بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk

بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk

بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، از ملزومات ضروری در شبکه های کامپیوتری است. این تکنولوژی قدرتمند به کاربر امکان پیاده سازی منابع الکتریکی مختلف را می دهد.

در صورتی که اطلاعات ماشین شما به علت نویز های الکتریکی، ویروس، خطا و… از بین رفت، با استفاده از فایل vmdk، داده های خود را باز گردانید. این فایل بدون استفاده از بک آپ توانایی بازگردانی اطلاعات شما را دارد.

در ادامه درباره شیوه صحیح باز گردانی ماشین مجازی با فایل vmdk توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

مراحل بازیابی اطلاعات ماشین مجازی با فایل vmdk

بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk از فرآیند های اصلی شبکه های مجازی است، که به منظور بازگردانی قدرت سیستم های الکترونیکی انجام می شود. ماشین های مجازی، فضایی مناسب برای پردازش و اجزای برنامه ها و نرم افزار ها فراهم می سازند.

با کمک آن می توانید اطلاعات خود را در حجم های بالا ذخیره گردانید.

در برخی اوقات کاربر بد شانسی می آورد و ماشین از دسترس او خارح می شود. در چنین وضعیتی، دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد. یک استفاده از بک آپ. دو بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk.

شیوه برگرداندن اطلاعات سیستم به شخص بستگی دارد. در این مقاله ما روش دوم را برای شما به نشان می دهیم. جهت برگرداندن این ماشین از طریق فایل vmdk مطابق با مراحل عمل کنید؛

1.مشخص کردن دیدگاه بازیابی:

قبل از هر چیز مشخص کنید، که آیا نیاز به بازیابی کامل دیسک VMDK دارید، یا فقط برخی از فایل ها و داده ها برایتان مهم است. این تصمیم به تجزیه و تحلیل حجم داده ها و اهمیت آن ها برای شما بستگی دارد.

2.ارتباط با دیسک مجازی:

برای بازیابی اطلاعات، نیاز به دسترسی به فایل VMDK دارید. این فایل معمولاً یک فایل بزرگ است، که مشمول اطلاعات دیسک مجازی می باشد. شما می توانید از طریق VMware یا ابزار های دیگر مانند؛ VirtualBox، عملیات را پیش ببرید.

3.استخراج داده ها:

برای بازیابی ماشین مجاری با فایل vmdk از ابزار های مختلفی نظیر؛ برنامه های بازیابی داده ها، نرم افزار های مجازی سازی یا حتی ابزار های خود VMware استفاده کنید. ،VMware دارای ابزارهایی برای ایجاد نسخه پشتیبان از ماشین های مجازی و همچنین برای بازیابی اطلاعات است.

مراحل عملیاتی:

الگوی عمومی برای برگرداندن اطلاعات شامل مراحل زیر است.

-نصب ابزارهای لازم:

نصب VMware Workstation یا VirtualBox بر روی سیستم مقصد برای بازیابی.

-منتقل کردن فایل VMDK:

انتقال فایل VMDK به سیستم مقصد.

-بازیابی داده ها:

استفاده از نرم افزار های بازیابی داده برای اسکن دیسک مجازی و بازیابی فایلهای مورد نیاز.

-بررسی و تأیید بازیابی:

اطمینان از بازیابی صحیح و کامل داده های مورد نظر.

-تست و تأیید:

پس از بازیابی داده ها، اطلاعات موجود را بررسی کنید، تا از صحت فرآیند مطمئن می شوید.

-پشتیبانگیری و پیشگیریی:

برای جلوگیری از حذف دوباره داده ها در آینده، ایجاد روال منظم برای پشتیبان گیری و مدیریت دیسک های مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مراحل به شما کمک خواهند کرد، تا بهترین روش برای بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، انتخاب کنید. اگر از مفاهیم بالا سر در نمی آورید، جهت بهینه سازی فرآیند سیستم از متخصصان کمک بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 آیا فایل vmdk در بازیابی ماشین مجازی، میسر است؟

در این بخش از مقاله بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، درباره یکی از روش های موثر برای بازیابی اطلاعات سیستم های الکترونیکی صحبت می کنیم. بازیابی اطلاعات از یک فایل VMDK (دیسک مجازی VMware) میسر است، اما این وابسته به مواردی مانند؛ وضعیت فایل VMDK و نحوه انجام عملیات بازیابی است.

