علت باز نشدن اطلاعات فلش

علت باز نشدن اطلاعات فلش

در برخی موارد ممکن است کاربران با این مشکل روبرو شوند که فلش ها اطلاعات ذخیره شده را نمایش نمی دهند. یعنی در هنگام اتصال فلش به سیستم شما با یک پیغام مواجه می شود که به این شکل است، This folder is empty در این موقعیت فکر می کنید فلش شما خراب شده است. این در حالی است که علت باز نشدن اطلاعات فلش موضوع دیگری است.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که باعث می شود فلش مموری ها اطلاعات را به کاربران نمایش ندهند وجود ویروس در ساختار این قطعات است. در ادامه به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت.

بررسی مهمترین علت باز نشدن اطلاعات فلش

علت باز نشدن اطلاعات فلش ممکن است به دلیل کثیف شدن آن باشد. با گذشت زمان امکان باز شدن شیارها در فلش مموری ها وجود دارد. این امر باعث می شود وقتی آن را به یک سیستم وصل می کنید امکان شناسایی آن وجود نداشته باشد. در این موقعیت بهتر است فلش مموری را با دقت تمیز کرده سپس برای ایجاد اتصال بهتر میان فلش و پارت یو اس بی رایانه یک کاغذ قرار دهید.

در صورتی که این مشکل حل نشد می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

بررسی مهمترین دلایل باز نشدن فلش مموری

§         بررسی اولیه

در بررسی ابتدایی علت باز نشدن اطلاعات فلش دقت کنید آیا چراغ فلش مموری شما روشن می شود؟ زمانی که فلش را به سیستم متصل می کنید باید چراغ چشمک زن آن ها فعال شود. بعضی از نمونه های فلش مموری دارای دکمه های پاور فیزیکی هستند یا مجهز به کابل برق اختصاصی می باشند که لازم است آن ها را به شکل فیزیکی فعال کنید.

در ادامه لازم است USB Stick for Cracks را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که فلش مموری شما دچار آسیب دیدگی نشده است. پیش از اقدام به هرگونه اقدام برای شناسایی علت باز نشدن اطلاعات فلش لازم است اطمینان حاصل کنید که فلش مموری شما دچار آسیب دیدگی نشده باشد.

در صورتی که فلش شما از نظر فیزیکی آسیب ندیده است می توانید رایانه را مجددا راه اندازی کنید. انجام این فرایند باعث می شود که بسیاری از مشکلات برطرف شود. این روش برای مواردی که مشکلات از جانب سخت افزار می باشد بسیار موثر است. در ادامه فلش مموری را از سیستم جدا کرده سپس سیستم را خاموش کرده و اتصال آن را به برق قطع نمایید.

قبل از اینکه سیستم را دوباره روشن کنید می توانید یک دقیقه صبر کنید بعد از آن فلش را مجددا به سیستم متصل کنید. پیش از این که فلش را به سیستم متصل کنید دقت داشته باشید تا سیستم به طور کامل راه اندازی شده باشد.

§         بررسی Device Compatibility

برای یافتن علت باز نشدن اطلاعات فلش لازم است Device Compatibility را مورد بررسی قرار دهید. اکثر دستگاه هایی که دارای یو اس بی ۳ هستند این قابلیت را دارند که به پورت های دارای یو اس بی ۲ متصل شوند. با توجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده و دستگاه های یو اس بی ۳ ممکن است به درگاه های قدرتمند تر با سازگاری بیشتری نیاز داشته باشند. بهتر است پیش از اقدام به امتحان مجدد بهتر است دستورالعمل استفاده از آن با دقت مطالعه نمایید.

§         سیستم عامل دستگاه را بروزرسانی کنید

یکی دیگر از راهکارها علت باز نشدن اطلاعات فلش بروزرسانی سیستم عامل دستگاه است. در صورتی که سیستم عامل شما ویندوز باشد با استفاده از ترفند بروزرسانی سیستم عامل ها می توانید فایل های مهمی را که همراه آن ها است و قابلیت پشتیبانی از سخت افزارها را دارد را فعال کنید. این عملکرد باعث می شوند هرگونه مشکلی برطرف شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اطلاعاتی که در فلش مموری ذخیره شده و نشان داده نمیشود؟

زمانی که با این مشکل روبرو می شود برای رفع علت باز نشدن اطلاعات فلش می توانید از راهکارهای ساده ای استفاده کنید. در صورتی که مشکل فلش مموری شما به دلیل ورود ویروس به سیستم فلش باشد می توانید از این راهکار نسبتا ساده استفاده کنید. برخی از نرم افزارها این امکان را دارند که فایل های مخفی شده در فلش مموری را نمایش دهند.

یکی از نرم افزارهای پرکاربرد نرم افزار USB Hidden Folder Fix می باشد. با استفاده از این سیستم می توانید محتویات مخفی شده ی فلش مموری که ویرورسی شده است را مجددا مشاهده کنید. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده می باشد به وسیله ی آن می توانید به سادگی علت باز نشدن اطلاعات فلش را مورد بررسی قرار دهید. این اپلیکیشن می تواند در طول عملیات یک تعداد از فایل ها را که مورد پردازش قرار گرفته اند را نشان دهد. سپس تمام پوشه هایی را که در درایو فلش مموری وجود دارد مورد بررسی قرار دهد. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است.

§         نرم افزار EaseUS USB Recovery

یکی از نرم افزارهای پرکاربرد که می تواند مشکل عدم نمایش اطلاعات در مموری را برطرف کند نرم افزار EaseUS USB Recovery می باشد. برای اجرای این ترفند لازم است فلش مموری را به سیستم خود متصل نمایید در ادامه برنامه نرم افزار EaseUS USB Recovery را اجرا نمایید. بعد از این مرحله دکمه Scan را انتخاب نمایید.

در ادامه برنامه مورد نظر با یک اسکن بسیار عمیق علت باز نشدن اطلاعات فلش را مورد بررسی قرار می دهد. این برنامه با کمک Deep Scan همه فایل های از دست رفته را بازیابی می کند. بعد از انجام اسکن همه برنامه ها نمایش داده می شوند. در صورت نیاز می توانید از تابع فیلتر استفاده کنید. استفاده از این قابلیت به کاربران امکان می دهد به سرعت به یک فایل خاص دسترسی پیدا کنند.

برای بررسی فایل مورد نظر می توانید بر روی آن دبل کلیک کرده پس از مشاهده پیش نمایش فایل آیکون ریکاوری را انتخاب کنید. در ادامه صبر کنید که فایل های مورد نظر را در یک مکان امن مانند هارد اکسترنال یا سیستم نمایش دهید.

اطلاعاتی که در فلش مموری ذخیره شده و نشان داده نمیشود؟

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی علت باز نشدن اطلاعات فلش پرداختیم. در برخی موارد ممکن است شما اطلاعات ارزشمندی بر روی فلش مموری خود داشته باشید در این موقعیت لازم است که برای بازیابی اطلاعات دقت بیشتری به خرج دهید بنابراین بهتر است که به مراکز معتبر مانند هارد ریپیر مراجعه کنید.

از رای شما سپاسگزارم