند، که اطلاعات snapshot های ماشین مجازی را نگهداری می کنند. این فایل ها به کاربران امکان می دهند، تا به حالت های مختلف ماشین مجازی بازگردانند.

۳.فایل های مربوط به ماشین مجازی پشتیبان (Backup Files):

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی، الگوریتم های اصلی یک سرور هستند. این دسته از فایل ها مثل؛ VIB و VCB، برای پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات ماشین مجازی کاربرد دارند.

۴.فایل های مربوط به ماشین مجازی موقت (Temporary Files):

Temporary Files از فایل هایی مثل؛ log و temp filesتشکیل شده است، که برای عملکرد و اجرای ماشین مجازی مناسب می باشد.

قایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی، مختلف و متعدد است. این تقسیم بندی ها به کاربران کمک می کند، تا فایل های ماشین مجازی را به راحتی مدیریت کنند و از امکانات مختلفی آن نظیر؛ پشتیبان گیری، بازیابی و مدیریت snapshot ها بهره ببرند.

فایل VMDK چیست؟

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی بنابر دسته اصلی متنوع است. در ادامه مبحث، هر یک از آن ها به شما معرفی می کنیم. فایل VMDK یک فرمت فایل می باشد، که بعضی از نرم افزار های مجازی سازی مانند؛ VMware Workstation و VMware vSphere از آن استفاده می کنند.

این فایل ها حاوی اطلاعات مربوط به ماشین مجازی هستند. داده های مربوط به سیستم عامل، برنامه ها، فایل ها و تنظیمات مربوط به ماشین مجازی همگی با این فرمت در سرور ذخیره می شوند.

استفاده از فایل های VMDK، به ماشین های مجازی این امکان را می دهد، تا بدون نیاز به نصب فیزیکی سخت افزار ها، محیط مجازی شبکه را اجرا نمایند.

 

فایل VMDK چیست؟

فایل flat.vmdk- چیست؟

در این بخش از مقاله به معرفی یکی دیگر از فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی می پردازیم. فایل با پسوند flat.vmdk- یکی از اجزای فایل VMDK است، که در محیط VMware استفاده می شود.

این فایل ها حاوی داده های واقعی ماشین مجازی هستند. به عبارت دیگر، اطلاعات این فولدر، داده های مربوط به سخت افزار ها و نرم افزار های ماشین مجازی را نشان می دهد.

فایل flat.vmdk- شامل اطلاعات باینری (binary) است، که داده های سختافزاری ماشین را نگهداری می کند. آن ها معمولاً حجم بالایی دارند و اطلاعات مهمی مانند؛ فایل های سیستم عامل، برنامه ها و داده های کاربر را در خود ذخیره می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

فایلdelta.vmdk – چیست؟

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی با پسوندdelta.vmdk – یک نوع فایل مربوط به ماشین مجازی است، که همانند نمونه قبلی در محیط VMware ذخیره می شود. این فایل ها به عنوان فایل های snapshot یا نسخه پشتیبان از هارد های مجازی عمل می کنند.

delta.vmdk – حاوی تغییرات اعمال شده به ماشین مجازی از زمان ایجاد snapshot قبلی تا زمان snapshot جدید می باشد. به عبارت دیگر، این فایل ها تنها شامل؛ تغییرات و تفاوت های جدید ماشین شما است.

استفاده از آن باعث افزایش سرعت و بهره وری در فضای ذخیره سازی از snapshot های مختلف می شود و به حالت های مختلف ماشین مجازی باز می گردد. این فایل ها معمولاً برای پشتیبانگیری، بازیابی و مدیریت تغییرات در ماشین مجازی کاربرد دارند.

فایل vmss چیست؟

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی با پسوند vmss، یکی دیگر از فایل های موجود در سرور های مجازی است، که در بخش VMware دیده می شود. این فایل ها حاوی اطلاعات مربوط به وضعیت snapshot یا حالت فعلی ماشین مجازی می باشد.

Vmss اطلاعاتی مانند؛ وضعیت ماشین مجازی در زمان ایجاد snapshot، اطلاعات حالت ماشین مجازی و اطلاعات مربوط به محیط اجرای آن را نشان می دهد. این فایل ها اطلاعات لازم برای بازگرداندن ماشین مجازی به وضعیت snapshot مورد نظر را در خود ذخیره می کنند.

استفاده از فایل های تشکیل دهنده ه ماشین مجازی با پسوند vmss به کاربران اجازه می دهد، تا به سرعت و با دقت snapshot های مختلف را باز گردانند. این فایل ها معمولاً برای مدیریت snapshot ها، بازیابی و بازگرداندن ماشین مجازی به حالت های مختلف استفاده خواهند شد.

فایل vmss چیست؟

فایل Vswp چیست؟

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی با پسوند vswp، یکی از فایل های مربوط به محیط مجازی سازی VMware ESXi است. این فایل ها به عنوان فایل صفحه سوئیپینگ (swap file) برای ماشین های مجازی نقش دارد.

فایل vswp معمولاً برای مدیریت حافظه ماشین مجازی استفاده می شود. وقتی که ماشین مجازی به حداکثر ظرفیت حافظه فیزیکی می رسد، اطلاعاتی که در حافظه RAM نمی توانند جای بگیرند، در این فایل منتقل می گردد. این فولدر به عنوان یک فضای موقت برای حافظه اضافی ماشین مجازی عمل می کند.

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی با فرمت vswp مربوط به مدیریت حافظه ماشین مجازی است و برای ذخیره اطلاعات حافظه اضافی کاربرد دارند. آن ها نمی توانند در حافظه RAM ماشین مجازی جای بگیرند.

سخن پایانی

فایل های تشکیل دهنده ماشین مجازی، فرمت های مختلفی از سرور شبکه را نشان می دهد. هارد ریپیر از فروشگاه های اصلی تجهیزات IT است. با مراجعه به آن می توانید ابزار آلات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی بخرید و درب منزل آن را تحویل بگیرید.

از رای شما سپاسگزارم