دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند

دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند

آیا دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند؟ مشکل از چه منبعی می تواند، نشأت بگیرد؟ در واقع به منظور رفع چنین مشکلاتی راه حل هایی متنوع وجود دارد. البته که ما در ادامه این نوشتار از خود به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. لذا چنین مشکلی می تواند، با نمایش خطاهایی همانند؛HDD not detected خود را نشان بدهد. حال ما در ادامه متن به صورت مفید و مختصر در رابطه با این مسئله با شما سخن به میان خواهیم آورد.

علت های عدم شناسایی هارد توسط دستگاه دی‌وی‌آر

ما در این قسمت از نوشتار خود به شما می گوییم، که چرا دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند؟ پس در ادامه همچنان با ما همگام باشید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید!

  1. بروز خرابی در خود هارد دیسک. (یعنی وجود برخی مشکلات سخت افزاری!)
  2. بروز برخی از ایرادات در قسمت نرم افزاری هارد دیسک. (همانند وجود ایراد در قسمت پارتیشن بندی.)
  3. شل شدگی و یا وجود ایراد در کابل تغذیه هارد دیسک.
  4. خراب شدن و یا سست شدن کابل دیتا.
  5. وجود برخی از ایرادات در برد دی‌وی‌آر.

رفع مشکل عدم شناسایی هارد توسط دستگاه dvr

ما در این قسمت از مطلب خود در هارد ریپیر به چند نکته اشاره خواهیم نمود، که دلیل اینکه دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، را بازگو خواهد کرد. پس برای حل مشکل‌تان شما می توانید، از راه کارهای زیر کمک بگیرید!

رفع مشکلِ عدم شناسایی هارد توسطِ دستگاه dvr

·از خود هارد دیسک نشأت می گیرد!

چنانکه خود هارد معیوب بوده یا ضعیف عمل کند، ضبط کننده توانایی تشخیص هارد را نخواهد داشت. پس در صورت خرید هارد دیسک به همین تازگی ابتدا آن را بر روی کامپیوتر خود تست کنید. ولی در صورت قدیمی بودن این قطعه احتمال وجود مشکلات سخت افزاری بسیار خواهد بود.

از سویی دیگر اغلب هارد دیسک مورد استفاده برای کامپیوتر با نمونه هایی که برای دوربین مدار بسته است، عمری کمتر دارند. پس در اینکه دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، حتماً نمونه هایی مناسب را برای دوربین مدار بسته تهیه بنمایید.

·عدم پشتیبانی دی‌وی‌آر از ظرفیت هارد

شما بایست اطمینان خاطر کسب کنید، که ظرفیت هارد نصب گردیده به واسطه دی‌وی‌آر پشتیبانی می شود‌! امکان دارد، که اصلاً بحث پشتیبانی محقق نشود! مثلاً زمانی که شما یک هارد دیسک پنج ترابایتی نصب نموده باشید و دی‌وی‌آر حداکثر چهار ترابایت را پشتیبانی می نماید. در چنین مواقعی دستگاه دی‌وی‌آر توانِ تشخیص هارد را
نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

·وجود مشکل در آداپتور برق

بلی، در بررسی اینکه دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، به آداپتور برق هم توجه داشته باشید. چرا که در زمان های عدم رسیدنِ برقِ کافی به دستگاه، هارد توسطِ دی‌وی‌آر شناسایی نخواهد شد. در واقع آداپتور برقی که توانایی روشن نمودنِ ضبط کننده را نداشته باشد، به طبع قدرتِ روشن نمودنِ هارد را هم نخواهد داشت.

چنین مشکلاتی به ویژه زمانی به چَشم می خورد، که از هارد دیسک برای کامپیوتر استفاده می شود. چرا که هارد دیسک کامپیوتر جریان بیشتری برق را از آداپتور طلب می کند. علّت دیگر هم می تواند، از خراب شدنِ آداپتور برق سرچشمه بگیرد.

·بروز خرابی یا قطعی در اتصالات سیم ها

حال ضمن توضیح اینکه دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، به بروز خرابی و یا قطعی در اتصالات سیم ها می رسیم. در واقع احتمال آنکه کابل ها شل شوند و هارد دیسک به واسطه سیستم شناسایی نشود، وجود دارد. به منظور بررسی چنین مشکلاتی اولین کاری که شما بایست انجام بدهید، خاموش کردن ضبط کننده است. در مرحله بعد درپوش دستگاه را بر دارید. سپس تمامی کابل های وصل شده به دستگاه هارد را بررسی کنید.

توجه داشته باشید، که هارد توسط دو کابل به دی‌وی‌آر وصل می گردد. یکی از آنها دیتا بوده و یکی دیگر کابل برق است. هر دو سیم نام برده به برد دی‌وی‌آر وصل خواهند شد. پس دو کابل نام برده را به خوبی بررسی نموده و از عدم شل بودن آنها اطمینان خاطر کسب کنید. همچنین در اینکه دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، توجه کنید؛ گاهاً کابل برق یا دیتا دچار ایراد می شود. البته این مسئله چندان رایج نمی باشد.

·به کمک اسلات دیگر هارد را چک کنید!

اغلب ضبط کننده ها از دو هارد دیسک پشتیبانی می نمایند. به منظور تست نمودنِ آن پس از خاموش کردنِ دستگاه، هارد دیسک را به یک اسلات دیگر وصل کنید. علاوه بر اینها هم کابل برق و هم کابل دیتا را به سوکت هایی نوین بر روی مادر برد وصل بنمایید. حال زمان آن رسیده که دستگاه را روشن کنید.

به قسمتِ تنظیمات هارد دیسک دی‌وی‌آر رفته و شرایط هارد را مورد بررسی قرار بدهید. در چنین موقعیتی چنانکه دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، از بُرد خودِ دی‌وی‌آر باشد، بایست تعمیر و بازسازی شود. ولی اگر که از پورت دستگاه باشد، مشکل عدم شناسایی هارد برطرف می شود.

     به کمک اسلات دیگر هارد را چک کنید!

·-وجود ایراد نرم افزاری در هارد

چنانکه شما با ارور no hdd رو به رو شدید، نیز آن به دلیل وجود مشکل در پارتیشن بندی هارد باشد! تنها کاری که باید انجام بدهید، جدا سازی هارد از دستگاه و به دنباله ی آن فرمت نمودن آن خواهد بود. بعد از انجام چنین کاری شما بایست دستگاه دی‌ وی‌ آر را برای باری دیگر پارتیشن بندی بنمایید.

·-بروز تغییر در جامپر هارد

حال یکی دیگر از علل دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند و دور از نظرها گرفته می شود، بروز تغییر در جامپر هارد است. به گونه ای که اگر آن نیز از حالت master تغییر نموده و در حالت slave باشد، چنین مشکلاتی رخ می دهد.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود با موضوع چرا هارد توسط دستگاه دی‌وی‌آر شناسایی نمی شود، کنار شما بودیم. همانطور که خواندید، چنین مسئله ای می تواند، علل مختلفی داشته باشد.

از وجود برخی از مشکلات سخت افزاری در هارد دیسک گرفته است، تا به سست شدن کابل دیتا! امیدواریم که اطلاعات ارائه شده درباره دستگاه dvr هارد را شناسایی نمی کند، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

البته شما می توانید، در صورت وجود سوالاتی بیشتر در این زمینه با ما در هارد ریپیر تماس بگیرید. قطعاً کارشناسان ما می توانند، پاسخ گوی تمامی پرسش های شما در این زمینه باشند.

از رای شما سپاسگزارم