جهت تثبیت فرآیند بازیابی از طریق این فایل، نکات مختلفی همچون راهنما به کمک شما می آید. از جمله آن ها عبارتند از؛

۱.سلامت فایل VMDK:

اگر فایل VMDK خراب یا تخریب شده باشد، بازیابی داده ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. در این صورت نیاز به استفاده از ابزار های تخصصی است، تا باعث بدتر شدن وضعیت دستگاه نشود.

۲.ابزار های بازیابی داده:

برخی از نرم افزار های بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، می توانند فایل های VMDK را شناسایی کرده و اطلاعات موجود در آن ها را برگردانند.

برخی از معروف ترین ابزار ها در این زمینه؛ VMware Data Recovery ،Data Recovery و Stellar Data Recovery می باشد.

۳.روش های بازیابی:

روش های مختلفی برای برگرداندن داده ها از یک فایل VMDK وجود دارد. از جمله آن ها؛ اسکن کردن فایل VMDK با استفاده از ابزار های مخصوص، انتقال فایل VMDK به یک ماشین مجازی جدید و بازیابی اطلاعات از آنجا یا استفاده از ویژگی های بازیابی ارائه شده توسط برنامههای مجازی سازی را نام برد.

۴.پشتیبان گیری منظم:

همیشه از داده های مهم خود پشتیبان گیری منظم بگیرید، چرا که این کار در صورت از دست رفتن داده ها، فرایند بازیابی را ساده تر و مطمئن تر می کند.

با توجه به این نکات، بازیابی ماشین مجازی با فایل VMDK را انجام دهید. با توجه به شرایط ویژه ای که در آن قرار دارید، شیوه برگرداندن اطلاعات سخت خواهد شد.

 

آیا فایل vmdk در بازیابی ماشین مجازی، میسر است؟

مزایای استفاده از فایل vmdk در بازیابی ماشین مجازی

مقاله بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، مفصل و کاربردی است. استفاده از فایل VMDK در بازیابی ماشین مجازی، مزایای بسیاری برای فرد به دنبال دارد. این فرآیند با این که پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما در بین کاربران مجازی محبوب است. در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم؛

۱.قابلیت پورتابل بودن:

فایل VMDK یک فرمت استاندارد برای ذخیره و مدیریت دیسک های مجازی در محیط VMware است. این فرمت به شما اجازه می دهد، تا دیسک های مجازی را به راحتی بین سرور ها و ماشین های مجازی مختلف منتقل کنید.

۲.سهولت در مدیریت و بازیابی:

فایل های VMDK قابلیت های خوبی برای مدیریت دیسک های مجازی و بازیابی داده ها در اختیار کاربر می گذارد. بسیاری از نرم افزار های بازیابی داده قادرند، فایل های VMDK را تشخیص داده و از آن ها داده های مورد نیاز را بازیابی گردانند.

۳.پشتیبان گیری و بازیابی سریع:

بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، از لحاظ پشتیانی از داده ها یک فرآیند برد-برد برای کاربر است. آن ها به واسطه این روش در سریع ترین حالت ممکن، به اطلاعات مهم خود دسترسی خواهند داشت.

 

مزایای استفاده از فایل vmdk در بازیابی ماشین مجازی

سخن آخر

بازیابی ماشین مجازی با فایل vmdk، شاید در نگاه اول سخت باشد، اما به دردسر های آن می ارزد. در مجموعه اینترنتی هارد ریپیر می توانید درباره این فرآیند از کارشناسان ما، مشاوره دریافت کنید، یا این که خدمات IT را به صورت اینترنتی از آن ها دریافت نمایید.

از رای شما سپاسگزارم