انواع ماشین مجازی

انواع ماشین مجازی

شما توسعه دهندگان یا صاحبان کسب و کارها به صورت همزمان می توانید، از انواع ماشین مجازی بهره ببرید.در جهان بی انتهای محاسبات ماشین مجازی و پیدایش آن به عنوان تحولی بزرگ شناخته می شود.

در واقع آنها تحت عنوان اجزائی مهم تکنولوژی اطلاعات معرفی می گردند. کاری که انجام می دهند؛ اجازه دادن به چندین سیستم عامل و برنامه برای اجرا شدن بر روی یک میزبان فیزیکی است.

با وجود آن بهره گیری از کامپیوتر ها با تحولاتی هم گام شده است. همچنین شما با بهره مندی از این فناوری می توانید، انعطاف پذیری بیشتری را در کسب و کار خود تجربه کنید! اگر که شما به دنبال درک بهتر این مسئله هستید، با ما در ادامه این نوشتار از هارد ریپیر همراه بشوید.

با ماشین مجازی بیشتر آشنا شوید!

با وجود ماشین مجازی شما می توانید، چندین ماشین مجازی را اجرا بنمایید. هریک از آنها به حالت جداگانه عمل خواهد نمود و سخت افزارها همانند؛ سی پی یو را شبیه سازی خواهد کرد.

پس شما به دور از آنکه انواع ماشین مجازی چیست؟ بایست توجه کنید؛ سخت افزاری مجازی از زیر ساختِ فیزیکی مستقل می باشد!

با وجود این ویژگی شما مطمئن خواهید بود، برنامه ها و فرآیندهای در حال اجرا بر روی یک ماشین مجازی با انواعی دیگر مشکلاتی را ایجاد نمی کند. در نتیجه شما صاحبان کسب و کار به یک فضای محاسباتی امن و پایدار و مقاوم دست پیدا می کنید.

با ماشین مجازی بیشتر آشنا شوید!

ماشین مجازی دارای چه مزیت هایی می باشد!

با وجود چنین ویژگی و خصوصیتی چندین ماشین بر روی یک میزبان فیزیکی بهره گیری کارآمد از منابع را ممکن خواهد ساخت. صاحبان مشاغل به جای برخورداری از انواع ماشینهای مجازی امکان تمرکز بر روی زیر ساختِ خود را دارند! اینگونه شما هزینه سخت افزاری را کاهش داده و با مصرفِ انرژی کمتری مواجه خواهید شد.

این ماشین ها به صورت جداگانه از یکدیگر کار می کنند. وجود چنین استقلال امنیتی منجر خواهد شد، تا هریک از ماشین ها در صورت ورود آسیب به دیگری صدمه ای نرساند. علاوه بر اینها در انواع ماشین مجازی بازیابی و پشتیبان گیری راحت تر می گردد.

ماشین مجازی توانایی مجازی سازی سخت افزارها را دارد. از سویی به برنامه ها امکان اجرا بر روی سیستم میزبان را خواهد داد. وجودِ چنین استقلالی منجر می شود، که نرم افزار در پلتفرم متنوع راه اندازی شده و تست گردد.

مطمئن باشید، انواع ماشین مجازی فوایدی به سزا برای توسعه دهندگان به دنبال دارد. زیرا شما با وجودِ آنها می توانید، فضای آزمایشی را بدون هیچ گونه نیازمندی به ماشین فیزیکی مهیا سازید. وجود چنین مطابق پذیری به برنامه ها امکان می دهد، تا به خوبی آزمايش شده و فرآیند عمر توسعه و گسترش آنها سرعت بخشیده شود.

گاه برخی از آنها از برنامه هایی کهن سال حمایت می کنند. البته که وجود آنها برای کسب و کارهایی که از سيستم عامل قدیمی بهره مند هستند، الزامیست. قطعا حفظ این عملکردها در زمان منتقل نمودن به تکنولوژی نوین تر کمک رسانی خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

انواع ماشین مجازی را بیشتر بشناسید!

