بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار

بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار

درباره بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار چه می دانید؟ یکی از مشکلاتی که امکان دلر د برای حافظه های جانبی یا هاردها رخ بدهد ویروسی شدن آن ها است. اولین چیزی که در این موقعیت باید مورد بررسی قرار بگیرد نوع ویروسی است که به دستگاه مورد نظر حمله کرده است.

وجود باج افزار یا ویروس های باجگیر به عنوان یکی از مشکلاتی است که در حوزه فناوری و تکنولوژی اطلاعات رخ می دهد. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

ویروس باجگیر یا باج افزار چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع اصلی بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار باید به شناسایی این ویروس بپردازیم. باج افزارها یا ویروس های باجگیر بسیار قدرتمند و مخرب می باشند. این ویروس پس از وارد شدن به سیستم های کامپیوتری اطلاعات و فایل های موجود در سیستم را آلوذه کرده و از کار می اندازد.

این امر می تواند باعث از دست رفتن اطلاعات و از کار افتادن سیستم شما شود. زمانی که این اتفاق رخ می دهدف بر روی پنجره ی پاپ آپ صفحه نمایشگر یک پیغام مشاهده می شود. این پیام به کاربران اطلاع می دهد که فایل ها و اطلاعات موجود در سیستم شما بازنخواهد گشت. در صورتی که تمایل دارد بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار رخ دهند مبلغ n دلار را پرداخت نمایید.

در ادامه این لینک نیز یک لینک برای پرداخت مبلغ مورد نظر ربران نمایش داده می شود. برخی دیگر از این باج افزارها هستند که می توانند سیستم هایی را که با همدیگر در ارتباط هستند را نیز آلوده کنند. این مدل از ویروس های باجگیر به عنوان خطرناکترین نوع آن به شمار می روند.

در صورتی که این ویروس در یک سازمان به سیستم یکی از کارمندان نفوذ کند می تواند بقیه شبکه را نیز درگیر کند. در صورت بروز این اتفاق عملکرد سازمان و سیستم به کل متوقف خواهد شد.

ویروس باجگیر یا باج افزار چیست؟

آیا بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار امکان پذیر است

یکی از داغترین موضوعات در حوزه تکنولوژی و فناوری مسئله ویروس های باجگیر یا باج افزارها می باشد. اهمیت این موضوع به دلیل ارتباط آن با داده ها، امنیت و اطلاعاتی است که کاربران در سیستم های خود دارند. ویروس های باجگیر می توانند شبکه ها و دستگاه های خانگیی و سازمانی را مورد تهدید قرار دهند.

اما پرسش مهمی که در این میان وجود دارد این است، آیا بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار ممکن می باشد؟ در پاسخ باید بگوییم در برخی موارد بله، اما کاربران معمولی توانایی انجام این کار را ندارند. ینه اطلاعات فناوری شرکت ها فعالیت می کنند، نمی توانند به تنهایی این موضوع را حل کنند.

وجود این ویروس ها یک خطر بسیار بزرگ برای سازمان ها به شمار می رود. بنابراین این امکان وجود دارد که اطلاعات و داده های رمزنگاری شده بنابه هر دلیلی پاک شوند. در صورتی که این اطلاعات پاک شود حتی حرفه ای ترین متخصصان نیز قادر به بازگذرداندن آن نخواهند بود.

اشخاص و شرکت ها برای افزایش احتمال بازگرد انی اطلاعات باید یک نسخه پشتیبان از آن داشته باشند. برخی از افراد متخصص در این زمینه وجود دارند که قادر هستند این اطلاعات را بازیابی کنند.

بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار زمانی که داده ها و اطلاعات به صورت ذخیره و رمزنگاری باشند شانس بیشتری خواهد داشت. تکنسین های متخصص قادرند با استفاده از ابزارهای خاص اطلاعاتی را که از دست داده اید را بازیابی کنند.

آیا بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار امکان پذیر است

چگونه اطلاعات از دست رفته توسط باج افزار را ریکاوری کنیم

مهمترین موردی که در زمینه ریکاوری اطلاعات از دست رفته به وسیله باج افزارها این است که نوع ویروس های باجگیر را شناسایی کنید. شناسایی درست این ویروس ها باعث می شود که بسیاری از راه حل ها در زمینه بازیابی اطلاعات به صورت موفق عمل کند. با توجه به اینکه بدافزارها در هر لحظه در قالب ورزن های جدیدی منتشر می شوند، بنابراین رمزنگاری آن ها دارای تفاوت هایی است که نمی توانیم برای همه نمونه ها یک راه حل را به کار ببریم.

مهندسان نرم افزار برای بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار ابتدا درباره این نرم افزارهای مخرب تحیق کرده سپس با شناسایی آن ها ابزارهای جدیدی را برای رمزگشایی و بازگردانی اطلاعات به کار می گیرند. با همه این اوصاف باید بگوییم که بازگردانی اطلاعاتی که به وسیله برخی از بدافزارهای خاص از بین رفته اند بسیار دشوار می باشد.

شدت رمزنگاری و وضعیت دیتاها بر روی نتیجه بازیابی باج افزارها تاثیر زیادی می گذارد. دقت داشته باشید بهترین کاری که در زمان هجوم باج افزارها اتفاق می افتد علی الخصوص در هنگامی که این موضوع در محیط های سازمانی رخ می دهد ممکن است شما قربانی یک باج افزار قدرتمند باشید.

بنابراین بهترین کار این است که دست نگه داشته و عکس العملی نشان ندهید، زیرا یک حرکت اشتباه باعث می شود که اطلاعات ارزشمند شما از دست برود سریعا با تکنسن های حرفه ای تماس بگیرید. ابتدا لازم است که قابلیت های باج افزار مشخص شود. در صورتی که باز افزار از برنامه های قدیمی استفاده کند تکنیک ها و رمزهای آن شکسته شده است.

بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار قدیمی به این دلیل آسان تر است که تکنیک های رمزگذاری شده شکسته شده اند. در این موقعیت سورس ها، کلیدهایی که در این باج افزارها وجود داشته اند بازیابی شده اند. با این حال باید بدانید که رمزگذاری و امکان بازیابی نرم افزار های باجگیر حتی در نمونه های خاص نیز منحصر به فرد می باشد.

ارزیابی موقعیت باج افزارها با انجام ارزیابی راحت تر انجام می گیرد. در مرحله بعد رمزگشایی انجام می گیرد که باعث می شود فایل ها بازگردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی بازیابی اطلاعات ویروس باجگیر یا باج افزار پرداختیم. با توجه به اهمیت این موضوع و حفظ اطلاعات لازم است که برای بازیابی اطلاعات به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. گروه هارد ریپیر به عنوان یکی از مراکز تخصصی و حرفه ای باعث می شود که اطلاعات شما به بهترین وجه ممکن اطلاعات خود را بازیابی نموده و ان ها را حفظ کنید.

از رای شما سپاسگزارم