ما در ادامه برخی از این ماشین موجود را به شما معرفی خواهیم نمود. مسلما وجود انواعی از آنها به کاربران اجازه خواهد داد، چند سیستم عامل مجازی را بر روی یک ماشین فیزیکی ایجاد نموده و به اجرا برسانند. با ما در ادامه همراه بوده و با انواع گوناگون این ماشین ها آشنا بشوید!

۱-Oracle VirtualBox

این نوع از ماشین ها یک گونه نرم افزار مجازی سازی منبع باز محسوب می شود. آنها یعنی همان Oracle VirtualBox به واسطه ی Oracle توسعه پیدا کرده است. توجه بنمایید؛ این قبیل از انواع ماشین مجازی از طیف وسیعی از سیستم عامل میهمان حمایت می کند.

۲-Vmware Workstation

این قبیل از ماشین ها نسخه رایگان Vmware Workstation می باشد. اغلب افراد از این نوع نرم افزارها بهره می گیرند، چرا که راحت مورد استفاده قرار گرفته و سازگاری با انواعی از سیستم عامل ها دارد!

۳-Vmware Workstation Pro

نرم افزار نام برده نسخه ای پیشرفته تر از انواع ماشین مجازی Vmware محسوب می شود. آنها دارای ویژگی ها و قابلیت هایی بی‌شمار در راستای بهره گیری قابلِ توجه است.

۴-Vmware Fusion

Vmware Fusion یک نوع از نرم افزار با طراحی منحصر بفرد برای macOS محسوب می گردد. وجود آن به شما چنین امکانی خواهد داد، تا ویندوز نیز دیگر سیستم عامل را به حالت یک‌دست بر روی رایانه های مک به مرحله اجرا برسانید.

۵-KVM/QEMU

KVM ماژولی بوده که هسته لینوکس می باشد. به کمک آن شما می توانید، مجازی سازی سخت افزارها را پیش ببرید. حال آنکه QEMU شبیه ساز منبع باز به شمار می رود. از QEMU به منظور ایجادِ انواع ماشین مجازی KVM بهره گیری می شود.

۶-Xen

آن نیز یک منبع باز به شمار رفته و یکی از انواع ماشین مجازی بوده که با وجودش شما می توانید، چند ماشین را بر روی یک نمونه فیزیکی اجرا بنمایید. از آن نیز اغلب برای مجازی سازی سرور از جانب مهندسان و عاملان استفاده می شود.

انواع ماشین مجازی را بیشتر بشناسید!

ماشینهای مجازی دارای چه کاربردهایی هستند؟

آنها نقش بسیار پر رنگی در مجازی سازی سرور دارد. به گونه ای که با وجودش امکان اجرای چندین سرور بر روی یک ماشین فیزیکی وجود خواهد داشت. اینگونه شما مدیریت راحت تری را تجربه نموده و با افزایش مقیاس پذیری رو به رو خواهید شد.

از سویی از انواع ماشین مجازی می توان در راستای عرضه زیر ساخت به عنوان سرویس IaaS بهره گرفت. شما می توانید، آنها را اجاره نموده و به جهت محاسبات اقتصادی مورد استفاده قرار بدهید. همین طور از آنها می توان در راستای گسترش و آزمایش نرم افزارها بهره ببرید. شما می توانید، نرم افزار را بر روی ماشین مجازی اجرا بنمایید،بدون آنکه مستقیما آنها را بر روی سیستم عامل اصلی خود نصب کنید.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود در هارد ریپیر با شما در ارتباط با اینکه انواع ماشین مجازی کدام است؟ صحبت نمودیم‌. همانطور که خواندید و درک نمودید، آنها تغییرات چشم گیری در محاسبات رقم زده و کسب و کارها با وجودشان انعطاف پذیری بیشتری را تجربه خواهند نمود. استقلال آنها و قدرتشان در تسهیل پیشرفت ماشین مجازی را به وسیله ای ضروری در محاسبات مدرن و امروزی مبدل نموده است.

از رای شما سپاسگزارم